دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

علت کندی کامپیوترتان چیست؟ + آموزش



 

اگر سیستم شخصی شما در هنگام کار یا بالا آمدن ویندوز کند شده این مقاله می تواند به شما کمک کند تا علت آن را پیدا کنید.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تاکنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده  و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows است.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان و Install و Uninstall  کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

 

نرم افزارهای کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند. با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.

 

آموزش کامپیوتر, حافظه رایانه

کند شدن پردازش های کامپیوتر

 

برخی از این نرم افزارها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

 

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :
برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید. برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیر زیر را دنبال کنید .
در Start->Run->msconfig تایپ کنید

 

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید. البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

 

علت کندی کامپیوتر, بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل کند شدن کامپیوتر

 

در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید. نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore

 

حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.
* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی. البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود .
منبع:asriran.com


ویدیو مرتبط :
علت ترور آبراهام لینکلن و جان اف کندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت کندی اینترنت چیست؟


مردم انتظار دارند سرعت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت کنونی برای باز کردن یک صفحه عادی هم کند است

تماشا:دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که کندی اینترنت به علت مقابله با حملات سایبری است. به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی اخوان بهابادی، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به حملات سایبری به فضای مجازی کشور، مقابله با این حمله ها را نیازمند کاهش پهنای باند درگاه بین المللی اینترنت اعلام کرد که منجر به کندی در باز شدن صفحات می شود.

او افزود: «مردم انتظار دارند سرعت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت کنونی برای باز کردن یک صفحه عادی هم کند است، امیدواریم با وعده ای که دادیم در سه ماهه اول سال جدید شاهد تغییرات جدی باشیم.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتها با اشاره به حملات سایبری به کشور تصریح کرد: «برخی از این حملات اعلام و بسیاری اعلام نمی شود ولی وقتی این حمله ها صورت می گیرد ما مجبور می شویم در درگاه بین المللی کشور ترافیک را کاهش دهیم، در آن مقطع اگر میزبان سایتی در خارج باشیم، احساس می کنیم که اینترنت کند شده است.»