دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت کوچکترین سیستم هوشمند تهویه مطبوع جهان



اخبارعلمی,خبرهای علمی,تسویه هوا

یک شرکت اروپایی موفق به ساخت کوچکترین سیستم هوشمند تهویه مطبوع جهان شد.

به گزارش مهر، این سیستم تهویه مطبوع قادر است همچون نمونه های بزرگ به خنک و گرم کردن دمای محیط بپردازد.

شرکت اروپایی Noria سازنده این دستگاه جدید است که اندازه آن فقط ۱۵ سانتیمتر و به گونه ای طراحی شده که در داخل پنجره قرار می گیرد.

این دستگاه از قسمت بالا باد گرم و خنک تولید می کند ضمن اینکه از گرم یا سرد شدن محیط جلوگیری کند. با بکارگیری دو دستگاه از این مدل سیستم تهویه مطبوع می توان مساحتی به اندازه ۱۰۰ متر مربع را پوشش داد.

از دیگر نکات جالب راجع به این دستگاه، متصل شدن آن به گوشی هوشمند است که می توان به وسیله موبایل تنظیمات آن را از راه دور انجام داد. قیمت این سیستم منحصر به فرد تهویه مطبوع ۲۴۹ دلار است و احتمالا از سال آینده میلادی روانه بازار شود.

 


ویدیو مرتبط :
پویا نمایی سیستم تهویه مطبوع DVM (تهویه گستر سپاهان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت کوچکترین تراشه الکتریکی جهان



اخبار اخبار, علمی,کوچکترین تراشه الکتریکی جهان


 اخبار علمی - ساخت کوچکترین تراشه الکتریکی جهان

این حافظه‌های جدید که با ترکیب فناوری دوبیت در سل (X2) و سه بیت در سل (X3) ساخته شده اند، از نیمه‌ی دوم سال 2014 به تولید انبوه خواهد رسید.

شرکت ساندیسک موفق به ساخت حافظه‌های NAND 15 نانومتری شده ‌است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت ساندیسک (SanDisk Corporation) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید حافظه‌های فلش، اعلام کرد که موفق به ساخت حافظه‌های فلش پیشرفته NAND 15 نانومتری شده‌است. این حافظه‌های جدید که با ترکیب فناوری دوبیت در سل (X2) و سه بیت در سل (X3) ساخته شده اند، از نیمه‌ی دوم سال 2014 به تولید انبوه خواهد رسید.
 
این فناوری جدید ما را قادر می‌سازد تا کوچک‌ترین و کاراترین تراشه‌های 128 گیگابایتی جهان را تولید کنیم.
 
در فناوری 15 نانومتری از فرآیندهای پیشرفته‌ی مختلف و همچنین نوآوری‌های متعددی استفاده شده‌است. 
 
معماری (ABLAll-Bit-Line) از الگوریتم برنامه‌ریزی شده و طرح مدیریت ذخیره‌سازی اطلاعات چند سطحی تشکیل شده‌است.
 
کارشناسان می گویند برای تولید این نوع حافظه‌ها عملکرد حافظه و دقت آن نسبت به انواع بزرگتر تغییری نکرده است. این فناوری در حوزه‌های مختلف از حافظه‌های قابل حمل گرفته تا حافظه‌های SSDs مورد استفاده قرار گرفته است.
 
شرکت ساندیسک با 25 سال سابقه در حوزه‌ی تولید حافظه‌ها، به دنبال ارائهی  فرصت‌های جدید برای ساخت حافظه‌های با کارایی بالا است. در حال حاضر بسیاری از محصولات این شرکت در دیتاسنترهای بزرگ دنیا استفاده می‌شود. همچنین از محصولات ساندیسک برای ساخت تلفن‌های همراه، تبلت و کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شود.
اخبار علمی- باشگاه خبرنگاران