دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زنان مضطرب، دختر به دنیا می‌آورند!



 

 

یك بررسی جدید نشان داد زنانی كه در دوران بچه‌دارشدن استرس زیاد دارند، احتمال این كه فرزند دختر به دنیا بیاورند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین افزایش سطح هورمون استرس موسوم به «كورتیزول» با افزایش احتمال تولد نوزاد دختر، مشاهده شده است.

در این بررسی‌ها حدود 338 زن انگلیسی كه قصد باردارشدن داشتند، تحت آزمایش قرار گرفتند و میزان استرس آنها به طور جداگانه ثبت شد.

به گزارش دیلی میل، در این آزمایشات میزان «كورتیزول» و آنزیم «آلفا- آمیلاز» كه شاخصی برای آدرنالین است، به مدت 6 ماه و تا زمانی كه این زنان احساس بارداری كردند، اندازه‌گیری شد.

گروهی از متخصصان دپارتمان بهداشت عمومی در دانشگاه «آكسفورد» دریافتند: زنانی كه بالاترین سطح كورتیزول را دارند، احتمال اینكه فرزند پسر بدنیا بیاورند 75 درصد كمتر است. در حالی كه این ارتباط در مورد آنزیم «آلفا- آمیلاز» مشاهده نشد.

این مطالعه در كنفرانس طب باروری انجمن آمریكا در «اورلاندو» ارائه خواهد شد.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از زنان موفق و تاثیرگذار ایرانی در دنیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان بلند قد فرزندان سالم ‌تری به دنیا می‌آورند؟



 

 زنان بلند قد فرزندان سالم ‌تری به دنیا می‌آورند؟

 

دوران بلوغ اگر به تغذیه دختران نوجوان توجهی نشود، قد آنها كوتاه و اندامشان ظریف خواهد بود از این رو نسل آینده را نیز به مخاطره می‌افتد زیرا دختری كه قد بلندی دارد، ذخایر غذایی كاملی داشته و در هنگام باروری جفت بزرگتری ساخته و تغذیه بهتری از طریق جفت به جنین می‌رسد.

 

یك متخصص تغذیه گفت: دختران قد بلند ذخایر غذایی كاملی دارند و در هنگام بارداری جفت بزرگتری ساخته و از این رو تغذیه بهتری از طریق این جفت به جنین رسیده و فرزندان آنها سالم تر به دنیا می‌آیند.

 

ایشان اظهار داشت: دختران در دوران بلوغ نیاز زیادی به آهن و كلسیم پیدا می‌كنند و اغلب آنها در این ایام رژیم گرفته یا از غذاهای فست فود استفاده می‌كنند كه موجب عدم تأمین نیازهای تغذیه‌ای آنها شده و ذخایر بدنی آنها تحلیل می‌رود.

 

وی در ادامه افزود: تغذیه فقط شامل خوردن و لذت بردن نمی‌شود؛ در ورای تغذیه باید به سلامتی اندیشید و رساندن 50 ریزمغذی و اسیدهای چرب آمینه به سلول‌های بدن از طریق مواد غذایی ضروری است.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینكه روش تغذیه اكثر دختران جامعه نادرست است، ادامه داد: سرعت افزایش تكثیر سلولی در دوران بلوغ شبیه به نوزادی است كه تازه به دنیا آمده و با سرعت رشد كرده است و در طول 5 الی 6 ماه وزن او به دو برابر می‌رسد و در دوران بلوغ اگر دختران جوان خواب كافی داشته و از تمام گروه‌های غذایی استفاده كنند، 10 الی 15 سانتی‌متر قد كشیده و وزن آنها نیز اضافه می‌شود.

 

 در دوران بلوغ اگر به تغذیه دختران نوجوان توجهی نشود، قد آنها كوتاه و اندامشان ظریف خواهد بود از این رو نسل آینده را نیز به مخاطره می‌افتد زیرا دختری كه قد بلندی دارد، ذخایر غذایی كاملی داشته و در هنگام باروری جفت بزرگتری ساخته و تغذیه بهتری از طریق جفت به جنین می‌رسد.

 

ایشان با بیان اینكه اگر زنان می‌خواهند فرزندان آنها دچار بیماری نشوند در هنگام ورود به حاملگی باید دارای وزن مناسب‌ باشند، گفت: هم‌اكنون 60 درصد از دختران كشور دچار كم‌خونی هستند كه اثرات منفی بر روی رشد آنها در دوران بلوغ دارد.

 

عمده كم‌خونی دختران شامل فقر آهن، كمبود اسید فولیك و ویتامین B12 است و برای جبران آن باید از گوشت قرمز، ماهی و منابع گیاهی استفاده كنند اما جذب آهن منابع گیاهی در بدن پایین است.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینكه دخترانی كه كم خونی دارند، غذای خود را با ماست یا دوغ مصرف نكنند، گفت: مصرف لبنیات به دلیل داشتن كلسیم، جذب آهن مواد غذایی را مختل می‌كند.

 

منبع:taknaz.ir