دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سوسکها را دیگر نکُشید!/ تولید آنتی بیوتیک فوق قوی با سوسک



 

 

 

سوسک

 

 

نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که از سوسک حمام می توان برای تولید آنتی بیوتیکهای فوق قوی با مقاومت بالا استفاده کرد.

دفعه بعد که با دیدن یک سوسک بزرگ در حمام یا آشپزخانه جیغ کشیدید و خواستید که آن را با دمپایی بکشید یادتان باشد که همین سوسک روزی می تواند جان شما را نجات دهد.

در حقیقت نتایج تحقیقات اخیر تیم "سایمون لی" از دانشگاه ناتینگهام که در کنگره انجمن میکروبیولوژی عمومی انگلیس ارائه شده است نشان می دهد که دستگاه عصبی مرکزی سوسک آمریکایی آنتی بیوتیکهای طبیعی تولید می کند که قادرند ۹۰ درصد از باکتریهایی که به طور بالقوه برای انسان مرگبارند را نابود کنند.

از جمله این باکتریهای مهلک می توان به باکتری استافیلوکوکوس MRSA و برخی از نمونه های سمی "اشریشیا کولی" اشاره کرد.

همچنین این بررسیها نشان می دهد که علاوه بر سوسک حمام، سه گونه ملخ نیز می توانند آنتی بیوتیکهای بسیار قوی تولید کنند.

به گفته سایمون لی، این آنتی بیوتیکها می توانند در تمام گروههای حشرات وجود داشته باشند و حشرات به تنهایی ۸۰ درصد از حیوانات موجود در دنیا را تشکیل می دهند.

از سالها قبل دانشمندان بر روی داروهایی در مقابل میکروارگانیسمهایی تحقیق می کنند که نسبت به آنتی بیوتیکهای سنتی مقاوم شده اند.

لی در این خصوص توضیح داد: "این یک آغاز امیدوارکننده است. ما در مکانهایی به دنبال این آنتی بیوتیکهای قوی می گردیم که تاکنون کسی در آنجا جستجو نکرده بود.

درحقیقت استفاده از منابعی از قبیل میکروارگانیسمهای خاک، قارچها و مولکولهای سنتزی برای تولید آنتی بیوتیکها از رده خارج شده اند."

براساس گزارش National Geographic، این دانشمندان در لابراتوار بافتهای مغز سوسک و ملخ را گرفتند و با ردیابی و آزمایش ۹ نوع جدید مولکول آنتی باکتریایی دریافتند که هر یک از این حشرات در کشتن کدامیک از میکروارگانیسمها مهارت دارند.

سایمون لی در این خصوص افزود: "این مکانیزم دفاعی به این حشرات اجازه می دهد که در کثیف ترین و آلوده ترین مکانها به حیات خود ادامه دهند. این آنتی بیوتیکها تنها در بافتهای مغز سوسک و ملخها جمع شده اند.

مغز مهمترین اندام برای این حشرات است به طوری که سوسکها می توانند با یک پای بیمار به مدت طولانی زنده بمانند اما تقریبا بلافاصله پس از یک عفونت مغزی می میرند.".../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
تولید نوع مهمی آنتی بیوتیک از بدن بوقلمون ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاهدانه، آنتی بیوتیک گیاهی



 

 

سیاهدانه، آنتی بیوتیک گیاهی

 

سیاهدانه گیاهی است با گل های آبی رنگ و دانه هایی سه گوش که بوی خیلی تندی دارد. این گیاه اگرچه بومی هنداست ولی در بسیاری مناطق دیگر نیز قابلیت رویش داشته و در تهیه انواع غذاها به عنوان ادویه کاربرد دارد.


سیاهدانه ارزش غذایی زیادی داشته و جوانه تهیه شده از آن نیز، ریزمغذی هایی بیش از خود دانه به بدن می رساند.

 

برای تهیه جوانه لازم است چند قاشق از دانه را همراه یک قاشق آب درون شیشه مربا ریخته و پس از بستن در ظرف با پارچه ای نخی، منتظر رویش جوانه ها شد.


تأمین درصد زیادی از ریزمغذی های مورد نیاز بدن از طریق جوانه سیاهدانه تأثیر به سزایی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

 

اسیدهای چرب موجود در این ماده غذایی علاوه بر کمک به پیشگیری از بسیاری بیماری ها، احتمال ابتلای بدن را به عفونت ها کاهش داده و تأثیر زیادی در کنترل آسم دارد.

 

بهبود عملکرد غده پانکراس و پیشگیری از التهاب آن از دیگر خواصی است که به جوانه سیاهدانه نسبت داده شده است، ضمن اینکه در پیشگیری از بدخیم شدن سلول های آن نیز مؤثر بوده و احتمال سرطانی شدن این غده را کاهش می دهد.

 

کمک به حفظ سلامت کبد، کاهش فشار خون و تنظیم میزان کلسترول ال.دی.ال خون نیز از دیگر فواید جوانه سیاهدانه بوده که در نتیجه موجب حفظ سلامت قلب و عروق می شود.


منبع:روزنامه ایران