دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طراحی رباتی که سالاد درست می‌کند!



طراحی رباتی که سالاد درست می‌کند!

محققان موسسه علوم و فناوری کره، ربات خانگی خود موسوم به CIROS را که قادر به درست کردن سالاد است در نمایشگاه «ربات جهانی 2012» به نمایش گذاشتند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فناوری ارائه شده نسخه سوم این نوع ربات از زمان آغاز طراحی آن در سال 2005 محسوب می‌شود.

ربات جدید به منظور انجام امور ساده منزل عرضه شده و قادر به درست کردن سالاد با قاچ کردن خیار و افزودن سس به آن است.

به گفته یکی از مقامات موسسه کره‌یی، این ربات همچنین می‌تواند اشیا معمولی و وسائل آشپزخانه از قبیل مایکروویو، سینک، یخچال و ماشین ظرفشویی را تشخیص دهد و به طور هوشمند در محیط اطراف خود حرکت کند.

هوش مصنوعی این فناوری نتیجه همکاری لابراتوارهای رباتیک واقع در چندین موسسه تراز اول کره است.

سر این ربات دارای دوربین‌های برجسته‌بین و یک حسگر سه بعدی 3D IR مشابه Microsoft Kinect است که از آن به منظور شناسایی اشیا بهره می‌برد. افزون بر این، تشخیص قوی کلمات از طریق آرایه میکروفون 12 قطعه آن میسر شده است.

ارتفاع ربات 160سانمتی‌متر عنوان شده و دارای وزن 150 کیلوگرم است. ربات جدید به کمک قاعده چرخی خود قادر به حرکت کردن در تمامی جهات است.

این ابداع می‌تواند با کمک یابنده‌های لیزری و شش حسگر اولتراسونیک تعبیه شده در پیکره‌اش موانع را شناسایی و از برخورد با آن‌ها پرهیز کند.

دستان هوشمند آن قادر به نگه‌داشتن انواع مختلف اشیا و ابزار است. ربات همچنین می‌تواند یک ماشین ظرفشویی را به طور هوشمند بارگیری و تخلیه کند.

نسخه‌های پیشین این ربات فناوری قادر به ریختن آب میوه در لیوان و تحویل دادن آن‌ به مشتریان بر روی سینی بودند.

محققان هم‌اکنون در حال طراحی رباتی هستند که قادر است تمامی مراحل سرو کردن از آماده کردن تا چیدن غذا را اجرا کند. این امر نیازمند زمان است و پیشرفت‌ها در این زمینه کند اما پیوسته عنوان شده است.

محققان موسسه علوم و فناوری کره همچنین در حال طراحی یک ربات انسان‌نمای دوپا موسوم به KIBO و ربات‌های آموزشی جهت تعلیم دادن دروس انگلیسی به دانش‌آموزان هستند.

نمایشگاه Robot World 2012 از 25 تا 28 اکتبر دایر بود و بسیاری از شرکت‌ها به منظور نمایش ربات‌های صنعتی، جاروبرقی‌های ربات، ربات‌های خدمات تجاری و اسباب‌بازی‌های آموزشی خود جذب آن شده بودند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
روش درست كردن سالاد فرانسوی(سزار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درست کردن سالاد ماکارونی



 

 

سالاد ماکارونی

 


مواد لازم : برای 6 الی 8 نفر

 

 

 

تخم مرغ
3 عدد
خیار شور 300 گرم
کالباس 300 گرم
پیازچه خرد شده 1 استکان
ماکارونی حلقه ای
نصف پاکت
جعفری خرد کرده
1 قاشق سوپخوری
سس مایونز
1 شیشه
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
هویج 2 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد

 

 

 

طرز تهیه :

 


تخم مرغ ها را بجوشانید . ماکارونی ها را در آب و نمک بپزید . هویج را بپزید . همه مواد را کاملاٌ ریز و با هم مخلوط کنید و سس و نمک و فلفل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید . به جای کالباس می توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید . در این صورت سینه را با 3 برگ بو و یک عدد پیاز کاملاٌ بپزید و بعد خرد کنید و در سالاد بریزید .