دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عرضه رقیبی برای عینک گوگل/ رایانه ای با ظاهر عینک آفتابی



عرضه عینک گوگل , زایانه ای با ظاهر عینک آفتابی
در حالی که بسیاری از مردم منتظر عرضه عینک های هوشمند گوگل هستند یک شرکت دیگر در اقدامی رقابت جویانه جایگزینی برای این عینک ها ارائه کرده است که می توان از همین حالا آن را سفارش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازندگان عینک اپیفانی می گویند این عینک می تواند به نوعی جایگزین عینگ گوگل باشد. این عینک جدید دارای مزایا و در عین حال محدودیت هایی است.
از جمله مزایای آن می توان به ظاهر بسیار معمولی آن اشاره کرد به طوریکه وقتی فرد این عینک را به چشم دارد هیچ کس نمی تواند فکر کند این عینک در واقع یک رایانه است که به صورت چسبیده.

این عینک که توسط آزمایشگاه ورگنس ساخته شده بسیار شبیه عینک های آفتابی معمولی است.

عرضه عینک گوگل , زایانه ای با ظاهر عینک آفتابی
نقطه ضعف این عینک جدید این است که رایانه آن کاری بیشتر از کار یک عینک آفتابی انجام نمی دهد. این عینک می تواند تصاویر ویدیویی از دیدگاه کاربر تهیه کند. درجه سایه که لنز آن ایجاد می کند را تنظیم سازد (یعنی برخورداری از لنزهای گذار رایانه ای). همچنین حافظه این رایانه را می توان تا 32 گیگابایت افزایش داد.

عینک گوگل با اپلیکیشن های گوگل از جمله نسخه های اصلاح شده Google Now ، نقشه گوگل، پست الکترونیکی گوگل(جی میل) و همچنین تعداد زیادی از دستاوردهای فناورانه سازندگان دیگری غیر از گوگل به بازار خواهد آمد.

با این حال عینک اپیفانی می تواند تصاویر ویدیویی بگیرد و داده هایی را ذخیره کند.

این عینک به کاربر امکان می دهد این تصاویر ویدیویی تهیه شده را در شبکه های اجتماعی به مشارکت بگذارد. فرد می تواند این تصاویر را بدون آنکه شبیه شخصیت های فیلم "پیشتازان فضا" به نظر برسد تهیه کند.

عرضه عینک گوگل , زایانه ای با ظاهر عینک آفتابی
اما بزرگ ترین محدودیت  عینک اپیفانی این است که هیچ نمایشگری ندارد. از این رو پس از انکه این تصاویر گرفته شد کاربر باید آنها را در جای دیگری ببیند. این سیستم  همچنین قابلیت های تشخیص صدا،  چت ویدیویی و واقعیت افزوده ندارد و نوتیفیکیشن را نیز اعلام نمی کند.

از این رو مقایسه این عینک با عینک گوگل منصفانه نیست. در حالی که عینک گوگل یک زمینه رایانه ای کاملا جدید است اپیفانی دوربینی به همراه حافظه فلش است که شبیه عینک آفتابی به نظر می رسد.

با این حال قیمت اپیفانی بسیار کمتر از عینک گوگل خواهد بود. اگرچه گوگل هنوز قیمت خود را اعلام نکرده اما ایپفانی برای مدل حافظه هشت گیگابایتی خود 300 دلار قیمت تعیین کرده است.

اپیفانی دارای مدل های 16 و 32 گیگابایتی نیز هست.

گفته می شود اپیفانی چند ماه زودتر از عینک گوگل به بازار برسد. گوگل قصد دارد محصول جدید خود را تا پایان سال 2013 روانه بازار کند..... / mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
عینک آفتابی Sealz یک عینک با دو کاربرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عینک متاپرو، کامپیوتری روی چشمان شما و رقیبی برای عینک گوگل



اخبار, اخبار تکنولوژی,ویژگی عینک ضد رفلکس متاپرو, تصاویر عینک ضد رفلکس متاپرو

 

اخبار تکنولوژی - عینک متاپرو، کامپیوتری روی چشمان شما و رقیبی برای عینک گوگل

عینک ضد رفلکس متاپرو با گرافیک کامل و سه بعدی می تواند رقیب جدی برای عینک گوگل شود.


گرافیک در این عینک فول بوده و دارای دو لنز 720 پیکسل اچ دی بوده و زاویه دید 40 درجه را به کاربر می دهد. اسکرین روی عینک تا 15x زوم دارد و قرار است ژوئن 2014 به قیمت کمتر از 3 هزار دلار راهی بازار شود.

ترکیب تصویری دو لنز 720 با دوربین RGB و حسگرهای سه بعدی هر نوع جنبشی را ردیابی می کند و در خود شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نمای دیجیتالی برای ردیابی در 9 محور را جای داده است.

گفتنی است نسخه قبلی یعنی متا 1 را باید به کامپیوتر وصل می کردید اما متا پرو یک دستگاه کامل و پرتابل محسوب می شود.

پردازنده اینتل Core i5 با 4 گیگ رم دارد و هارد اس اس دی 128 گیگی در خود جای داده است.

 

اخبار, اخبار تکنولوژی,ویژگی عینک ضد رفلکس متاپرو, تصاویر عینک ضد رفلکس متاپرو


همچنین اتصالات وای فای و بلوتوث 4 و یو اس بی نیز دارد. بیش از 500 اپ قرار است با این دستگاه کار کند که بوسیله ابزار جداگانه ای بنام MetaPro Pocket Computer مدیریت می شود.

وزن عینک با تجهیزات متصل 180 گرم است و باطری آن تا 32 ساعت جواب می دهد.از آنجایی که اطلاعات آن روی لپ تاپ منتقل می شود به گفته گریبتس مدیر کمپانی برای کاربران انترپرایز نیز مناسب بوده و می توانند دیتای خود را به راحتی منتقل کنند.

اخبار, اخبار تکنولوژی,ویژگی عینک ضد رفلکس متاپرو, تصاویر عینک ضد رفلکس متاپرو


اخبار تکنولوژی - اسلش گی یر / خبرآنلاین