دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

شبیه‌سازی مغز زنبور عسل برای روبات‌های پروازی





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شبیه‌سازی مغز زنبور عسل برای روبات‌های پروازی

محققان انگلیسی بدنبال اجرای پروژه جاه‌طلبانه ای برای طراحی مدل رایانه‌ای مغز زنبور عسل به منظور ساخت ربات های پروازی خودمختار هستند.

مدل های طراحی شده با شبیه سازی قدرت بینایی و حس بویایی در مغز زنبور عسل می تواند به محققان برای طراحی ربات های خودمختار با طیف گسترده عملكرد و فراتر از دستورالعمل های برنامه ریزی شده منجر شود.

این پروژه تحقیقاتی تحت عنوان «مغز سبز» (Green Brain) توسط محققان دانشگاه شفیلد و ساسكس در حال انجام است و در صورت موفقیت، یكی از اصلی ترین چالش های پیش روی علم مدرن در طراحی مغز ربات با قابلیت عملكردهای پیچیده مشابه مغز حیوانات بر طرف خواهد شد.

این ربات خودمختار هوشمند می تواند منبع انتشار بوهای خاص یا انتشار گازها را مانند قدرت حس بویایی زنبور در جستوی گل های خاص شناسایی كند.

دكتر «جیمز مارشال» سرپرست تیم تحقیقاتی تأكید می كند: تاكنون مطالعات گسترده‌ای بر روی مغز حیوانات مختلف مانند موش و میمون انجام شده است، اما مغز حشراتی مانند زنبور عسل نیز از توانایی های شناختی شگفت‌انگیزی برخوردار هستند كه می‌تواند به پیشبرد درك هوش مصنوعی (AI)‌ و طراحی ربات‌های خودمختار منجر شود.

محققان طرح «مغز آبی» با حمایت IBM برای طراحی یك مدل دقیق از مغز انسان با كمك ابر رایانه نیز در این پروژه با دانشمندان انگلیسی همكاری می كنند.

طراحی مدل رایانه ای «مغز سبز» همچنین می تواند به دانشمندان برای درك علت كاهش جمعیت زنبورهای عسل و كمك به توسعه گرده گل های مصنوعی مانند طرح در دست اجرای محققان دانشگاه هاروارد منجر شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ربات با مغز زنبور عسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: دنیای زیبای زنبور عسل






دنیای زیبای زنبور عسل


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.