دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شناسایی دو گروه خونی جدید پس از یك دهه!



 

گروه خونی , شناسایی گروه خونی

 

در كنار گروه های خونی A، B، AB یا O مثبت و منفی، اكنون دانشمندان دانشگاه ورمونت موفق به شناسایی دو گروه خونی جدید شده اند كه می تواند جان هزاران انسان را نجات بخشد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شناسایی دو گروه خونی «لنگریس (Langereis)» و «جونیور(Junior)» از مزیت های پزشكی بزرگی در حوزه های انتقال خون و پیوند اندام و همچنین رشد جنین و مبارزه با سرطان برخوردار خواهد بود.

برایان بالیف، زیست شناس دانشگاه ورمونت سرپرست این پژوهش كه معمای دو گروه خونی جدید را بر عهده دارد، اظهار كرد: به نظر می رسد كه بیش از ۵۰ هزار ژاپنی از گروه خونی «جونیور» منفی برخوردار بوده و ممكن است با مشكلات انتقال خون یا ناسازگاری مادر و جنین روبه رو باشند.

در نسخه ماه فوریه ماه نیچر جنتیكس، این محققان به گزارش كشف خود از دو پروتئین بر روی سلولهای قرمز خون پرداخته اند كه مسؤولیت این گروههای خونی نادر را بر عهده دارند.

پروفسور بالیف موفق به شناسایی دو مولكول به عنوان پروتئین های ویژه انتقال با نامهای ABCB۶ و ABCG۲ شده است.

به گفته وی تا پیش از این تنها ۳۰ پروتئین به عنوان مسؤول یك گروه خونی اولیه شناسایی شده بودند كه اكنون این میزان به ۳۲ رسیده است.

كشف این دو گروه خونی جدید از آن جایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود كه آخرین گروه های خونی كشف شده متعلق به بیش از یك دهه پیش بوده اند.

هر دو پروتئین جدید همچنین با مقاومت در برابر داروی ضد سرطان مرتبط هستند؛ از این رو این نتایج ممكن است از كاربردهای جدیدتری برای درمانهای پیشرفته سرطانها مانند سرطان پستان برخوردار باشند.

بالیف در یك تلاش بین المللی با كمك دانشمندان ژاپنی به بررسی پروتئین هایی كه توسط همتایان فرانسوی خود در موسسه ملی انتقال خون فرانسه پالایش شده بودند، پرداخت.

این موسسه انتقال خون، تا كنون ۲۸ گروه خونی دیگر را در كنار گروه های خونی معمول A، B، AB و O به رسمیت شناخته است. این گروه ها از اسامی جالبی مانند دیگو، دافی و لوتری برخوردار بوده و اكنون لنگریس و جونیور نیز به آنها اضافه شده اند.

اگرچه آنتیگون های این دو گروه خونی جدید در دهه های پیش در زنان باردار مبتلا به مشكل وضع حمل كودكان دارای گروه های خونی ناسازگار شناسایی شده بودند، اما اساس ژنتیكی این آنتی ژنها تاكنون ناشناخته باقی مانده بود.

در نتیجه احتمالا افراد زیادی با گروه خونی های لنگریس یا جونیور مثبت و منفی وجود دارند كه خود از آن بی خبر هستند و تفاوت میان مرگ و زندگی اكنون می تواند با یك آزمایش ساده مشخص شود..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
شناسایی گروه خونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پژوهشگران شناسایی كردند: هفت گروه غیرعادی كه یك روز خوب را خراب می‌كنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پژوهشگران شناسایی كردند:

هفت گروه غیرعادی كه یك روز خوب را خراب می‌كنند

فقط یك انسان زیان‌بخش برای خراب كردن یك تجربه جمعی كافی است؛ اما در میان شاكیان همیشگی، محققان مدعی شده‌اند كه هفت گروه از مردم می‌توانند یك روز خوب را به كلی خراب كنند.

ایسنا: پژوهشی كه بتازگی با عنوان «خرابكاری در خدمات مشتری» انجام شده حاكیست: گروههای خاصی از افراد باید وجود داشته باشند كه از قابلیت ناامیدکننده‌ای برای خراب كردن هرگونه تجربه مثبت از جمله یك خرید خوب، پرواز یا غذا خوردن در رستوران، بدون توجه به میزان لذت‌بخش بودن آنها برخوردارند.

محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی 200 گزارش كه در وب‌سایت‌ها نوشته شده بود، دریافتند كه افراد مورد شكایات را می‌توان به هفت گروه تقسیم كرد.

پژوهشگران در فهرستی كه شبیه به بازیگران «كارتون سفید برفی و هفت كوتوله» است، مشتریان مشكل‌دار را در هفت گروه «گیج و كندذهن»، «بدخلق و شاكی»، «بدبو و بی‌توجه به بهداشت فردی»، «تحمیل‌کننده نظر»، «لجوج و سمج»، «قانون‌شكن و بی‌ملاحظه» و «بی‌ادب» طبقه‌بندی كرده‌اند.

افراد داری این قابلیت‌ها، بطور كلی به عنوان «غیر عادی» توصیف و باعث گریزانی كسانی می‌شوند كه به نوعی به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند.

بر اساس این تحقیق این هفت گروه غیرعادی به تنهایی قادرند یك روز خوب انسان را خراب كنند و مانع هرگونه تجربه مثبت شوند و دیگران به زحمت بیندازند./ایسنا