دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت شارژر جیبی برای رایانه‌های نوت‌بوک



شارژر جیبی,کوچک‌ترین شارژر دنیا,شارژر دارت

ساخت شارژر جیبی برای رایانه‌های نوت‌بوک
گروهی از دانشجویان دانشگاه ام آی تی موفق به طراحی شارژر کوچکی برای رایانه‌های نوت‌بوک شده‌اند که در جیب جا می‌گیرد و می‌تواند جایگزین شارژرهای حجیم شود.
این شارژر 65 واتی که دارت نام گرفته کوچک‌ترین شارژر دنیاست و تنها دارای یک خروجی کوچک و یک پورت یو اس بی است. از این وسیله می‌توان برای شارژ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز استفاده کرد.

 

سازندگان این شارژر می‌گویند محصول یاد شده با همه انواع رایانه‌های شخصی سازگاری دارد و در همه نقاط جهان قابل استفاده است.
قرار است محصول یاد شده که در رنگ‌های مختلف و همراه با یک سیم رابط عرضه می شود، 89 دلار قیمت داشته باشد. دانشجویان سازنده این شارژر برای تولید انبوه محصول خود در حال جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه بوده و تا به حال توانسته‌اند 180 هزار دلار جمع آوری کنند.
منبع: farsnews.com


ویدیو مرتبط :
شارژر جیبی Plan V

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واژه‌های جدید فرهنگستان: کاپیتان=سریار/ دش = خط تیره/ نوت بوک= رایانه کتابی/ اکو = پژواک



معادل جدید فارسی برای واژه‌های بیگانه‌,واژه‌های جدید فرهنگستان

واژه‌های جدید فرهنگستان: کاپیتان=سریار/ دش = خط تیره/ نوت بوک= رایانه کتابی/ اکو = پژواک

به گزارش ایسنا، یکی از فعالیت‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی ساختن معادل برای واژه‌های بیگانه‌ای است که به زبان فارسی وارد می‌شوند.

«اکسپرس» (express): «سریع‌السیر» (وسیله نقلیه دارای حرکت سریع بدون توقف یا با توقف کم)

«دورمیتری» (dormitory): «اتاق‌خواب گروهی»

«اسموک هاوس» (smokehouse): «اتاق دود»

«کاپیتان» (کپتین / captain): «سَریار» (یکی از اعضای باتجربه تیم که مسؤول هماهنگی میان بازیکنان و ارتباط بین بازیکنان و داور و تصمیم‏‌گیری در مواقع معین بازی باشد)

«اُوردوز» (overdose): «بیش‌مصرفی» (مصرف بیش‌ از‌ حد دارو یا مواد اعتیادآور که به مشکلات جدی سلامتی یا مرگ منجر می‌شود)

«اکو» (echo): «پژواک» (بازگشت صوت پس از برخورد با مانع به‌طوری‌که با صوت ارسالی مخلوط نشود و صدای آن از صدای اول جدا شنیده شود)

«اکوکاردیوگرافی» (echocardiography) «پژواک‏‌نگاری قلب» (ثبت و بررسی کارکرد قلب در حین ضربان با استفاده از امواج فراصوتی)

«فود کورت» (food court): «سرای غذا» (گردشگری و جهانگردی: بخشی از مراکز بزرگ خرید یا مراکز دانشجویی یا فرودگاه‌ها که در آن شماری واحد پذیرایی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند)

«کوماندو» (commando): «تکاور» (سرباز یا افسر یا درجه‏‌داری که پس از پذیرفته شدن در آزمایش ورودی، آموزش خاصی را برابر برنامه تفصیلی با موفقیت بگذراند؛ این دوره آموزشی شامل نقشه‏‌خوانی، کار با قطب‏‌نما، اطلاعات رزمی، ارتباط و مخابرات، زنده ماندن در شرایط سخت، گریز و فرار و غیره است)

«دش» (dash): «تیره» (زبان‏‌شناسی: خطی کوتاه به شکل «-» که از خط پیوند بلندتر است و عموماً برای جدا کردن دو واحد از یکدیگر در نوشتار به کار می‌رود، مترادف خط فاصله)

«کاپ» (cup)‌: «جام» (1. ظرفی که به‌عنوان جایزه به تیم یا فرد قهرمان اهدا شود که معمولاً به شکل گلدانی دسته‏‌دار و پایه‏‌دار است 2. یک دوره مسابقه که در پایان آن به فرد یا تیم قهرمان جام اهدا شود)

«نوت‌بوک» (notebook computer): «رایانه کتابی» (رایانه شخصی کوچک و سبک و قابلِ‌ حمل که معمولاً به اندازه یک کتاب باشد)

«لپ‌تاپ» (laptop computer): «رایانه کیفی» (رایانه‌ای سبک و کوچک که به‌منظور حمل آسان و قرار دادن روی زانو طراحی شده باشد) /ایسنا