دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طراحی ربات‌های هوشمند با تقلید از مورچه‌های اعزامی به فضا



اخبار,اخبارعلمی,ربات‌های تفحص هوشمند


اخبار علمی - طراحی ربات‌های هوشمند با تقلید از مورچه‌های اعزامی به فضا

دانشمندان با تقلید از رفتار جست‌وجوی مورچه‌های اعزامی به ایستگاه بین‌المللی فضایی، به دنبال طراحی ربات‌های تفحص هوشمند هستند.

به گزارش ایسنا ، به تازگی، حدود 800 مورچه معمولی به منظور آموزش به دانشمندان در خصوص چگونگی حرکت آنها در گرانش پایین به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام شده‌اند.

این هشت کلونی هر یک به اندازه یک تبلت، همچنین برای آموزش به کارشناسان در خصوص چگونگی ساخت ربات‌هایی اعزام شده‌اند که با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند.

مورچه‌ها در درون کلونی‌ها بر اساس قوانین درونی‌شده حرکت می‌کنند و تعداد مورچه‌های مجاورشان را با استفاده از شاخک‌ها و حس بویایی‌شان ارزیابی می‌کنند.

این مورچه‌ها با همکاری یکدیگر به منظور یافتن غذا و تجهیزات، قطعه‌ای زمین را به صورت کامل می‌پوشانند.

زمانی که این ناحیه بزرگ می‌شود، آنها از حرکت در دایره‌های کوچک به پخش‌شدن در خطوط مستقیم‌تر تغییر وضعیت می‌دهند و زمین بیشتری را می‌پوشانند.

با این حال، در میکروگرانش فضا، قوانین مورچه‌ها به هم می‌ریزد و آنها مجبورند مجموعه‌ای از مقررات ذاتی را برای انجام فعالیت‌هایشان طراحی کنند.

دانشمندان از این قوانین انعطاف‌پذیر برای آموزش‌ به ربات‌ها در خصوص همکاری با یکدیگر به شیوه همسان و انجام فعالیت‌هایی مانند جستجوی ساختمان در حال‌ احتراق استفاده می‌کنند.

در این آزمایش‌ها، تصاویری از مورچه‌ها با استفاده از دوربین‌های ویدیویی حاضر به زمین ارسال می‌شوند.

سپس، تیمی از دانشجویان کالج پزشکی بایلور در تگزاس بر این تصاویر نظارت می‌کنند و آن‌ها را با کلونی مشابهی در کلاس درسشان مقایسه می‌کنند.

این محموله غیرمعمول توسط یک موشک بدون سرنشین که حاوی 28 مینی‌ماهواره موسوم به «کبوتران» (Doves) بود، به فضا پرتاب شد.

هر یک از این ماهواره‌ها کمتر از 60.96 سانتی‌متر عرض دارند و حاوی دوربین‌هایی با تفکیک‌پذیری فوق‌بالا هستند که محصولات کشاورزی، تغییرات آب وهوا و بلایای طبیعی از قبیل سیلاب‌ها و آتش‌سوزی‌های وسیع را رهگیری می‌کنند.
اخبار علمی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
ساخت ربات مورچه هوشمند با پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی باغ هوشمند قابل كنترل از راه دور



 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

طراحان ایده‌های مختلفی برای ایجاد باغچه های كوچك متناسب با فضای محدود آپارتمان‌ها و مناطق شهری ارائه كرده‌اند كه سیستم مفهومی Plant-In City نیز نمونه‌ای از یك باغ هوشمند كوچك است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، كلانشهرها با كمبود شدید فضا برای احداث پارك مواجه هستند و ایجاد باغچه های كوچك بر فراز برج های مسكونی واداری نیز نتوانسته نیاز به فضای سبز را مرتفع كند.

این سیستم هوشمند مجهز به مجموعه ای از لامپ های LED، تجهیزات اندازه گیری رطوبت و آبیاری و حسگرهای كنترل الكترونیكی است كه درون یك قاب قرار می گیرند. قاب گلخانه از جنس چوب سدار ساخته شده است و سه بخش مجزا شامل قاب خاك، نور و آب برای آن در نظر گرفته شده است.

این سیستم هوشمند یك سازه مدولار است و كاربر می تواند با قرار دادن قاب های مختلف در كنار یكدیگر، باغچه مورد نظر را در اشكال مختلف طراحی كند.

سیستم سخت افزاری باغچه هوشمند از طریق حسگرهای مختلف، وضعیت آب، رطوبت و نور مجموعه را تحت كنترل دارد و سلامت گیاهان بصورت مستمر مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین امكان افزودن حسگرهای اضافی برای بررسی سایر فاكتورها در نظر گرفته شده است.

سیستم از طریق نرم افزار تلفن همراه هوشمند از راه دور قابل كنترل است و با فشار دادن یك دكمه دستگاه بطور خودكار كار آبیاری را انجام می دهد....../ خبرگزاری ایسنا

 

 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

سیستم باغ هوشمند Plant-In City

 

 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

كنترل وضعیت باغچه از طریق نرم افزار ویژه تلفن همراه