دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی



 این روزها فهرست‌های مختلفی از بهترین محصولات یا پرفروش‌ترین محصولات دنیای تکنولوژی در مجله‌های آنلاین منتشر می‌شود.

 با این حال شاید بد نباشد با زشت‌ترین محصولات تاریخ تکنولوژی هم آشنا بشویم. مجله آنلاین معتبر PCWorld به‌تازگی فهرستی از این محصولات زشت منتشر کرده است که آن را در این جا می‌خوانیم. به این ترتیب زشت‌ترین محصولات تاریخ تکنولوژی عبارتند از:
مودم اتصال‌دهنده صوتی

 زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 در دهه 70 میلادی اگر چه محصولات مختلفی در عرصه تکنولوژی تولید شد، اما در این دوران توجه چندانی به طراحی محصولات نمی‌شد. البته این دستگاه‌های دیجیتالی نه چندان زیبا توانستند مقدمه‌ای برای تولید محصولات پیشرفته آینده باشند. مودم اتصال‌دهنده صوتی یکی ازاین محصولات بود. زمانی که تلفن‌های سیم پیچی شده و به دیوار چسبیده بل تنها راه برای ارتباط کامپیوترها به دنیای بیرون بودند، استفاده از مودم‌های اتصال صوتی به صورت کاملا دستی بود. کاربران باید گوشی را برداشته سپس منتظر صدای اپراتور باشند، تا بعد از آن بتوانند با فشردن دسته مودم روی دو سطح برآمده بدنه، ارتباطی صوتی با سرعتی پایین را برقرار کنند. متاسفانه با وجود تاثیر این دستگاه بر توسعه ارتباطات آینده، طراحی نه چندان زیبای آن باعث شد که خیلی زود از دور رقابت خارج شده و به تاریخ بپیوندند.
Osborne 1
  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 ایده کامپیوترهای قابل حمل حالا دیگر این‌قدر رایج شده‌اند که شاید دیگر به آنها قابل حمل هم نگوییم. حالا عباراتی مانند نوت بوک یا لپ‌تاپ به کامپیوترهای قابل حملی گفته می‌شود که به راحتی همه می‌توانند توسط کاربرانشان جابه‌جا بشوند. با این حال اما اولین کامپیوتر قابل حمل در سال 1981 با نام Osborne 1 معرفی شد. این کامپیوتر وزنی برابر 8/10 کیلوگرم داشت. این جعبه دارای یک نمایشگر سیاه و سفید 5 اینچی و یک کیبورد کامل به ‌اندازه کیبوردهای امروزی با دو فلاپی درایو داشت. اندازه و شکل ظاهر این دستگاه شبیه چمدان بود.
گوشی DynaTAC 8000X از Motorola

  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی


در دنیای گوشی‌های موبایل که هر روز باریک‌تر و سبک‌تر می‌شوند، شاید گوشی‌های سری Razr شرکت Motorola سال‌ها یکی از باریک‌ترین‌ها بوده‌اند. حالا بد نیست بدانید که گوشی‌هایی که ما امروز به عنوان Motorola Razr می‌شناسیم، در واقع مدل تلفن تکامل یافته‌ای از Motorola DynaTAC 8000X هستند. این گوشی موبایل در دسته اولین تلفن‌های همراه به شمار می‌رود که با طول 10 اینچی و وزن 800 گرمی با قیمت 3995 دلار عرضه شد تا در دسته کالاهای لوکس قرار بگیرد. با این حال در ابتدای سال 1984 این تلفن و رقبای کم تعدادش 250000 مشترک بی‌سیم در جهان داشتند.
Microsoft Windows 1.0

زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی 

 اولین نسخه سیستم‌عامل مکینتاش با استفاده از رابط‌های گرافیکی برای استفاده کاربران در سال 1984 معرفی شد. یک سال بعد مایکروسافت با معرفی اولین نسخه ویندوز وارد رقابت با مکینتاش شد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم اولین نسخه ویندوز چندان شباهتی به یک سیستم‌عامل نداشت و مثل نرم‌افزاری بود که به MS-DOS اضافه شده بود. در این سیستم‌عامل نام همه فایل‌ها با حروف بزرگ نوشته شده بود و رابط‌های گرافیکی آن همگی از DOS الهام گرفته شده‌ بودند. به گفته کارشناسان این جوجه اردک زشت در قالب ویندوز ویستا به یک قوی زیبا تبدیل شد و در نسخه‌های بعدی بهبود هم پیدا کرد.
انسان مجازی Nintendo

  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

در سال 1995 شرکت Nintendo محصولی با نام «انسان مجازی» معرفی کرد که در واقع در راستای واقعیت مجازی استفاده‌ شده در بازی‌های کامپیوتری بود. این دستگاه در اصل یک کنسول بازی قابل حمل بود که از یک جفت چشم عینک مانند بهره می‌برد. تصاویر روی دو چشم این کنسول پخش می‌شدند و به سرعت از چشم چپ به چشم راست در حال حرکت بودند، با این حال کاربر می‌توانست با استفاده از یک عینک مخصوص با ساختاری شبیه به دیدن یک فیلم سه بعدی، بازی کند. البته تنها مشکل این تکنولوژی در آن زمان دو رنگ بودن آن و عدم وجود‌ تراکم مناسب در پخش تصاویر بود که با توجه به سطح توقع کاربران آن دوره مشکل بزرگی نبود. این کنسول با اینکه از طراحی خوبی بهره نبرده بود توانست به عنوان یک ابتکار بعدها مورد استفاده شرکت‌های رقیب مانند Sony قرار بگیرد.
گربه الکترونیکی Furby

  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 
این گجت فانتزی شباهت زیادی به یکی از شخصیت‌های فانتزی یونان قدیم داشت، به عنوان یک روبات هوشمند می‌توانست هدیه خوبی برای کریسمس باشد. طرح اصلی این روبات از شخصیت اصلی فیلم Gremlines الهام گرفته شده بود. این گجت مجهز به یک پردازنده کاربردی، حسگرها و اجزای قابل حرکت بدنش واکنش‌های جالبی به لمس، نور و صدا از خودش نشان می‌داد.
مهم‌تر اینکه نسبت به نوازش موهایش بسیار حساس بود، که جذابیت خاصی برای کاربر ایجاد می‌کرد. فربی می‌توانست کلمات انگلیسی را یاد گرفته و آنها را تکرار کند که این برای بسیاری از کاربران به خصوص کودکان جالب و کاربردی بود. این گجت در سال 1998 با قیمت 35 دلار وارد بازار شد ولی بیش از این که یک تکنولوژی خاص محسوب شود، یک وسیله جالب بود که فروش خوبی در میان کاربران مختلف داشت.
iMac Flower power

  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

اولین سری iMacهای اپل که مانند تنفس در هوای تازه بود. هر چند این دستگاه طراحی تازه و خاصی داشت، اما بدنه رنگارنگ و طراحی گرد آن یک تناقض اساسی در طراحی کامپیوترهای چند منظوره یا All in one  بود. این کامپیوتر در سال 2001 و در دو طرح مختلف عرضه شد. شکی نیست که نظر استیو جابز در رنگ‌پردازی این دستگاه تاثیر مستقیم داشته اما نتیجه چندان در بازار با استقبال مواجه نشد. نسل بعدی این کامپیوترهای iMac در رنگ‌هایی تیره‌تر ایده کلی iMac را از نابودی نجات داد.
کامپیوتر صوتی دیجیتال Neuros II

  زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 این دستگاه در سال 2004 معرفی شد؛ محصولی که در واقع مادر همه پخش‌کننده‌های‌ صوتی جدید بود. این گجت به راحتی فایل‌هایی با فرمت‌های MP3،Ogg Vorbis ، WMA و فایل‌های فشرده نشده WAV را پخش می‌کرد. این دستگاه همچنین توانایی ضبط صداها با کیفیت MP3 را از طریق یک ورودی صدا که با میکروفن‌های هم عصر خود سازگار بود، داشت. شاید تنها نقطه ضعف این کامپیوتر صوتی دیجیتال طراحی آن بود، طوری که با طول 1/5 اینچی خودش شبیه به یک آجر سیاه بود.
فلاپی درایو Commodore 1541

 زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 
Commodore 64 قطعا یکی از بهترین کامپیوترهای تولید شده از نظر طراحی تا حالا بوده است. طراحی جعبه‌ای شکل این دستگاه ما را به یاد دهه 80 میلادی می‌اندازد. فلاپی دیسک Commodore 1541 اما یک نوع حافظه خارجی پلاستیکی بسیار سنگین و پر حجم بوده است که بسیار سریع داغ می‌شده، به طوری که طبق گفته کارشناسان سر و صدای آن در فضا پخش می‌شده است. این صداها در مواقع بروز خطا تبدیل به نوعی صدای ضربه می‌شد که بسیار عجیب بود
 Zune Player از Microsoft

زشت‌ترین محصولات در تاریخ تکنولوژی

 وقتی مایکروسافت پخش کننده صوتی رقیب iPod اپل را در سال 2006 معرفی کرد، تقریبا مطمئن بود که این محصول می‌تواند با کیفیت صدای خوب و همچنین حافظه داخلی قابل قبولش در بازارهای جهانی فروشی به اندازه پلیرهای پر طرفدار اپل داشته باشد، اما گویا مایکروسافت به همه چیز فکر کرده بود به جز طراحی. پخش کننده قهوه‌ای و نسبتا زشت مایکروسافت در برابر طراحی زیبای iPod آن دوران حرفی برای گفتن نداشت. هر چند مایکروسافت در طول هفت ماه میلیون‌ها دستگاه از این محصول را فروخت، اما این دستگاه هیچ وقت نتوانست با iPod رقابت کرده و به زودی تولید آن برای همیشه متوقف شد.... /

دنیای‌اقتصاد


ویدیو مرتبط :
زشت ترین گل تاریخ!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدترین محصولات تاریخ+عکس



محصولات بسیار زیادی روزانه در سراسر جهان تولید می شود اما این محصولات همیشه برای انسان مفید نیستند و می توانند ضررهای مالی یا جانی به انسان وارد کنند.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، محصولات بسیاری زیادی با نام های سازگار با محیط زیست و یا پاک ساخته می شوند اما برخی محصولات نیز هستند که در سالیان دراز تولید می شوند اما می توانند مشکلات بسیاری نیز ایجاد کنند.

 

*ظروف یک بار مصرف:

در مورد ضررهای ظروف یکبار مصرف بسیار شنیده ایم اما همچنان این ظروف در حال تولید هستند و البته تقاضای عمومی نیز برای آن ها در حال افزایش است. این مواد نه تنها برای محیط زیست بسیار مضر هستند بلکه بر اثر استفاده زیاد می توانند به بدن ما نیز بسیار آسیب وارد کنند. بیشتر مواقع از این ظروف برای نگه داری غذاهای گرم استفاده می شود که این خود باعث جذب مواد سمی ظرف توسط غذا می شود.

 

بدترین محصولات تاریخ

 

 

*تیغ های یکبار مصرف:

یکی از محصولاتی که چند وقتی است در کشور ما زیاد شده است تیغ های یک بار مصرف است اما این محصولات در میان بدترین محصولاتی است که تا به حال تولید شده اند. از روی قیمت پایین این محصول می توان متوجه شد که از مواد بی کیفیت و غیر استاندارد درست شده اند و می توانند در صورت استفاده باعث بروز بیماری های پوستی شود. همچنین دفع این مواد نیز در محیط زیست بسیار سخت انجام می شود.

 

 

بدترین محصولات تاریخ

 

 

 

*داروهای لاغری:

چاقی یکی از مشکلات تمام جوامع است و در این بین افراد بسیار زیادی هستند که به دنبال لاغر شدن هستند. از آنجا که افراد سودجو در همه جا سودجو در همه جا حضور دارند محصولات یر استاندارد لاغری نیز بسیار زیاد شده است. شما با خوردن این داروها تنها به صورت کاذب لاغر می شوید و از ورود ویتامین های لازم نیز به بدنتان جلوگیری می شود. بهترین روش رژیم گرفتن کم خوردن است و به دنبال رژیم های دارویی نباشید.

 

 

بدترین محصولات تاریخ

 

 

 

*کتاب های خود سازی:

بر اساس تحقیقاتی که محققان انجام داده اند بسیاری از کتاب هایی که برای خود سازی هستند بی اثر هستند و تنها برای بازاریابی استفاده می شوند. تا به حال کسی را دیده اید که به کمک این کتاب ها از بند افسردگی رها شود؟ البته این افراد هستند اما تعداد آن ها به اندازه ای نیست که قابل استناد باشد. پس سعی کنید در مراجعه به پزشک مشکلاتتان را رفع کنید و این کتاب ها را تنها برای کمک به آن ها استفاده کنید.

 

 

بدترین محصولات تاریخ