دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سفینه پنجم اپل به جنگ کهکشانی سوم می رود +عکس



گوشی اپل -بالاخره پس از مدت ها انتظار و همچنین شایعات بسیار زیادی که در مورد ایفون 5 وجود داشت. این گوشی هفته گذشته در یک کنفرانس خبری رونمایی شد.
 با رونمایی شدن آیفون 5 بار دیگر دعوای میان اپل و سامسونگ آغاز شده است و همچنین هر کدام از این شرکت ها قصد دارند تا گوشی خودشان را بیشتر به رخ  همدیگر بکشند. شاید برای شما هم جالب باشد که با تفاوت این دو غول موجود در بازار آشنا شوید.

اپل , اخبار علمی , آیفون

اندازه و طراحی گوشی
در ابتدا برای انتخاب هر تلفن همراهی ما به اندازه و همچنین طراحی آن دقت می کنیم. دراین بخش همانطور که می دانید سامسونگ همیشه بسیار عالی کار می کند و گوشی هایی بسیار زیبا وارد بازار می کند اما هر بار اپل هیچ تغییری در گوشی خودش ایجاد نمی کند و با همان شمایل قبلی به کار خودش ادامه می دهد.

در مورد آیفون 5 این موضوع بسیار متفاوت است چرا که این بار اپل در اقدام منحصر به فرد مقدار کمی طراحی گوشی خودش را تغییر داده است اما همچنان به زیبایی گلکسی اس 4 نمی رسد. این گوشی این بار با یک قاب آلمینیومی و همچنین بسیار نازکتر از دفعات قبل ارائه شده است.

دراین بخش از نظر اندازه آیفون 5 برنده می شود اما از نظر طراحی ظاهری همچنان بسیار ساده ومانند گذشته است. این گوشی بار دیگر بدون این که تغییر زیادی داشته باشد وارد بازار شده است.

اپل , اخبار علمی , آیفون

صفحه نمایش
در مرحله بعد باید در مورد کیفیت صفحه نمایش و همچنین اندازه آن صحبت بکنیم. این بار اپل دست از صفحه های کوچک 3.4 اینچی کشیده است و گوشی جدید خودش را با یک صفحه نمایش 4 اینچی وارد بازار کرده است که البته در مقابل صفحه نمایش 4.8 اینچی گلکسی خیلی هم بزرگ نیست.

نکته اصلی که این دو صفحه نمایش را از یکدیگر متمایز می کند کیفیت تصویر آن است. اپل بار دیگر از صفحه نمایش های رتینا با کیفیت 640*1136 و همچنین با فشردگی تصویر 326ppi استفاده کرده است که در میان تمام گوشی های بازار صفحه ای منحصر به فرد است. این درحالی است که کیفیت صفحه نمایش گلکسی شاید به 720*1280 باشد اما فشردگی تصویر آن تنها 306 است.

اپل , اخبار علمی , آیفون

در این بخش نیز از نظر اندازه گلکسی پیشتاز است اما این پیشتازی با کیفیت بالای تصویر آیفون سرکوب شده است و همچنان می توان گفت آیفون تصویر بهتری دارد.

پردازنده و میزان حافظه
یکی دیگر از بخش هایی که بسیاری از خریداران تلفن های همراه به آن دقت می کنند قدرت پردازنده و حافظه داخلی است که تلفن همراه دارد. در آیفون این بار نیز اپل از پردازنده های مخصوص خودش استفاده کرده است. این پردازنده که چهار هسته ای است سرعتی بی نظیر را به دستگاه می دهد و کار با آن را بسیار آسان می کند. آیفون 5 همچنین در مدل های 16/32/64 گیگابایتی عرضه می شود اما نکته اصلی این است که درگاهی برای ارتقای حافظه در آن وجود ندارد.

در مقابل سامسونگ از یک پردازنده قدرتمند 4 هسته ای وبا سرعت 1.4 گیگاهرتز استفاده می کند که یکی از بهترین پردازنده های حال حاضر بازار تلفن های همراه است. این تلفن همراه نیز در مدل های 16/32/64 به بازار ارائه شده است اما نکته اصلی در مورد آن ها وجود در گاهی برای ارتقای حافظه است.

در این بخش هر دو تلفن همراه تقریبا به هم مشابه هستند و از نظر قدرت می توان هر دوی آن ها را به عنوان برترین و سریعترین تلفن های همراه در بازار دانست.

سایر موارد
بعد از اشاره به نکات اصلی به بخش های دیگر این دو تلفن می پردازیم که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند. صحبت در مورد سیستم عامل ها بسیار تکراری شده است و نیازی به بررسی آن ها نیست. در مورد دوربین های نیز باید بگوییم که هر دوی این تلفن های همراه از دوربین 8 مگاپیکسلی و با کیفیت فیلم برداری HD بهره می برند و تنها تفاوت آن ها این است که آیفون از یک سیستم تثیبت کننده تصویر در حالت فیلم برداری نیز بهره می برد.

در مورد کیفیت باتری گلکسی حرف اول را میزند، این گوشی می تواند در حالت آماده به کار تا 590 ساعت شارژ را نگه دارد در حالی که در این حالت آیفون تنها 225 ساعت شارژ نگه می دارد. همچنین در حین مکالمه نیز گلکسی 21 ساعت و آیفون تنها 8 ساعت شارژ نگه می دارد.

هر دوی این تلفن های همراه از بهترین های بازار هستند و مشتریان مخصوص خودشان را دارند. یکی از دلایلی که گلکسی می تواند در این رقابت پیشتازی کند قیمت به صرفه تر ان خواهد بود.

به نظر شما کاربران کدام یک از گوشی های هوشمند بازار می تواند امسال عنوان بهترین تلفن همراه سال را به خود اختصاص دهد؟
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
قلم اپل به جنگ با مدادتراش می رود!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که دست خالی به جنگ مارها می رود +عکس



اخبار گوناگون - مردی که دست خالی به جنگ مارها می رود +عکس

"جیم هریسون" مردی است که تا به حال میلیون ها بار به جنگ مارهای بسیار سمی رفته است و به گفته خودش هزاران بار در شرف مرگ بوده است اما همچنان با دست خالی و بدون هیچ وسیله ای سم مارها را از بدنشان خارج می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زمانی که سخن از کارهای عجیب و کشنده می شود همه به یاد بدلکاران سینما می افتند. این افراد با حضور در صحنه های اکشن فیلم ها با جان خودشان بازی می کنند اما به غیر از بدلکاری کشیدن زهر مارها هم می تواند کاری عجیب و کشنده باشد.

"جیم هریسون" مردی است که تا به حال میلیون ها بار به جنگ مارهای بسیار سمی رفته است و به گفته خودش هزاران بار در شرف مرگ بوده است اما همچنان با دست خالی و بدون هیچ وسیله ای سم مارها را از بدنشان خارج می کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,جنگ مارها

 
این مرد 55 ساله بزرگترین مجموعه از مارهای سمی را در کل آمریکا و حتی جهان را دارد. در مجموعه او مارهایی دیده می شوند که تنها نزدیک شدن به آن ها می تواند به قیمت جان انسان تمام شود ولی جیم همه آن ها را تنها با استفاده از تکنیک های شخصی به دام انداخته است.

اخبار,اخبار گوناگون ,جنگ مارها

 
این مرد که علاقه عجیبی به این کار پیدا کرده است حالا نزدیک به 2000 مار در اختیار دارد و مابقی آن هایی که میگیرد را در جنگل رها کرده یا به باغ وحش می دهد. این مرد تنها از طریق فروش زهرمار که قیمت بالایی دارد زندگی می کند.

او تا به حال 8 بار مورد اثابت نیش مارهای سمی قرار گرفته است که در بدترین مورد یک افعی خطرناک او را طوری نیش زد که مجبور شد یک ماه در بیمارستان بستری باشد. عده ای این مرد را نماد شجاعت در جنگل های آمریکا می دانند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,جنگ مارها

 اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران