دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت ربات همه‌کاره توسط مخترع 18 ساله



سایت گوگل,ربات

ساخت ربات همه‌کاره توسط مخترع 18 ساله

یک مهندس جوان 18 ساله موفق به ابداع ربات جدید با هوش مصنوعی شده که می‌تواند همه کار انجام دهد.

به گزارش  ایسنا ، ربات «Mako» از قابلیت تشخیص صدا برخوردار بوده و می‌تواند حتی به آرام ترین فرمانها با سرعت بسیار بالایی واکنش نشان دهد.

به ادعای مایکل گاندور، مخترع جوان کالیفرنیایی، این ربات می‌تواند تقریبا در هر برنامه رایانه‌ای و همچنین در اینترنت بدون دخالت کاربر حرکت کند.

ربات Mako حتی می‌تواند متون بلند را روی یک نمایشگر بخواند. این فناوری قادر به سخن گفتن به پنج و شاید تا 30 زبان مختلف و بازکردن هر برنامه یا سایت، تعریف هر کلمه، تایپ فرمان‌ها و بازیابی یک تصویر آنلاین است.

این ربات می‌تواند در سایت گوگل جست‌وجو کرده، ویندوزها را به برنامه‌های دیگر تبدیل کرده، سطل آشغال را خالی و فایلها یا کلمات را حذف کرده، انواع معادلات ریاضی را انجام داده و گزارش بنویسد.

گاندور هفت سال را صرف کار بر برنامه‌های هوش مصنوعی مانند این ربات کرده و امیدوار است که Mako بتواند شیوه تعامل انسان با جهان فناورانه را متحول کند.
/ایسنا


ویدیو مرتبط :
ربات دو کاره (ربات مسیریاب-ربات حل ماز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت ربات انسانی توسط جوان 15 ساله


Dimitris Hatzis نام پسر 11 ساله یونانی است که به جوانترین فرد جهان در زمین ساخت رباط با فناوری چاپ 3D تبدیل شده است.

وبسایت تاپ ناپ: Dimitris Hatzis نام پسر 11 ساله یونانی است که به جوانترین فرد جهان در زمین ساخت ربات با فناوری چاپ 3D تبدیل شده است. او با همکاری مجسمه ساز فرانسوی و طراح Gael Langevin طرح های مورد نظر خود را طراحی کرده و سپس با حدود یک کیلومتر پلاستیک ABS و با استفاده از چاپ گر های 3 بعدی این طرح ها را چاپ کرده. او 1400 ساعت را صرف ساخت این رباط و برنامه ریزی آن کرده است و برنده جازه نفر اول جشنواره جهانی انفورماتیک صنعتی شده است.

ساخت ربات انسان نما توسط جوانی 15 ساله

ساخت ربات انسان نما توسط جوانی 15 ساله

ساخت ربات انسان نما توسط جوانی 15 ساله

ساخت ربات انسان نما توسط جوانی 15 ساله