دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عبور یک بادام زمینی فضایی از نزدیکی زمین



اخبار,اخبار علمی,بادام زمینی فضایی

دانشمندان ناسا سیارکی به شکل بادام‌زمینی را شکار کردند که دوم مرداد از نزدیکی زمین عبور کرد.

بار دیگری که یک سیارک تا این اندازه به زمین نزدیک خواهد شد، سال 2054 اعلام شده است.سیارک 1999 JD6 دارای دو لوب است که به یکدیگر متصل شده‌اند.روز 24 ژوئیه (دوم مرداد)، این سیارک به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین یعنی حدود 7.2 میلیون کیلومتر رسید و این فاصله 19 برابر فاصله زمین از ماه است.

 

به گفته «لنس بنر» از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا، تصاویر راداری نشان داده‌اند حدود 15 درصد سیارک‌های نزدیک به زمین که بزرگ‌تر از 182.9 متر هستند (از جمله سیارک مزبور)، به شکل بادام‌زمینی هستند.رادار، یک تکنیک قدرتمند برای بررسی اندازه، شکل چرخش، ویژگی‌های سطحی و زبری سطح یک سیارک است و محاسبات مدارهای سیارک‌ها را ارتقا می‌دهد.

 

اندازه‌گیری‌های رادار از فواصل و سرعت سیارک اغلب امکان محاسبه مدارهای یک سیارک را فراهم می‌کند.

دانشمندان، آنتن‌های شبکه فضای عمیق ناسا در گولدستون کالیفرنیا را با تلسکوپ بنیاد گرین بانک در غرب ویرجینیا جفت کردند تا تصاویری از این سیارک را بدست آورند.این تصاویر نشان می‌دهد که سیارک مزبور از طول زیادی در حدود دو کیلومتر برخوردار است. تصاویر بدست‌آمده همچنین این سیارک را در حال چرخش به نمایش می‌گذارند.

 

سیارک 1999 JD6 هر هفت ساعت و نیم یک بار دور خود می‌چرخد و تصور می‌شود جسم نسبتا تاریکی است. این جرم کیهانی در 12 مه سال 1999 و توسط رصدخانه تحقیقاتی اجسام نزدیک زمین Lowell در آریزونا کشف شد.دانشمندان از اندازه دقیق این جرم کیهانی مطمئن نیستند، با این حال ویژگی‌های فیزیکی و مسیر آن به خوبی بررسی شده‌اند.ماموریت رهگیری سیارک‌های ناسا، رهگیری سیارک‌ها و محافظت از زمین در مقابل آن‌ها را در اولویت قرار داده است.

اخبار علمی - بهار


ویدیو مرتبط :
عبور شهاب سنگ از نزدیکی زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عبور یک سیارک از نزدیکی زمین در 18 اسفند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سیارک

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که سیارکی به پهنای 100 فوت برابر با 30.48 متر، هشتم مارس (18 اسفند) از کنار زمین عبور خواهد کرد؛ عبور این سیارک خطری برای زمین ندارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، این سیارک که 2013 TX68 نامیده شده است دو سال پیش برای اولین بار در حین عبور از کنار زمین کشف شد و قرار است 18 اسفند بار دیگر عبور کند.

ارزیابی اولیه ناسا حاکی از آن بود که این سنگ فضایی از فاصله 11 هزار مایلی (17 هزار کیلومتری) زمین عبور می کند، اما تازه ترین پیش بینی ها حاکی از آن است که سیارک 2013 TX68 تقریبا از فاصله سه میلیون مایلی ( پنج میلیون کیلومتری) زمین عبور خواهد کرد.

 

اخبار علمی - ایرنا