دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زیباترین تصویر از"سحابی مخروطی"



اخبار علمی - زیباترین تصویر از"سحابی مخروطی"

این تصاویر توده‌ی عظیم و به هم پیچیده گاز و غبار کیهانی نشان می‌دهد که ستارگان سحابی ۲۲۶۴ NGC در آن دیده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تصویری از توده‌ی عظیم و به هم پیچیده گاز و غبار کیهانی نشان می‌دهد که ستارگان سحابی  ۲۲۶۴ NGC در آن دیده می‌شوند.
 

اخبار ,اخبار علمی ,زیباترین تصویر ازسحابی مخروطی
  تصویری از سحابی ۲۲۶۴ NGC را مشاهده می‌کنید (تصویر راست)، با زوم در قسمت پایین سحابی ستون گازی وارد سحابی مخروطی می‌شویم که بیش از ۲.۵ سال نوری گستردگی دارد. (تصویر چپ)
 

در  منطقه سحابی ۲۲۶۴ NGC، سحابی نشری قرمز رنگ برانگیخته از نور پرانرژی ستارگان تازه متولد شده‌اند که‌، با غبار تاریک میان ستاره‌ای ترکیب شده‌اند. غبارهای تاریک هم که به ستارگان داغ و جوان نزدیکند، نور آن‌ها را بازتابانده و به سحابی‌های بازتابی آبی تبدیل شده‌اند. سحابی مخروطی که در صورت فلکی تک شاخ قرار دارد برای نخستین بار به وسیله ویلیام هوشل در ۲۶ دسامبر سال ۱۷۸۵ میلادی کشف شد.


این سحابی که با نام علمی ۲۲۶۴ NGC شناخته می‌شود در فاصله ۲۷۰۰ سال نوری از زمین واقع شده است.
 
سحابی مخروطی بخشی از غبارهای اطراف خوشه درخت کریسمس را نیز تشکیل می‌دهد. قسمتی از گازهای این سحابی که در تصویر سمت چپ مشخص شده است، بیش از ۲.۵ سال نوری گستردگی دارد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,زیباترین تصویر ازسحابی مخروطی

تصویری از سحابی مخروطی که تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسانده است.

 

سحابی از هیدروژن‌های مولکولی سرد و گرم غباری شکل تشکیل شده که تصویر آن به وسیله تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است. در اطراف سحابی ۲۲۶۴ NGC، خوشه درخت کریسمس، خوشه برفی و سحابی پوست روباه و سحابی مخروطی دیده می‌شوند. تمامی این سحابی‌ها در صورت فلکی تک شاخ قرار دارند، که به شکل غباری کیهانی است و زایشگاهی برای ستارگان جوان محسوب می‌شود. این سحابی نوری قرمز رنگ دارد که ناشی از پرتو افشانی نور پرانرژی ستارگان تازه متولد شده است و در کنار خود ابرهای تیره‌ای دارد. 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین زنان هالیوود به روایت تصویر



اخبار فرهنگی - زیباترین زنان هالیوود به روایت تصویر

به گزارش پرداد به نقل از هالیوودی نیوز: در جدیدترین اخبار منتشر شده در مجله " هالیوود مگزین " اسامی زنان زیباروی هالیوودی منتشر شد. فهرست اسامی به شرح زیر است.

1. اما واتسون : او بخاطر بازی در نقش " هرمونی گرنگر" در فیلم " هری پاتر" شهرت فراوانی دارد. او یکی از ستارگان جوان هالیوود است که علاوه بر شهرت زیبایی طبیعی او نیز مثال زدنی است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود, اما واتسون

 
2. لیتون میستر : این دختر تگزاسی به خاطر بازی در سریالهای تلویزیونی شهرت زیادی دارد. او سن کمی دارد و به همین دلیل پیش بینی میشود آینده درخشانی در دنیای هالیوود در انتظار او باشد.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود ,لیتون میستر

 

 3. آماندا سیفرید : قبل از هنرپیشگی او از دوران کودکی یک مدل موفق بود و بعدها به آهنگسازی روی آورد. او در سریالهای تلویزیونی ایفای نقش میکند و یکی از زنان خوش سیمای هالیوود است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود, آماندا سیفرید

 
4. کیت بکینسل : او را به خاطر نقش هایی که در دهه 90 میلادی ایفا کرده است می شناسند. او شخصیتی قوی و با اراده دارد و در ضمن استعداد بازیگری او نیز فوق العاده است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود, کیت بکینسل

 

 5. کاترین زتا جونز : این هنرپیشه ولزی تبار همیشه یکی از زیباترین زنان هالیوودی بوده است. فیلمهای زیادی در بریتانیا و امریکا بازی کرده است و به خاطر بازی در فیلم " نقاب زورو"  شهرت فراوانی کسب کرد.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود, کاترین زتا جونز

 
6. کایرا نایتلی : او با بازی در " دزدان کارائیب" نام خود را در هالیوود جاودانه ساخت. در سال 2008 او اولین غیر امریکایی بود که دارای بیشترین دستمزد در هالیوود معرفی شد.

 

 اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود, کایرا نایتلی

 

 7.ناتالی پورتمن: او یک هنرپیشه دورگه اسرائیلی - امریکایی است که بازیگری را از زمان کودکی آغاز کرده است. سال گذشته او به خاطر نقش هایش جوایز زیادی را از آن خود کرد.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود,ناتالی پورتمن

 
8. کیت وینسلت : بدون شک هیچ کس بازی او در فیلم  " تایتانیک" را فراموش نمیکند. او جوایز بسیاری بخاطر نقش های زیبایش دریافت کرده است و اکنون به همراه همسرش در آلمان اقامت دارد و به زودی مادر خواهد شد.
 

اخبار ,اخبار فرهنگی, زیباترین زنان هالیوود,کیت وینسلت

اخبار فرهنگی - پرداد