دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک


مدتی با گسترش واردات رنو به‌ایران و حضور محصولات جدید‌این برند اروپایی در کشور، کار برای خودروهای کره‌ای کمی ‌سخت شده است.

مجله تخت گاز:  مدتی با گسترش واردات رنو به‌ایران و حضور محصولات جدید‌این برند اروپایی در کشور، کار برای خودروهای کره‌ای کمی ‌سخت شده است. یکی از محصولات جدید رنو که‌این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده، ‌هاچ‌بک خوش چهره و خاص‌این خودروساز است، که خودروهایی نظیر مزدا ۳‌هاچ‌بک و هیوندای i30 را  در بازار‌ایران به چالش می‌کشد. مدل اصلی رنو اسکالا در بازارهای جهانی، با ظاهری متفاوت عرضه می‌شود و اسکالا ‌هاچ‌بک عرضه شده در‌ایران، در حقیقت نمونه ‌هاچ‌بک نسل جدید مگان است که در بازار خاورمیانه با نام مگان ‌هاچ‌بک شناخته می‌شود.‌

این خودرو در 2 تیپ مختلف تجهیزاتی عرضه می‌شود، که نمونه فول آپشن، از مواردی هم‌چون چراغ‌های زنون همراه با شیشه شور، زه کرومی ‌روی در‌های جانبی، رینگ‌های ۱۷‌اینچی و سانروف بهره می‌برد، که‌این موارد در مدل ساده‌این خودرو دیده نمی‌شوند.

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

ظاهر اسکالا کاملا هماهنگ و چشم‌نواز است و دقت به جزییات در طراحی‌این‌هاچ‌بک متوسط، ستودنی است. گلگیرهای ورم کرده و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به سایر‌هاچ‌بک‌ها، نمای خاصی را برای آن به ارمغان آورده‌اند و‌این خودرو را در خیابان‌ها کاملا متمایز از سایر‌هاچ‌بک‌ها نشان می‌دهند. با وارد شدن به کابین اسکالاهاچ‌بک، بیشتر به وجد خواهید آمد. طراحی کابین بسیار به سدان متوسط رنو، فلونس، نزدیک است و سبک جدید رنو در طراحی کابین سایر محصولاتش را دنبال می‌کند. طراحی ساده و به دور از شلوغی کابین‌این خودرو چشم نواز است و کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته، دلچسب است.

البته در قسمت‌هایی شاهد کیفیت معمولی قطعات پلاستیکی هستیم که پیش‌بینی می‌شود پس از مدتی کارکرد به سر و صدا بیافتند. در نمونه فول آپشن مواردی هم‌چون روکش صندلی‌ها و تودری‌های چرمی ‌به چشم می‌خورد. صفحه کیلومتر شمار‌این خودرو نیز هم‌چون سایر مدل‌های جدید رنو( به جز سفران)، به صورت دیجیتالی طراحی شده و بسیار هیجان‌انگیز است.

نکته‌ای که هنگام نشستن داخل کابین به اصطلاح توی ذوق می‌زند، نبود تنظیمات برقی برای صندلی‌ها، حتی در مدل فول آپشن است.‌این در حالی است که شاهد وجود‌این آپشن در رنو فلونس هستیم. هم‌چنین از مانیتور نیز در کابین اسکالا خبری نیست.‌این در حالی است که محل نصب مانیتور بزرگ روی کنسول جلو تعبیه  شده. فضای کابین اسکالا با توجه به فرم‌هاچ‌بک خودرو، نسبتا مناسب به نظر می‌رسد.

 افراد با قدی نسبتا بلند، مشکل برخورد سر با سقف را ندارند. اما از نظر فضای پا، ردیف عقب کمی‌ تنگ است و راحتی سرنشینان عقب مستلزم جلو کشیدن صندلی‌های جلو است.‌این در حالی است که با جلو کشیدن صندلی جلو، برخورد زانو با کنسول ورم کرده اجتناب ناپذیر است. داشبورد اسکالا فضایی محدود و تقریبا غیر قابل استفاده دارد.

اما فضاهای مختلفی در پنل درها و کنسول وسط برای قرار دادن اشیا و لیوان تعبیه شده است. صندلی‌های دو تکه عقب قابلیت خواباندن دارند تا فضای بار بزرگ‌تری را در اختیار سرنشینان قرار دهند. فضای صندوق بار اسکالا با توجه به فرم‌هاچ‌بک خودرو عالی به نظر می‌رسد و چیزی از فلونس که یک سدان متوسط است کم ندارد. اما نبود دکمه صندوق پران و باز کننده درب باک از داخل، در ‌هاچ‌بکی با‌این قیمت کمی ‌عجیب به نظر می‌رسد. البته وجود سامانه باز شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، تا حدودی‌این مشکل را حل کرده است.

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

نمونه فول آپشن از ۶  ‌ایربگ بهره می‌برد و علاوه بر سنسور دنده عقب، از سنسور جلو نیز برخوردار است، پس تا‌اینجا نتیجه می‌گیریم پرداخت مبلغ ۱۰میلیون تومان بیشتر برای خرید نمونه فول آپشن منطقی به نظر می‌رسد. به سراغ پیشرانه‌این‌ هاچ‌بک خوش بر و رو می‌رویم. موتور ۴سیلندر۲لیتری‌این خودرو ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کشش‌این پیشرانه و گشتاور آن برای مصارف شهری کاملا مناسب است، اما در شتاب‌گیری‌ها، اسکالا چندان چالاک نشان نمی‌دهد.

‌این در حالی است که هندلینگ و پایداری‌این خودرو در طول حرکت بسیار دلچسب است و تنها صداهای نفوذی به داخل کابین کمی‌آزار دهنده‌اند. فرمان پذیری اسکالا‌ایده‌آل است و تمامی ‌فرامین راننده را به خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اسکالا بخشی از هماهنگی سواری خود را مدیون جعبه دنده ۵سرعته CVT است که از نیسان به عاریت گرفته شده و از دقت بالایی برخوردار است.

البته جای خالی شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان احساس می‌شود. از نظر مصرف نیز اسکالا خودرویی مقرون به صرفه است و گارانتی ۵ساله  یا ۱۵۰هزار کیلومتری آن هنگام خرید به شما اطمینان خاطر می‌بخشد.

رقبای داخلی و خارجی

 Toyota Yaris

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

  Mazda3

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

  Hyundai i30

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

 پیشنهاد نهایی

اسکالا انتخاب افرادی است که فارغ از نام و نشان برند، به دنبال یک هاچ بک متوسط و دوست داشتنی می گردند. تفاوت مدل فول آپشن و مدل پایه در اسکالا کاملا به چشم می آید، پس پرداخت ۱۰میلیون تومان بیشتر برای نمونه فول ارزشش را دارد.طراحی ظاهری اسکالا یک پله بالاتر از کره ای ها قرار می گیرد و به این زودی ها از ظاهرش خسته نخواهید شد.

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک

طراحی زیبای اتاق رنو اسکالا هاچ بک


ویدیو مرتبط :
رنو مگان هاچ بک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلیو؛ نسل جدید هاچ‌بک‌های رنو


رنو کلیو (Clio)، خودرویی که در سال های 1991 و 2006 توانسته عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بدست آورد و پرافتخارترین محصول رنو محسوب می شود.

خودرو بانک: رنو کلیو (Clio)، خودرویی که در سال های 1991 و 2006 توانسته عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بدست آورد و پرافتخارترین محصول رنو محسوب می شود. هاچ بک کوچکی که به تازگی جدیدترین نسل آن به بازارهای جهانی وارد شده و حال ایران خودرو قصد دارد در صورت پیش رفتن مناسب مذاکرات هسته ای، این خودرو را به بازار عرضه کند.

حال با برپایی نمایشگاه خودروی تبریز و اعلام قیمت آن و جدی تر شدن واردات کلیو، خوب است این خودرو را بهتر بشناسیم.

رنو کلیو

کلیو به پیشرانه های مختلفی مجهز شده اما گویا پیشرانه ای که ایران خودرو برای بازار ایران انتخاب کرده نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه توربو TCe است که دقیقا 1197 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را تولید کند. این موتور به یک گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز شده که تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند و می تواند به کمک آن در شهر 6.6 لیتر، در خارج از شهر 4.4 لیتر و به صورت ترکیبی 5.2 لیتر را بسوزاند. شتاب صفر تا صد کیلومتر کلیو 1190 کیلوگرمی 9.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است.

رنو کلیو

رنو کلیو به عنوان یک خودروی روز اروپایی لیست کاملی از تجهیزات مختلف را در خود دارد که می توانیم به سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، EBA، ESC، ASR، HSA، چراغ LED مخصوص روز، سنسور پارک در عقب، آینه الکتروکرومیک، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، کیلومتر شمار دیجیتالی، سیستم صوتی با چهار بلندگو و ورودی USB، بلوتوث، صفحه نمایش 7 اینچی، گرمکن آینه های جانبی و رینگ های 16 و یا 17 اینچی اشاره کنیم.

رنو کلیو

قیمتی که ایران خودرو فعلا برای این خودرو اعلام کرده 80 میلیون تومان است. البته هنوز اما و اگرهای زیادی در مورد واردات این خودرو وجود دارد اما اگر مذاکرات به خوبی پیش برود و اگر کلیو بتواند قیمت خود را در همین محدوده 80 میلیونی نگه دارد، می تواند انقلابی را در این رده قیمتی در بازار به پا کند و چینی ها، داخلی ها و حتی کره ای های زیادی را به خاک و خون بکشد! در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت آیا کلیو به ایران خواهد آمد یا خیر، و اگر بیاید با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

رنو کلیو

در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی رنو کلیو را مشاهده کنید: