دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عملکرد کلیدهای F در ویندوز xp



 

 

عملکرد کلیدهای F در ویندوز xp

 

ردیف بالای صفحه کلید شما را 12 کلید F اشغال کرده اند، اما آیا تا به حال به طرز کار این کلیدها و وظیفه ای که هر یک از آنها ایفا میکنند دقت کرده اید؟ در اینجا قصد داریم تا وظیفه و عملکرد هر یک از این کلیدها را برای شما شرح دهیم.

F1 در اکثر برنامه ها از جمله خود ویندوز برای کمک رسانی (Help) به کار می رود.


F2 اگر یک فایل یا دایرکتوری را انتخاب کنید با فشردن کلید F2 روی آن می توان اسم آن را عوض کرد. با زدن کلید Esc تغییرات اعمال نمی شود و با زدن کلید Enter تغییرات شما ثبت می شود.


F3 پنجره جستجو (Search) را برای شما باز می کند.


F4 منوی نشانی پنجره ی فعال ویندوز را به شما نشان می دهد تا بتوانید یک نشانی دیگر انتخاب کنید.


F5 اطلاعات موجود در صفحه را بازخوانی (Refresh) می کند تا از تغییرات احتمالی پس از بازکردن آن پنجره مطلع شوید.


F6 همانند کلید Tab عمل می کند و انتخاب محل های مختلف پنجره فعال را امکان پذیر می کند.


F10 منوی بالای پنجره را انتخاب می کند که می توانید با مکان نما بر روی منوها حرکت کنید. با زدن دوباره F10 یا Esc می توانید از این حالت خارج شوید.


F11 نیز پنجره را به حالت تمام صفحه (Full Screen) در می آورد. با زدن دوباره F11 هم می توانید پنجره را به حالت قبلی باز گردانید.


ویدیو مرتبط :
آموزش ویندوز7_درس هشت_اجرای برنامه ویندوز xp در ویندوز هفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وظیفه و عملکرد کلیدهای F


ردیف بالای صفحه کلید شما را 12 کلید F اشغال کرده‌اند، اما آیا تا به حال به طرز کار این کلیدها و وظیفه‌ای که هر یک از آن‌ها ایفا می‌کنند دقت کرده‌اید؟

وب‌سایت ترفندستان: ردیف بالای صفحه کلید شما را 12 کلید F اشغال کرده‌اند، اما آیا تا به حال به طرز کار این کلیدها و وظیفه‌ای که هر یک از آن‌ها ایفا می‌کنند دقت کرده‌اید؟ در اینجا قصد داریم تا وظیفه و عملکرد هر یک از این کلیدها را برای شما شرح دهیم.

وظیفه و عملکرد کلیدهای F

F1 در اکثر برنامه ها از جمله خود ویندوز برای کمک رسانی (Help) به کار می رود.

F2 اگر یک فایل یا دایرکتوری را انتخاب کنید با فشردن کلید F2 روی آن می‌توان اسم آن را عوض کرد. با زدن کلید Esc تغییرات اعمال نمی‌شود و با زدن کلید Enter تغییرات شما ثبت می‌شود.

F3 پنجره جستجو (Search) را برای شما باز می‌کند.

F4 منوی نشانی پنجره ی فعال ویندوز را به شما نشان می دهد تا بتوانید یک نشانی دیگر انتخاب کنید.

F5 اطلاعات موجود در صفحه را (ترفندستان) بازخوانی (Refresh) می‌کند تا از تغییرات احتمالی پس از بازکردن آن پنجره مطلع شوید.

F6 همانند کلید Tab عمل می‌کند و انتخاب محل‌های مختلف پنجره فعال را امکان‌پذیر می‌کند.

F10 منوی بالای پنجره را انتخاب می‌کند که می‌توانید با مکان‌نما بر روی منوها حرکت کنید. با زدن دوباره F10 یا Esc می‌توانید از این حالت خارج شوید.

F11 نیز پنجره را به حالت تمام صفحه (Full Screen) در می آورد. با زدن دوباره F11 هم می‌توانید پنجره را به حالت قبلی بازگردانید.