دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عینك غیر استاندارد زخم قرنیه می آورد



 

عینك غیر استاندارد زخم قرنیه می آورد

 

 

استفاده از عینك‌های آفتابی غیراستاندارد حساسیت شدید و زخم قرنیه‌ چشم را به همراه دارد.


دكتر نیلوفر میرانی‌شیخی در گفتگو با ایسنا افزود: حفاظت از چشم و جلوگیری از اشعه مضر خورشید یكی از مباحث مهم است كه همه باید به آن توجه خاص داشته باشند.


وی گفت: به جرات می‌توان بیان كرد تعداد زیادی از شهروندان به روش غلط محافظت از چشم روی آورده‌اند كه این می‌تواند خطرات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.


وی تصریح كرد: امروزه عرضه عینك‌های آفتابی غیراستاندارد در جامعه رونق پیدا كرده به‌گونه‌ای كه افراد برای آن‌كه از تابش اشعه خورشید به چشم محافظت كنند به خرید این عینك‌ها روی آورده‌اند و این عینك‌ها را به صورت ارزان از دستفروشان تهیه می‌كنند، اما غافل از آن‌كه استفاده از این ابزار غیراستاندارد نه تنها از آسیب اشعه خورشید جلوگیری نكرده بلكه خطرات آن فراتر از اشعه خورشید است.


میرانی‌شیخی افزود: این عینك‌ها زاویه‌های غیراستاندارد دارند و شیشه‌های مورد استفاده در آنها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.


به گفته وی، استفاده از این عینك‌ها حساسیت شدید چشمی ایجاد می‌كند و زخم قرنیه‌ چشم را به‌وجود می‌آورد.


متخصص بینایی‌سنجی اضافه كرد: عینك‌های آفتابی غیراستاندارد زردی سفیدی چشم را می‌گیرد و به علت این‌كه شیشه‌های آن نامرغوب است، آفتاب را بیشتر به خود جذب می‌كند.... /  جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
«زخم روی زخم» با صدای محسن توسلی به مناسبت حادثه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لنزهای رنگی موجب زخم قرنیه چشم می شود



 

لنزهای رنگی موجب زخم قرنیه چشم می شود

 

مشاور وزیر بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت:استفاده از لنزهای رنگی بدون تایید چشم پزشك، موجب زخم قرنیه و بیماری های چشمی می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ،' احمد عامری ' افزود: در حال حاضر در بسیاری از آرایشگاه ها از لنز های رنگی استفاده می شود كه این كار می تواند میكروب ها را از طریق لنز به فرد دیگری منتقل كرده و بیماری های چشمی را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: هر چشمی شرایط لنز گذاری ندارد و چشم پزشك باید صلاحیت چشم فرد را برای لنز گذاری بررسی كرده و در صورت تایید،‌ فرد می تواند از لنزهای زیبایی استفاده كند.

عامری مهمترین عوارض لنزهای رنگی را زخم قرنیه چشم دانست و تصریح كرد: در بیشتر موارد بهداشتی نبودن محیط نگهداری، آگاهی نداشتن از روش های استفاده و آماده نبودن چشم برای لنزگذاری، موجب عفونت های حاد چشمی می شود.

وی توصیه كرد: افراد به هنگام بیرون آوردن لنز باید بلافاصله آن را با سرم های مخصوص شستشو دهند، برای عمل شستشو و لنزگذاری ناخن ها نباید بلند باشد زیرا باعث خراشیدگی سطح لنز می شود كه قابل مشاهده نبوده و موجب رسوب میكروب می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، درباره نحوه شستشوی لنزهای رنگی گفت: لنز را باید در كف دست قرار داده و روی آن سرم و یا محلول مخصوص شستشو ریخته و با دست به آرامی ماساژ دهند تا ناخالصی های لنز برطرف شود.

عامری تاكید كرد: افراد درهنگام خرید لنزهای رنگی، باید به تاییدیه وزارت بهداشت توجه داشته باشند و از خرید مارك های متفرقه خودداری كنند.... / تحلیل : ایرنا