دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ساخت ابرکامپیوترترین ابرکامپیوتر دنیا


K computer هنوز در مرحله نیم ساخته قرار دارد و پیکربندی آن به طور مشترک توسط این دو کمپانی در حال توسعه است. این ابرکامپیوتر از 672 قفسه (computer rack) تشکیل شده است. ابرکامپیوتر K computer که به‌صورت مشترک توسط کمپانی فوجیتسو و موسسه تحقیقاتی RIKEN ساخته شده، موفق به کسب عنوان قدرتمندترین ابرکامپیوتر دنیا در لیست TOP500 شد.


در لیست TOP500، رتبه‌ها و جزئیات 500 ابرکامپیوتر برتر دنیا اعلام می شود. این پروژه از سال 1993 آغاز شده است و این لیست دو بار در سال (ژوئن و نوامبر) به روز و منتشر می‌شود.

K computer هنوز در مرحله نیم ساخته قرار دارد و پیکربندی آن به طور مشترک توسط این دو کمپانی در حال توسعه است. این ابرکامپیوتر از 672 قفسه (computer rack) تشکیل شده است.

در پروژه TOP500 برای مقایسه عملکرد ابرکامپیوترها از برنامه تست LINPACK استفاده می‌شود که سرعت پردازنده‌ها را بر اساس واحد petaflops اندازه می‌گیرد و این ابررایانه با کسب عملکرد 8162 پتافلاپس موفق شده است تا در صدر این لیست جای بگیرد.




علاوه بر این، این سیستم با درصد بازده محاسباتی 93درصد، از این نظر نیز استاندارد بالایی را نشان داده است. از ماه ژوئن 2004 که یک ابرکامپیوتر ژاپنی به نام "Earth Simulator” توانست رتبه اول را در لیست TOP500 کسب کند، این اولین بار است که مجددا یک ابرکاپیوتر ژاپنی دیگر موفق به کسب چنین افتخاری شده است.

گفتنی است RIKEN، شریک سازنده این ابرکامپیوتر با فوجیتسو درواقع یک موسسه تحقیقاتی ژاپنی در زمینه علوم طبیعی است که در سال 1917 پایه گذاری شده است. بودجه سالانه این موسسه 800 بیلیون ین است که تماما توسط دولت ژاپن تامین می‌شود و در حال حاضر 3000 دانشمند در آن مشغول به کارو در 7 کمپ در ژاپن مستقرند.

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل‌های پیشرفته و حرفه‌یی به تجارت‌ها و کمپانی‌هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می‌کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان است.

فوجیتسو هم‌چنین جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم‌ها و خدمات IT و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده‌ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
ساخت ابرکامپیوتر نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بزرگ ترین تلویزیون LED دنیا



 

تلویزیون LED, ساخت جدیدترین LED

 

 

تهران - یك شركت الكترونیكی ژاپنی موفق به ساخت بزرگ ترین تلویزیون LED دنیا با اندازه 90 اینچ شده است.

 

به گزارش گیزمگ، تلویزیون شارپ مدل AQUOS LC-90LE745U دارای یك متر و 20 سانتی متر طول و یك متر و 80 سانتی متر عرض است.

علاقه مندان علاوه بر این كه باید جای كافی در منزل برای این تلویزیون داشته باشند باید پول كافی برای خرید آن نیز در نظر بگیرند . قیمت آن اكنون بیش از 180 میلیون تومان ( 10 هزار و 999 دلار ) است.

اگر چه این تلویزیون بزرگ دارای صفحه 90 اینچی است اما پهنای آن كمتر از 12 سانتی متر است و به راحتی امكان نصب بر روی دیوار را دارد.

مصرف انرژی این تلویزیون كمتر از دو لامپ 75 وات است. سازندگان این تلویزیون معتقدند افراد با داشتن چنین تلویزیون بزرگی در خانه دیگر نیازی به سینما رفتن ندارند.

این تلویزیون علاوه بر شفافیت بالا و ویژگی تصویرهای سه بعدی، بر پایه فناوری Wi-Fi ساخته شده و امكان دسترسی به خدمات اینترنتی و استفاده از وبكم را برای كاربر فراهم می كند.

پاناسونیك دیگر شركت الكترونیكی ژاپنی اكنون ركورد دار ساخت بزرگ ترین تلویزیون های پلاسما با اندازه 125 اینچ است..... / خبرگزاری ایرنا