دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شكست دیوار بزرگ ارتباطی ناشنوایان با ابتكارمحقق ایرانی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شكست دیوار بزرگ ارتباطی ناشنوایان با ابتكارمحقق ایرانی/ساخت نخستین دستگاه مترجم زبان اشاره

موانع ارتباطی زیادی میان ناشنوایان و افراد شنوا وجود دارد كه برای شكستن آن از زبان اشاره استفاده می‌شود؛ اما هنوز بسیاری از افراد در حركات دست و سر آنچنان متبحر نیستند؛از این رو گروهی از دانشجویان دانشگاه هوستون با همكاری یك محقق ایرانی دستگاهی ساخته‌‌اند كه می‌تواند این مشكل را برطرف كند.

ایسنا: این تیم دانشجویی با نظارت دكتر فرخ عطارزاده، دانشیار مهندسی فناوری دانشگاه هوستون دست به ساخت نمونه پیش‌ساخت دستگاه «صدای من» (MyVoice) زده‌اند كه به خوانش زبان اشاره و ترجمه حركات آن به واژگان صوتی می‌پردازد.

این دستگاه اخیرا در میان سایر پروژه‌های دانشجویی موفق به كسب مقام اول در نشست سالانه انجمن آموزش مهندسی آمریكا شده است.

این دستگاه دستی شامل یك میكروفون، بلندگو، تخته موجد صدا،‌ دوربین و مانیتور است.

به محض پردازش حركات، دستگاه «صدای من» به ترجمه آنها در فضا با یك صدای الكترونیكی می‌پردازد. به همین شكل این دستگاه قادر به ثبت صدای انسان و ترجمه آن به شكل زبان اشاره و نمایش آن بر روی مانیتور دستگاه هم هست.

این طراحان با بررسی چالش‌های پیش‌ روی جامعه ناشنوایان برای ارتباط با دیگران و درك زبان اشاره دست به ساخت این دستگاه زده‌اند.

به گفته محققان، بزرگترین چالش پیش‌روی آنها نمونه‌برداری پایگاه داده‌ای از تصاویر زبان اشاره بود كه از 200 تا 300 تصویر برای هر نشانه برخوردار است.

دكتر عطارزاده می گوید: ما به این همكاری با جامعه از طریق دستگاه «صدای من» كه سد میان جامعه ناشنوا و عموم را شكسته است، افتخار می‌كنیم./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تحمل شكست های بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فركی: برای شكست تیم بزرگ استقلال به میدان می‌رویم



 

 

 

فركی: برای شكست تیم بزرگ استقلال به میدان می‌رویم

 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: استقلال تیم بزرگی است اما ما باید برای شکست آنها به میدان می‌رویم.

حسین فرکی در مورد وضعیت تیم نفت و برتری پرگل برابر پاس در هفته گذشته گفت: آن دیدار حساسیت زیادی برای ما داشت. بازیکنان ما به دلیل وضعیت تیم در جدول لیگ احساس خطر کرده بودند و برای پیروزی در آن مسابقه وارد میدان شدند. البته نفت در اکثر دیدارها برای برد به میدان می‌رود اما بدشانسی و نداشتن تمام کننده باعث می‌شد یا بازی را مساوی کنیم یا بازنده باشیم. خوشبختانه در دیدار با پاس بازیکنان با یکدلی و رفاقت توانستند به برد برسند. رفاقت در فوتبال ما تاثیرش را همیشه دارد.

وی ادامه داد: از بدشانسی نفت همین قدر بگویم که در چهار مسابقه چهار پنالتی را از دست دادیم. در مورد داوری هم من اظهار نظر نمی‌کنم اما کارشناسان داوری اعلام کردند پنالتی‌ای که برای شهرداری تبریز گرفته شد درست نبود یا در دیدار با فولاد که با پنالتی باختیم این پنالتی صحیح نبوده است.

سرمربی تیم نفت تهران در مورد دیدار با استقلال در روز جمعه تصریح کرد: خوشحالم که قبل از این دیدار مهم تیم نفت نتیجه خوبی کسب کرده و بازیکنان از نظر روحی در شرایط خوبی قرار دارند و با انگیزه زیادی به دیدار استقلال می‌روند.البته نفت از چند جهت با استقلال تفاوت‌های زیادی دارد. استقلال تیم بزرگی است، تجربه 10 سال حضور در لیگ برتر و بازیکنان ملی‌پوش، بزرگ و مطرحی دارد و مهم‌تر از همه طرفداران فراوانی است که دارد. همه این موارد از این حریف یک تیم بزرگ و قابل احترام می‌سازد.

وی یادآور شد: در دیدار رفت با این تیم مساوی کردیم و بازی خوب و قابل قبولی هم ارایه کردیم. اکنون استقلال و نفت از یکدیگر شناخت بیشتری دارند و شاید آن زمان استقلال هم هنوز خوب جا نیفتاده بود اما اکنون این تیم برای رسیدن به صدر جدول انگیزه زیادی دارد و می‌خواهد تیم نفت و سایر حریفانش را شکست دهد اما ما هم برای شکست این تیم به میدان می‌رویم و به دنبال گرفتن هر سه امتیاز مسابقه هستیم. مساوی برای هر دو تیم نوعی ضرر است اما در مجموع باید دید شرایط بازی چگونه رقم خواهد خورد و نتیجه بازی چگونه خواهد شد.