دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سریعترین خودروی سواری جهان را از دست ندهید


مشخصات : Bugatti Veyron Super Sport قدرت موتور 987 اسب بخار شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه قیمت حدود $630,000 مشخصات : Bugatti Veyron Super Sport قدرت موتور 987 اسب بخار شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه قیمت حدود $630,000






ویدیو مرتبط :
سریعترین خودروی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان/ امکان شارژ خودرو در منزل



سریع ترین خودروی برقی جهان که ساخت شرکت دیترویت الکتریک است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرعت این خودرو که SP:01 نام دارد می تواند به سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا صد آن 3.7 ثانیه طول می کشد.

 

نسبت توان به وزن موتور این خودرو 201 اسب بخار(150 کیلووات) و گشتاور موتور 225 نیوتون متر است. دیترویت الکتریک تلاش کرده تا وزن خودرو را پایین نگه دارد و این کار را با توجه خاص به بسته باتری و استفاه از فیبرکربن برای بدنه و آلومینیوم برای پلتفورم آن صورت داده است.

 

این شرکت مدعی است، تنظیم جلوبندی، ترمز و فرمان این خودرو آن را به یک خودروی پیشگام تبدیل کرده است.

 

موتور برقی این خودرو به راننده امکان می دهد تا بدون نیاز به تغییر دنده به سرعت دلخواه برسد با این حال شرکت سازنده چهار دنده رایج را برای آنهایی که می خواهند بر اساس اصول رانندگی کنند در خودرو تعبیه کرده است.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

دیترویت مدعی است که باتری این خودرو 37 کیلووات ساعت ذخیره سازی انرژی دارد که می توان با یک بار شارژ، 190 مایل را با آن طی کرد.

 

یک کیت خاص برای شارژ باتری در منزل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که می تواند طی چهار ساعت و 20 دقیقه باتری خالی را کاملا شارژ کند.

 

بر اساس اعلام این شرکت، همین باتری در بالگردها و زیردریایی ها استفاده می شود. یک سیستم احیا کننده انرژی جنبشی که زیر ترمز قرار داد، به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

خودروی SP:01 به یک سیستم اطلاعاتی و سرگ م کننده موسوم به SAMI مجهز است که با تلفن هوشمند کنترل می شود.

 

SAMI شامل یک پخش کننده موسیقی، سیستم ناوبری ماهواره ای، روشنایی داخلی ، کنترل جوی، نمایشگر خودرو و اطلاع رسان وضعیت شارژ باتری به راننده و برد خودرو است. این ویژگی ها را می توان از راه دور نیز کنترل کرد.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

ساخت و آزمایش این خودرو پنج سال طول کشیده است.

 

نسخه محدود دو نفره این خودرو اوایل ماه جاری به بازار عرضه شد و دیترویت الکتریک از فروش 35 دستگاه از آن طی ساعت نخست عرضه خبر داد.

 

دو خودرو الکتریکی پیشرفته دیگر دیترویت الکتریک نیز قرار است پیش از پایان سال آینده به بازار عرضه شود.

 

دترویت الکتریک خودروی SP:01 را با قیمت 200 هزاردلار به بازار عرضه کرده است.

منبع:mehrnews.com