دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ریستارت کردن ویندوز ۸ فقط با صفحه‌کلید



کاربران حرفه‌ای همیشه دوست دارند که کارهایشان را بیشتر با کیبورد و کلیدهای ترکیبی انجام دهند؛ اینکار باعث می‌شود که آن‌ها کمتر سراغ موس بروند و به کارهایشان سرعت ببخشند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش ریستارت کردن ویندوز ۸ را تنها با استفاده از کیبورد آموزش دهیم.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

کاربرانی که از نسخه‌های قدیم‌تر ویندوز (۷ و ماقبل) استفاده کرده‌اند می‌دانند که اینکار در این نسخه‌ها بسیار راحت قابل انجام بود؛ تنها کافیست که کلید Windows بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، عبارت Shutdown را انتخاب کنند. اما با توجه به ساختاری که در طراحی ویندوز ۸ در نظر گرفته شده، طی کردن مراحل فوق بی‌فایده است.

 

اما همچنان اینکار قابل انجام است، ولی با روشی متفاوت و البته ساده!

 

در قدم اول، کلیدهای ترکیبی Windows + X را بفشارید؛ خواهید دید که منوی ابزارها از کنار صفحه برای شما باز خواهد شد.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

پس از آن، با استفاده از صفحه کلید، حرف U را بفشارید تا گزینه Shut down or sign out برای شما نمایان شود.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

حال می‌توانید از حرف U برای Shut Down کردن، حرف R برای Restart کردن، حرف S برای Sleep و حرف I برای Sign out کردن استفاده کنید!

 

و اما توجه داشته باشید…

یک راه سریع‌تری نیز وجود دارد؛ تنها کافیست کلیدهای ترکیبی ALT + F4 را بفشارید تا پنجره‌ی مربوط به Shut Down برای شما به نمایش درآید.

 

ریستارت کردن ویندوز ۸ با کیبورد, صفحه کلید

 

اگر این کلیدها برای شما کار نکردند، می‌بایست دقت کنید که Desktop شما فعال (Active) باشد. برای اینکه دسکتاپ فعال باشد باید یک کلیک بر روی آن انجام شود.

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
‫اضافه کردن زبان فارسی به صفحه کلید در ویندوز 8‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند



 

به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی آن استفاده کرده‌اید. اینها باعث می‌شوند‌ سرعت کار شما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنایم، مواردی نیز یافت می‌شود که یا از آن‌ها بی‌اطلاعیم‌ یا به ندرت از آن‌ها بهره می‌بریم. در اینجا پنج مورد از آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.

 

هر برنامه و سیستم عامل دارای میانبرهای صفحه کلید خاص است که زندگی با ‌آن‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود. اگر یاد بگیریم ‌با صفحه کلید و میانبر‌ها در برنامه‌ها و سیستم عامل به خوبی کار کنیم، سرعت کار ما چندین برای افزایش می‌یابد.

 

اما هر چقدر ‌از این میانبر‌ها به یاد داشته باشیم، اغلب مواردی یافت می‌شود که یا از آن‌ها به کلی بی‌خبریم‌، یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. پیش از این نیز ما در چند گزارش به میانبرهای پر کاربرد ویندوز پرداخته‌ایم و اکنون پنج مورد دیگر از آن‌ها را ـ که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است ـ به شما معرفی می‌کنیم.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۱ – Win + Pause / Break
می‌توانید به اطلاعات سیستم خود از طریق Control Panel دسترسی داشته باشید؛ اما در ویندوز 8، راه آسان‌تر این است که کلید‌های Win + X را فشار داده و گزینه System را انتخاب کنید. حتی ساده‌تر از این می‌توانید به سرعت و با استفاده از کلید‌های Win + Pause / Break به اطلاعات جزئی سیستم دسترسی پیدا کنید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۲– Alt + Print Screen
کلید Print Screen یا‌‌ همان Prt Scr برای عکسبرداری از کل صفحه نمایش شما به کار برده می‌شود. اما اگر بخواهید به سرعت از پنجره‌ای که ‌فعال است ‌و تنها از‌‌ همان پنجره و نه همه صفحه‌ عکاسی کنید، کافی است کلید‌های Alt + Prt Scr را فشار دهید. این کار نیاز به هر گونه ویرایش تصویر گرفته شده از صفحه نمایش را از بین می‌برد.

 

۳– Win + E
اکسپلورر ویندوز، یکی از ابزارهایی است که روزانه چندین بار به آن مراجعه می‌کنیم. این ابزار را می‌توان از طریق منوی Start یا به شکل عمومی‌تر با استفاده از آیکون Computer فعال کرد؛ اما راه ساده‌تر برای اجرای آن، استفاده از کلیدهای Win + E است که به این طریق از هر کجای سیستم عامل می‌توانید به سرعت به اکسپلورر دسترسی داشته باشید.

 

میانبرهای ویندوز , رجیستری ویندوز

 

۴ – Ctrl + Shift + N
حال که در اکسپلورر هستید، شاید به آن نیاز دارید که در مسیر فعلی یک پوشه جدید ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از Toolbar اکسپلورر کمک بگیرید و یا با کلیک راست، گزینه New Folder را انتخاب کنید؛ اما راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift + N است.

 

۵ – Win + Right Arrow + Enter
برای خاموش کردن سیستم خود چند گزینه وجود دارد، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساده‌ترین راه ممکن که عبارت ‌از ‌کلید‌های ترکیبی Win + Right Arrow + Enter است، استفاده کنید. در واقع با فشار همزمان دادن کلید‌های Win و کلید جهت‌دار سمت راست و در ‌‌نهایت کلید Enter سیستم شما بدون نیاز به هیچ کار اضافی Shut Down خواهد شد.

منبع:tabnak.ir