دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عرضه نسل جدید دست بیونیک/ تصاویر دستی که خاموش روشن می‌شود




"کریس تیلور" شهروند انگلیسی که دست خود را در یک حادثه از دست داده، نخستین فرد در این کشور است که به نسل جدید دست بیونیک مجهز شده و توانایی هر کاری را یافته است.

او با این دست بیونیک اکنون می‌تواند از نردبان بالا برود، طناب به دست بگیرد و حتی مطلب بنویسد.

این دست بیونیک که ‘Michaelangelo Hand’نام دارد نوعی پروتز منحصر به فرد است که انگشتان و شست الکترونیکی دارد. این دست بیونیک، تیلور را قادر ساخته تا 5 انگشت خود را با عضلات بازوی دست راستش حرکت دهد.

اخبار علمی و آموزشی , دست الکترونیکی

این دست بیونیک 47 هزار پوندی، الکترودهایی دارد که حرکت را در عضلات دست، حس می‌کند و سیگنال‌هایی را به دست می‌فرستد. این دست را می‌توان با فشار دادن یک دکمه در بالای آن، خاموش و روشن کرد.

اخبار علمی و آموزشی , دست الکترونیکی

تیلور اکنون می‌تواند با این دست جدید اشیائی را با اندازه های مختلف در دست بگیرد و برخی کارهای ساده خانگی مانند باز و بسته کردن یک دکمه یا برداشته دسته کلید را انجام دهد.

اخبار علمی و آموزشی , دست الکترونیکی

اخبار علمی و آموزشی , دست الکترونیکی

تیلور طی یک حادثه دردناک بر اثر سقوط از جت اسکی در سال 2009 ، دست راست خود را از دست داد و از آن زمان از پروتزهای مختلف استفاد کرد.

اما این دست بیونیک که یک پوشش سیلیکونی برای اتصال بهتر به بازو دارد، زندگی او را متحول ساخته است.

اخبار علمی و آموزشی , دست الکترونیکی

این دست بیونیک سیگنال های الکترونیکی را با یک نرم افزار که دست را کنترل می کند می خواند و موجب باز و بسته شدن مشت یا گرفتن چیزی می شود.

این دست از گستره ای از مواد، آلیاژها و پلاستیک ساخته شده و کاربر آن برای استفاده درست از آن نیازمند یک سری آموزش هاست.

این دست توسط شرکت آلمانی  Otto Bockساخته شده است.

این دست می تواند هفت وضعیت مختلف دست را به لطف چهار پنج انگشت قابل حرکت خود انجام دهد. حرکت شست این دست می تواند به طور جداگانه با استفاده از سیگنال های عضلانی انجام شود.

به کاربران توصیه شده هر روز عصر حدود چهار ساعت، این دست را شارژ کنند. با این میزان شارژ این دست می تواند 20 ساعت کار کند.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
لامپی که با دست خاموش و روشن می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر یك دست بیونیک جدید با امكان حس واقعی



تصاویر یك دست بیونیک جدید

یک دست بیونیک که امکان حس واقعی را برای کاربر فراهم می آورد قرار است در سال جاری به یک بیمار پیوند زده شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، تا کنون دست‌های مصنوعی می‌توانسته‌اند سیگنال‌های مغزی را برای دست قطع شده بگیرند و آن را به حرکت ترجمه کنند اما بازخورد حسی به کاربر نمی‌دادند.
این دست جدید مستقیما از طریق الکترودهای متصل شده به دو عصب اصلی بازو، به سیستم اعصاب مرتبط می‌شود تا بتواند حس لمس کردن را در دست قطع شده احیا کند.

 تصاویر یك دست بیونیک جدید

  این الکترودها به کاربر امکان می‌دهد دست را فقط با فکر خود کنترل کرده،  همچنین سیگنال‌هایی را به مغز باز می‌فرستد. دانشمندان امیدوارند این پیشرفت راه را برای نسل جدیدی از دست‌های مصنوعی هموار سازد که با ایجاد احساس و افزایش مهارت به شکل واقعی‌تری اجزای واقعی بدن را تقلید کند.

 تصاویر یك دست بیونیک جدید

  مطالعات نشان داده است نیمی از افرادی که دستشان قطع شده از دست مصنوعی استفاده نمی‌کنند چرا که با ظاهر یا عملکرد آن راحت نیستند.
دکتر سیلوسترو میکرا از موسسه Ecole Polytechnique Federale لوزان سوئیس که به ساخت این دست مصنوعی کمک کرده است، گفت: این دست جدید امید واقعی برای معلولین است. این نخستین دست مصنوعی خواهد بود که بازخورد حسی زمان- واقعی برای گرفتن چیزی در دست فراهم می‌کند.

 تصاویر یك دست بیونیک جدید

  وی افزود: واضح است که هرچه یک معلول حس بیشتری داشته باشد، پذیرش دست مصنوعی برای او بیشتر خواهد بود. امیدواریم روزی فرابرسد که این دست مصنوعی طوری درون بازو تعبیه شود که کاربر وجود یک جسم خارجی را فراموش کند.

 تصاویر یك دست بیونیک جدید

 این دست جدید که کاملا به بازو متصل می‌شود می‎‌تواند از تمامی سرانگشتان، کف دست و مچ  بازخورد حسی بدهد. محققان قصد دارند این دست مصنوعی را تا آخر سال میلادی جاری به یک بیمار در رم ایتالیا پیوند بزنند.
تنها اطلاعاتی که از گیرنده این دست منتشر شده این است که او بیست و چند ساله است و در پی یک حادثه بخش پایینی دست خود را از دست داده.
این دست که جزئیات آن در نشست  پیشرفت های علمی آمریکا در بوستون عرضه شده، تواند در یک زمان، دو یا تعداد بیشتری حس را منتقل کند از جمله  اطلاعات سه انگشت یا حرکت دست و مچ.
قرار است این دست به مدت یک ماه به این بیمار پیوند زده شود تا بیمار با آن سازگار شود. دکتر میکرا امیدوار است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود یک مدل کاملا کارا طی دو سال آینده برای آزمایش عرضه خواهد شد.
منبع:mehrnews.com