دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

صبحهای بی‌دغدغه با ماشین‌لباسشویی که اتو هم می‌کند!



اخبار ,اخبار علمی ,ماشین‌لباسشویی

 

اخبار علمی - صبحهای بی‌دغدغه با ماشین‌لباسشویی که اتو هم می‌کند!

دو شرکت آمریکایی به معرفی فناوری جدیدی پرداخته‌اند که بخش مهمی از تنش زندگی مدرن یعنی لباس تمیز و مرتب را حل خواهد کرد.

فناوری «Swash» همزمان یک ماشین لباسشویی و یک اتو بوده که در مدت کوتاهی لباسها را تمیز کرده، بوی بد آنها را از بین برده و چروکهای ایجاد شده را با فشار دادن یک دکمه صاف می‌کند.

مقادیری از مایع بطور مستقیم بر روی لباسها پاشیده شده و سپس یک خشک‌کن به چرخش هوا در دستگاه می‌پردازد. پس از تنها 10 دقیقه می‌توان لباس را که تمیز و مرتب شده، پوشید.

این دستگاه 499 دلاری که توسط شرکتها Whirlpool و P&G طراحی شده، از ارتفاعی برابر با 1.3 متر و عرض 43 سانتیمتر برخوردار است.

آویز لباس درون این دستگاه قرار می‌گیرد که در زمان بسته بودن 76 سانتیمتر و هنگامیکه گسترش می‌یابد، این اندازه به 1.39 متر می‌رسد.

به ادعای سازندگان، دستگاهی با این اندازه برای اتاق خواب یا کمد لباس بسیار مناسب است بویژه اینکه دیگر نیازی به میز اتو نخواهد بود.

چراغهای روی Swash به شمارش طول دوره چرخش پرداخته و کاربر را از زمان آماده بودن لباسش آگاه می‌کند.

سیستم Swash از وزنه‌هایی برای نگهداشتن لباسها در جای خود استفاده کرده و همزمان مایع از جلو و عقب به لباس افشانده می‌شود.

بخش خشک‌کن حرارتی، هوا را داغ کرده و در میان لباس گردش می‌دهد؛ هنگامی که این هوا به مایع درون الیاف برخورد می‌کند، با بخار چروکها را از بین می‌برد.

این دستگاه نیازی به آب نداشته و همچنین به لوله‌کشی احتیاج ندارد که این امر آن را به یک دستگاه کاملا قابل حمل تبدیل کرده است. پارچه‌های جنس جین، پشم، پلی استر، لایکرا، پنبه، ترمه، پولک‌دار، منجوق‌دار و توری براحتی در این دستگاه شسسته می‌شوند.

انتظار می‌رود Swash از ماه سپتامبر در بازار آمریکا وارد شود اما ورود این دستگاه به بازار بین‌المللی و قیمت آن هنوز مشخص نشده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ماشین لباسشویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین لباسشویی و دیگر هیچ



 

 

ماشین لباسشویی و دیگر هیچ

 

وقتی سبد لباس ‌های کثیف را در شرف انفجار می‌یابید و کمد لباس‌ها را تهی از البسه تمیز و قابل پوشیدن، یا باید آستین‌ها را بالا بزنید و تمام روز را به شستن انبوه لباس‌های کثیف، با دست‌ تان بگذرانید و یا این زحمت را به گردن ماشین لباسشویی عزیز بیندازید.

 

خب در صورت انتخاب راه دوم، چند نکته را به خاطر داشته باشید. از اینکه قرار است یک ماشین در صرفه‌جویی وقت و انرژی به شما کمک کند، ذوق‌زده نشوید و با چشمان بسته همه لباس‌ها را به داخل آن نریزید. پیش از هر چیز محتویات جیب‌های لباس‌ها (به خصوص جیب‌های مخفی) را ببینید و محتویات آنها را خالی کنید. لباس‌ها را بر اساس رنگی‌، سیاه و سفید بودنشان، با توجه به جنس آنها و میزان کثیف بودنشان از هم جدا کنید. به فکر طول عمر و زیبایی لباس‌هایتان باشید و آنهایی را که جنسی لطیف دارند با دست بشویید. سعی نکنید همه لباس‌هایتان را یکباره در ماشین بیندازید، چون علاوه بر اینکه ماشین لباسشویی آسیب می‌بیند، لباس‌ها هم خوب شسته نمی‌شوند. در موقع انتخاب پودر لباسشویی دقت کنید که حتماً‌ روی آن نوشته شده باشد «مخصوص ماشین لباسشویی»، چون کف زیاد پودرهای دستی کار ماشین را مختل می‌کند. برای شست وشوی لباس‌های مشکی هم بهتر است از مایع‌های مخصوص استفاده کنید تا سفیدک نزنند.

 

دفترچه‌های راهنمای ماشین لباسشویی را هم جدی بگیرید؛ گاهی نکاتی در آنها می‌یابید که کلی به شما و البته سلامت ماشین لباسشویی‌تان کمک می‌کند. اگر برای شست وشو برنامه‌ای را انتخاب کرده‌اید که در زمان کوتاه‌تری لباس‌ها را می‌شوید، سعی کنید پودر کمتری هم در محفظه پودر بریزید؛ چون در این برنامه‌ها تعداد دورهای چرخش ماشین کمتر است و اگر پودر زیاد باشد ممکن است خوب آب‌کشی نشود. بعد از اتمام کار ماشین، زودتر لباس‌ها را روی بند پهن کنید تا کمتر چروک شوند.

 

 

چروک‌ زدایی از لباس‌ ها


بعضی از لباس‌ها بعد از شست وشو حتماً باید اتو شوند تا حالت اولیه خود را پیدا کنند، اگر جنس لباس شما ضخیم است و چروک‌های عمیق دارد بهتر است با کمی نم آنها را اتو کنید. قبل از اتو کردن لباس‌ها آنها را با توجه به جنس و ضخامتشان مرتب کنید و اتو کردن را با لباس‌هایی که به درجه حرارت کم نیاز دارند، شروع و به لباس‌هایی که باید با حرارت بالا اتو شوند، ختم کنید.