دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زنان باردار از تماس با حشره كش ها بپرهیزند



 

 

 

زنان باردار

 

 

محققان در پژوهش جدیدی هشدار دادند تماس مادران در دوران بارداری با آفت كش ها و حشره كش ها، خطر ابتلای كودك به اختلال نقص توجه و بیش فعالی را افزایش می دهد.

محققان معتقدند كودكانی كه مادران آنها در زمان بارداری با انواع خاصی از حشره كش ها در تماس بوده اند، پس از تولد در سنین بالاتر با مشكلاتی در خصوص توجه و تمركز بیشتری مواجه خواهند شد.

این پژوهش كه توسط محققان دانشگاه كالیفرنیا روی زنان باردار انجام شده است، نشان می دهد مواد موجود در آفت كش ها كاملا جذب بدن مادر می شوند و سپس روی جنین و پس از تولد در تمام مدت رشد روی كودك تاثیر می گذارند..../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
حشره كش برقی RIDDEX با تخفیف فوق العاده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كمبود آهن در زنان باردار باعث سقط جنين



 

 

 

به گفته متخصصان تغذيه كمبود اهن در زنان باردار باعث افزايش سقط جنين، افزايش خطر مرگ و مير مادران هنگام زايمان مي شود.



یكي از شايعترين انواع كم خوني ،ناشي از فقرآهن است اگر براي ساخت گلبول هاي قرمز خون آهن به مقدار كافي در دسترس بدن نباشد، بدن از ذخاير آهن خوداستفاده مي كند و زماني كه كمبود آهن ادامه پيدا كند و ذخاير آهن بدن هم تمام شود كم خوني ناشي از فقر آهن بوجود مي آيد.



از عوامل كم خوني مي توان به كمبود آهن در رژيم غذايي روزانه، ابتلا به آلودگي هاي انگلي و بيماري هاي عفوني، عادات نامناسب غذايي مثل خوردن چاي 1 تا 2 ساعت قبل و بعد از غذا و كمبود آهن مورد نياز در دوران حساس زندگي به خصوص دوران كودكي و بارداري اشاره كرد.

 


علائم اين كم خوني شامل رنگ پريدگي ، زبان و مخاط داخل دهان و چشم، سرگيجه و سردرد، خستگي و كسل بودن و حالت تهوع است. كمبود آهن در زنان باردار باعث ضعف، افزايش خطر مرگ و مير مادران هنگام زايمان و افزايش سقط جنين و تولد نوزاد مرده مي شود.

 


استفاده از مواد غذايي حاوي آهن مثل گوشت، ميگو، ماهي،‌زرده تخم مرغ، حبوبات، غلات، شير در برنامه غذايي روزانه استفاده از انواع خشكبار مثل توت، كشمش، برگه آلو، انجيرخشك، پرهيز از نان هاي سفيد و نان هاي حاوي جوش شيرين و استفاده از مواد داراي ويتامين ث يا ميوه هاي ترش مثل مركبات همراه با مواد غذايي حاوي آهن مي تواند از كم خوني ناشي از فقرآهن جلوگيري كند.