دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سنگ قبرها، دفترچه خاطرات تحولات جوي زمين



 

سنگ قبرها

 

 

محققان ادعا مي‌كنند كه سنگ قبرها اسراري از شرايط اتمسفري زمين را در خود پنهان كرده‌اند.

 


اين محققان مي‌گويند: سنگ قبرها مي‌توانند اسراري از چگونگي تغييرات در اتمسفر زمين را طي قرن‌ها در خود نهفته باشند و دانشمند‌ان هم اكنون از مردم براي كمك به كشف اسرار اين سنگ‌ها تقاضا كرده‌اند.

 


به تدريج گازهاي اتمسفريك كه در قطرات باران حل مي‌شوند، باعث فرسايش سنگ مرمر موجود در سنگ قبر مي ‌گردند.

 


به همين خاطر سنگ قبرها و سنگ مزار بالاي قبرها مي‌توانند به عنوان دفترچه خاطراتي از تغييرات ايجاد شده در تركيب شيميايي اتمسفر طي سال‌ها و بر اثر آلودگي و ساير عوامل مورد استفاده قرار بگيرند.

 


با جمع‌آوري اطلاعات از سنگ قبرهاي مرمري مربوط به زمانها و عصرهاي مختلف در سرتاسر جهان دانشمند‌ان اميدوارند كه بتوانند يك نقشه جهاني از سرعت سايش اين سنگها تهيه كنند.

 


اين دانشمند‌ان از مردم جهان خواسته‌اند كه با استفاده از سيستم GPS در اين همكاري داوطلبانه به طريق آنلاين شركت كنند.

 


اين پروژه بخشي از يك برنامه علمي جديد شهروند جهاني موسوم به «Earthtrek» است كه با كمك آن فرصتي براي حضور مردم در يك تحقيق علمي جهاني فراهم مي‌شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دفترچه خاطرات حاج آقا (خاطرات سال 70 /نماز جمعه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفترچه خاطرات سارق، راز سرقت‌هایش را فاش کرد



دفترچه خاطرات سارق، راز سرقت‌هایش را فاش کرد

سرهنگ عرب عامری از دستگیری اعضای باندی که در سطح گسترده اقدام به سرقت منزل شهروندان جنوب پایتخت می‌کردند خبر داد و افزود:دفترچه یادداشت بازمانده در صحنه جرم رازها این سرقت‌ها را فاش ساخت.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ اصغر عرب عامری رییس کلانتری 108 نواب ظهر دیروز از دستگیری اعضای باندی که در سطح گسترده اقدام به سرقت منازل شهروندان ساکن در جنوب پایتخت می‌کردند خبر داد و افزود:دفترچه یادداشت بازمانده در صحنه جرم رازها این سرقت‌ها را فاش ساخت و باعث شد تا اعضای باند یکی پس از دیگیری به دست ماموران تخصصی کلانتری 108 نواب شناسایی و دستگیر شوند.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت در تشریح جزییات دستگیری متهمان گفت:اخیرا ًشكایتهای به این یگان در خصوص سرقت ازمنازل شهروندان واصل شد که به سرعت در دستور کار قرار گرفت در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارقان تمامی اموال و اجناس منازل شهروندان را به سرقت می‌برند.

درآخرین سرقت از این گروه كه از منزل پیرزنی بنام «عفت» در آدرس خیابان مالك اشتر، چهارراه گلی كوچه شهید توكلی زاده رخ داده بود تقریبا ًشیوه كار سارقین مشابه سرقت‌های قبلی بوده و كل اجناس داخل منزل و انباری ضمن تخریب توسط خودرو وانت انتقال یافته است.

رییس کلانتری 108 نواب با اشاره به اینکه در بازرسی از محل یك دفترچه یادداشت حاوی مطالبی از جمله خاطرات یکی از سارقین كشف شد تاکید کرد:با بررسی اطلاعات داخل آن و استفاده از منابع اطلاعاتی مشخص شد مالك این دفترچه فردی بنام «علی.الف» 34ساله كه دارای سوابق عدیده كیفری است می‌باشد. با به دست آمدن این سرنخ عملیات دستگیری آغاز و این متهم حرفه ای دریك اقدام غافل گیرانه پلیسی در مخفیگاه خود دریك منزل مخروبه به همراه همدستان خود به نام‌های «بهناز»،»حمیدرضا»،غلامرضا» دستگیر و در بازرسی از پاتوق آنان مقادیر قابل توجهی از اموال شاكیه از جمله یک دستگاه تردمیل كشف شد.

متهمان پس از دستگیری بلافاصله تحت الحفظ جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند در خلال بازجوی‌های فنی با توجه به اعترافات صریح متهمین به بزه سرقت و اعلام آمادگی در جهت معرفی مالخر ماموران به مخفیگاه مالخر باند اعزام و عضو دیگر باند که «یدالله» نام داشت را در اقدامی ضربتی شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عرب عامری با اشاره به اینکه در بازرسی از مغازه این متهم که مملو از اموال سرقتی بود کشف و بنا به دستور مقام قضایی محل مذکور پلمپ شد ،تصریح کرد:همگی متهمان جهت تعیین تكلیف به دادسرای ارجاع شدند که با دستور مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم، متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند./مردم سالاری