دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طراحی باغ هوشمند قابل كنترل از راه دور



 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

طراحان ایده‌های مختلفی برای ایجاد باغچه های كوچك متناسب با فضای محدود آپارتمان‌ها و مناطق شهری ارائه كرده‌اند كه سیستم مفهومی Plant-In City نیز نمونه‌ای از یك باغ هوشمند كوچك است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، كلانشهرها با كمبود شدید فضا برای احداث پارك مواجه هستند و ایجاد باغچه های كوچك بر فراز برج های مسكونی واداری نیز نتوانسته نیاز به فضای سبز را مرتفع كند.

این سیستم هوشمند مجهز به مجموعه ای از لامپ های LED، تجهیزات اندازه گیری رطوبت و آبیاری و حسگرهای كنترل الكترونیكی است كه درون یك قاب قرار می گیرند. قاب گلخانه از جنس چوب سدار ساخته شده است و سه بخش مجزا شامل قاب خاك، نور و آب برای آن در نظر گرفته شده است.

این سیستم هوشمند یك سازه مدولار است و كاربر می تواند با قرار دادن قاب های مختلف در كنار یكدیگر، باغچه مورد نظر را در اشكال مختلف طراحی كند.

سیستم سخت افزاری باغچه هوشمند از طریق حسگرهای مختلف، وضعیت آب، رطوبت و نور مجموعه را تحت كنترل دارد و سلامت گیاهان بصورت مستمر مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین امكان افزودن حسگرهای اضافی برای بررسی سایر فاكتورها در نظر گرفته شده است.

سیستم از طریق نرم افزار تلفن همراه هوشمند از راه دور قابل كنترل است و با فشار دادن یك دكمه دستگاه بطور خودكار كار آبیاری را انجام می دهد....../ خبرگزاری ایسنا

 

 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

سیستم باغ هوشمند Plant-In City

 

 

طراحی باغ , باغ هوشمند

 

كنترل وضعیت باغچه از طریق نرم افزار ویژه تلفن همراه

 

 


ویدیو مرتبط :
كنترل كننده هوشمند و مقاوم به خرابی برای كنترل راكتور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی روشی برای كنترل اینترنتی روبات



 

طراحی روشی برای كنترل اینترنتی روبات طراحی

 

 

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیركبیر روشی را برای كنترل ربات از راه اینترنت در مقیاس آزمایشگاهی با موفقیت طراحی كردند.

 


امیر منعمیان پژوهشگر طرح، با اشاره به گسترش شبكه‌های اینترنتی و روش‌های كنونی استفاده از ربات در جراحی‌ها گفت: هم اكنون بخش فرامین در نزدیكی بیمار قرار گرفته و دستورات پزشك به ربات جراح داده می‌شود.

 


وی افزود: در این طرح امكان استفاده از شبكه‌های اینترنتی برای انتقال فرامین و افزایش فاصله پزشك و بیمار با قرار دادن یك ربات ساده در سمت راهبر و ربات یك درجه آزادی در قسمت اجرا، آزمایش شد.

 


پژوهشگر طرح با موفقیت‌آمیز خواندن نتایج این بررسی گفت: حركت هماهنگ نشانگرهای كار دو ربات نشان داد كه با وارد آوردن فشار و حركت دسته فرامین، ربات دوم هم به درستی این حركت را انجام می‌دهد.

 


وی افزود: در این طرح برای دریافت اطلاعات محیطی لازم، از سمت ربات دوم كه قسمت بیمار خواهد بود. از دوربین تصویربرداری و همچنین حس‌گر فشار استفاده شده است كه به وسیله آن پزشك علاوه بر مشاهده موضع عمل، فشاری را كه بافت به دست وی وارد می‌كند با مقاومت متناظری كه در دسته فرامین ایجاد می‌شود احساس خواهد كرد.

 


بر اساس این گزارش این طرح در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد و در مراحل بعد باید در ربات‌های پیشرفته‌تر و با درجه آزادی بیشتر آزمایش شود.

 


این طرح در قالب پایان‌نامه كارشناسی ارشد مهندسی پزشكی در دانشگاه صنعتی امیركبیر و به راهنمایی رضایی انجام شده است.