دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عجیب‌ترین عکس‌های علمی سال ۲۰۱۳



اخبار علمی - عجیب‌ترین عکس‌های علمی سال ۲۰۱۳

دانشمندان عکس‌های مختلف علمی سال ۲۰۱۳ را منتشر کرده‌اند که این‌ عکس‌ها جوایز مختلفی را کسب کرده‌اند.

دانشمندان فهرست نهایی بر‌ترین عکس‌های علمی گرفته شده در سال ۲۰۱۳ را اعلام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در رده‌های اول این فهرست عکس گرفته شده از پرز‌های کوچک پوشش سطح یک مرجان قرار دارد که در ابعاد حدود ۳ میلی متر از هم قرار دارند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,عکس های علمی


بررسی‌ها نشان می‌دهند از جمله عکس‌های بر‌تر علمی گرفته شدهٔ دیگر، عکس گرفته شده از یک درختچهٔ ژاپنی است که در ابعاد میلی متر از آن عکسبرداری شده است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,عکس های علمی


عکس سوم در رتبه بندی، از نمایی نزدیک از حباب‌های پیچیدهٔ صابون گرفته شده که اشکالی هندسی و به اشکال معادلات ریاضی دارند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,عکس های علمی

 

از جمله دیگر عکس‌های بر‌تر در این مسابقه عکس دقیق از یک باکتری به نام سودوموناس بود که نواحی آلوده و غیر آلوده به این باکتری در سطوح مختلف در عکس نشان داده شده بود.

 

اخبار ,اخبار علمی ,عکس های علمی


طرح‌های دیگری نیز در این رقابت شرکت کرده و به نفرات بر‌تر جوایز و لوح تقدیر تعلق گرفته است.

انتخاب نفرات بر‌تر توسط دانشمندان و افراد عادی صورت گرفته است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,عکس های علمی

اخبار علمی - باشگاه خبر نگاران

 


ویدیو مرتبط :
بررسی وضعیت تولید اطلاعات علمی اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی از سال ‎137

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز سال ۲۰۱۲ با یک اتفاق عجیب + عکس



 

 

 

آغاز سال ۲۰۱۲ با یک اتفاق عجیب

 

 

بیش از ۲۰ تن ماهی به طرز غم انگیزی در سواحل کیوانز نروژ تلف شدند.به گزارش سایت اوباما به نقل از روزنامه دیلی میل، بیش از ۲۰ تن ماهی مرده اخیراً ساحل کیوانز نوردریسای نروژ را پوشاند که گروهی پیشگو، براساس آموزه‌های مایایی، این اتفاق را به معنی پایان جهان در سال ۲۰۱۲ تعبیر کرده‌اند.

 

زیست‌شناسان معتقدند که این گروه از ماهیان، به خاطر جریان جزر و مد و بعد از اینکه از طعمه شدن توسط ماهیان شکاری فرار کرده‌اند، در این خط ساحلی گیر افتاده‌اند.

 

تئوری دیگر این است که ماهی‌ها طی یک طوفان به خط ساحلی رانده شدند و در آبهای کم عمق گیر افتادند و توسط آب رودخانه‌ای که به خلیج می‌ریزد، روی خشکی باقی مانده‌اند.

 

کریستین هالست از موسسه تحقیقات دریایی می‌گوید عوامل متعددی در یک لحظه برای این حادثه می‌تواند دست به دست هم داده باشد و وی امیدوار است با آزمایش بر روی ماهیان مرده، پی ببرد که آیا این اتفاق بر اثر یک بیماری افتاده یا خیر.

 

گزارش‌ها حاکی است که این حادثه، تنها مرگ رازآلود در سال جدید نیست بلکه در یکشنبه گذشته نیز ۲۰۰ پرنده سیاه به شکلی رازآلود در آسمان یک شهر کوچک در آرکانزاس، جان خود را از دست دادند و سقوط کردند.

 

گرچه ماموران دولتی ادعا کردند آنها توسط افرادی بوسیله مواد آتش بازی مورد هدف قرار گرفته‌اند اما زیست‌شناسان، آلودگی زیست محیطی در آمریکا را علت این موضوع عنوان کرده‌اند.

 

ماه گذشته نیز ۲۵ اسب مرده در قعر صخره‌هایی نزدیک اینز گلن در نیو انگلند کشف شدند./افکار نیوز