دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سفر با هواپیما مسمومتان می کند!



سفر با هواپیما مسمومتان می کند!

 

نتایج مطالعات جدید نشان می دهند مسافران هواپیماهای خطوط هوایی پر رفت و آمد بیشتر در معرض خطر مسمومیت تشعشعات طولانی مدت خورشیدی ناشی از طوفانها یا شعله های خورشیدی قرار دارند تا دیگر خطرهای معمول یک سفر هوایی.

 

به گزارش مهر، محققان دریافته اند مسافران همیشگی پروازهای روزانه، در معرض آسیب تشعشعات کیهانی قرار دارند که به واسطه پرواز در ارتفاع معمولی بیش از 12 هزار متری، به سطح خطرناکی می رسد. متخصصان اخطار دادند این میزان آلودگی می تواند مسافران را در معرض ابتلا به انواع سرطان قرار دهد.

دانشمندان سازمان ناسا معتقدند زمین هر قرن یک بار در تیررس خطر شعله های خورشیدی قرار دارد، پدیده ای که می تواند بر روی زمین طوفانهای ژئومغناطیسی به وجود آورد. محققان لابراتوار "رادرفورد اپلتون" اخطار داده اند که شبکه های برق، رایانه ها، تلفنها، حمل و نقل، سیستم آبرسانی و تولید محصولات غذایی می توانند به واسطه این پدیده طبیعی به شدت آسیب ببینند.

دانشمندان دریافته اند کارکنان هواپیماها یکی از گروه های شغلی هستند که بیشترین میزان تشعشعات مضر کیهانی را دریافت کرده و نسبت به دیگر مشاغل و افراد مدت طولانی تری در معرض تابشهای کیهانی قرار دارند.

به دلیل اینکه سطح تابشهای خورشیدی طی قرن گذشته تا حد قابل توجهی کم بوده است، افزایش قدرت این امواج طی سالهای آینده می تواند برای سلامت انسانها بحرانی جدید را به وجود آورد.

بر اساس گزارش این مطالعه جدید، تابشهای کیهانی نه تنها بر روی عملکرد هواپیماهای مدرن تاثیر گذار خواهند بود بلکه سلامت مسافران و کارمندان هواپیما را نیز به خطر خواهد انداخت. این تابشها می توانند از اعماق فضا به میان اتمسفر زمین نفوذ کرده و به میزان تابشهای موجود ارتفاع معمول 12 هزار متری پرواز بیافزایند.

بر اساس گزارش تلگراف، همچنین از آنجایی که مسافران نسبت به کارمندان هواپیماها مدت زمان کمتری را در پرواز به سر می برند، کمتر در معرض خطر پرتوهای کیهانی قرار خواهند داشت و این کارمندان هواپیماها هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان را به جان می خرند.../مهر


ویدیو مرتبط :
نکات کاربردی و مهم در سفر با هواپیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار شریف: هواپیما‌ربایی اخیر با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن سفر حریری صورت گرفت



مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سفر سعدحریری نخست وزیر لبنان به كشورمان گفت: هواپیماربایی اخیر با هدف تحت الشعاع قرار دادن این سفر صورت گرفت.

 

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع هواپیماربایی اخیر با تأكید بر اینكه امروزه دیگر موضوع هواپیماربایی در دنیا یك موضوع نامطلوب و ناكارآمد محسوب می‌شود، گفت:‌

از آنجایی كه این اقدام یك عمل تروریستی مشهود است كمتر كسی این ریسك را می‌پذیرد كه دست به چنین اقدامی بزند مگر آنكه منافع بزرگی را مدنظر داشته باشد.

شریف افزود: سفر اخیر رئیس جمهور كشورمان به لبنان كه موجب ناكامی رژیم صهیونیستی در منطقه شد و سفر نخست وزیر لبنان به كشورمان كه از روز گذشته آغاز شده است، مقامات رژیم صهیونیستی و آمریكایی به دنبال ایجاد یك فضاسازی رسانه‌ای توسط منافقین بودند تا از این طریق بتوانند این دو سفر را تحت الشعاع قرار دهند.

وی خاطرنشان كرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به لبنان، رژیم صهیونیستی كه قصد داشت ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان را برگردن حزب الله لبنان بیندازد، پس از این سفر و با افشاگری‌های حزب‌الله لبنان ناكام ماند و به همین دلیل قصد داشت تا با استفاده از عوامل مزدور خود در جریان ماجرای هواپیماربایی اخیر، یك فضاسازی رسانه‌ای علیه كشورمان ایجاد كند.

مسئول روابط عمومی سپاه همچنین تصریح كرد: این اقدام در حالی از سوی منافقین صورت گرفت كه اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا نام این گروهك تروریستی را از لیست سیاه خود خارج كند.

شریف در ادامه با اشاره به هوشیاری و تدبیر كامل سپاه پاسداران در امر حفاظت پروازی، یادآور شد:‌از دی ماه سال 1363 كه مسئولیت امنیت پرواز بر عهده سپاه پاسداران قرار گرفت، علیرغم بیش از 130 مورد اقدام به هواپیماربایی كه چندین مورد آن به صورت كاملا حرفه‌ای و ویژه صورت گرفت، اما هیچگاه هواپیماربایان موفق به دستیابی به اهداف و نیات خود نشدند.

سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای اعلام كرده بود كه در آخرین ساعات شب گذشته و طی پرواز شماره 517 شركت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران- دمشق، فردی با هویت مشخص و از عناصر وابسته به ضد انقلاب با ایجاد رعب و وحشت درون پرواز و در بین مسافرین با ادعای بمب‌گذاری و انجام مقدمات اولیه قصد ربایش این هواپیما به مقصد مورد نظر را داشت كه با تدبیر و اقدام به موقع گارد امنیت پرواز این اقدام فرد مذكور ناكام ماند.../فارس