دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سیگاری ها زودتر دندانهای خود را از دست می‌دهند



سیگاری ها زودتر دندانهای خود را از دست می‌دهند

یك متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت گفت: سیگاری‌ها 2 برابر زودتر از افراد دیگر دندان‌های سالم خود را به علت بیماری‌های لثه از دست ‌بدهند.

به گزارش مهر، دکتر فاطمه اولیاء اظهارداشت: مصرف انواع دخانیات باعث نفوذ مواد حاصل از سوختن تنباكو به ساختار مینای دندان شده و رنگ دندان را تغییر می دهد.

استادیار بیماریهای دهان و فک و صورت ادامه داد: مواد موجود در تنباكو، جریان خون را در لثه‌ها كم می‌كند و لثه‌ها را در فقر غذایی و كمبود اكسیژن قرار می‌دهد. به همین دلیل روند ترمیم بافتی لثه‌ها نیز دچار مشكل می‌شود.

وی با تاكید بر كاهش استعمال دخانیات به مقدار خیلی كم عنوان كرد: مجموعه این عوامل منجر به آن می‌شود كه سیگاری‌ها 2 برابر زودتر از افراد دیگر دندان‌های سالم خود را به علت بیماری‌های لثه از دست ‌بدهند. حتی كم كردن مقدار سیگار هم كمك‌ بسیار بزرگی است.

این متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت تصریح كرد:  وضعیت لثه افرادی كه روزی یك و نیم پاكت سیگار می‌كشند، 6 برابر بدتر از كسانی است كه هرگز سیگار نكشیده‌اند، حال آن كه اگر كسی روزی نیم پاكت سیگار بكشد وضعیت لثه‌های او 3 برابر بدتر از لثه غیرسیگاری‌هاست.

اولیاء خاطرنشان كرد: از طرفی سیگار به عنوان مهمترین ریسک فاکتور خارجی برای سرطان دهان و ضایعات لکوپلاکیا محسوب می‌شود که در صورت استفاده همزمان با الکل این تاثیر چند برابر می‌شود./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
جایگزینی دندانهای از دست رفته با ایمپلنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیگاری ها زودتر سكته می كنند



 

 

سیگاری ها زودتر سكته می كنند

 

 

پزشكان هشدار دادند: سیگاری ها نه تنها دو برابر بیشتر با خطر سكته مغزی مواجه هستند بلكه حتی ۱۰ سال زودتر از همسالان غیرسیگاری خود سكته می كنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشكان روی ۹۸۲ بیمار مبتلا به سكته مغزی بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ میلادی در كلینیك «پیشگیری اوتاوا» مطالعه كرده اند كه ۲۶۴ نفر از آنها سیگاری و ۷۱۸ نفر غیرسیگاری بودند.

آنها متوجه شدند میانگین سن سكته در بیمارانی كه سیگاری بودند ۵۸ سال و در بیماران غیرسیگاری ۶۷ سال بوده است.

به گزارش شبكه خبری سی بی اس نیوز، اندرو پیپ از متخصصان انستیتو قلب در دانشگاه اوتاوای كانادا تاكید كرد: اطلاعات حاصل از این آزمایش بار دیگر بر ضرورت كمك به ترك سیگار در افراد سیگاری تاكید می كند.

سیگار باعث تشكیل مواد زائد در داخل عروق خونی می شود كه این وضعیت را سفتی عروق یا به اصطلاح «تصلب شرائین» می نامند. این عارضه احتمال تشكیل لخته های خونی را تشدید می كند. به این ترتیب افراد سیگاری نه تنها بیشتر در معرض خطر سكته هستند بلكه حتی در سنین پایین تر دچار این بیماری می شوند. بعلاوه احتمال مشكلات و سكته های بعدی نیز در آنها بیشتر است.

شرح این مطالعات در كنگره سكته كانادا ارائه شده است.... /  خبرگزارى ایسنا