دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روش جدید برای کنترل باکتری‌های عامل مننژیت



اخبار,اخبار علمی,مننژیت


 اخبارعلمی - روش جدید برای کنترل باکتری‌های عامل مننژیت

پزشکان در یک مطالعه جدید به روشی تازه برای کنترل باکتری‌های عامل شیوع مننژیت ی برده‌اند.

به گزارش ایسنا، آزمایش روی دو واکسن جدید را که از طریق کاهش باکتری‌های عامل مننژیت از شیوع این بیماری می‌کاهند،‌ آغاز کردند.

متخصصان دو واکسن MenACWY-CRM‌ و 4CMenB را روی تعدادی داوطلب 18 تا 24 ساله آزمایش کردند. طبق مشاهدات آنان واکسن MenACWY-CRM تا 39 درصد و واکسن 4CMenB نیز 20 تا 30 درصد از میزان باکتری‌های عامل مننژیت موجود در بینی و گلوی افراد می‌کاهد.

دکتر «رابرت راید» از دانشگاه سوتامپتون انگلیس و متخصص ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های اخیر می‌تواند شیوه تولید واکسن‌های جدید برای کنترل این بیماری را در آینده تغییر دهد.

به گفته دکتر راید، شیوه استاندارد برای کنترل این بیماری واکسینه کردن با هدف تولید سطح بالایی از آنتی‌بادی‌ها در خون به منظور حفظ آن در برابر بیماری‌ها است اما می‌دانیم که این آنتی‌بادی‌ها می تواند در ظرف چند ماه ناپدید شوند.

این پزشک افزود: در این مطالعه آمده است که این دو واکسن بر وضعیت گلو تاثیر می‌گذارد و توجیه می‌کند که به چه علت این واکسن می‌تواند بر تعداد باکتری‌ها موثر باشد.

به نقل از هلث دی نیوز، مننژیت شامل بروز عفونت در غشاء احاطه‌کننده مغز و نخاع است. باکتری‌های عامل مننژیت شایع و رایج هستند اما بدون آنکه ضرری داشته باشند در بینی و گلوی 10 درصد از افراد وجود دارند. این باکتری‌ها می‌توانند از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. خطر ابتلا به مننژیت در تمام افراد وجود دارد اما با این حال نوزادان و کودکان بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.


 اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
روش تغییر فونت کنترل ها با استفاده از کنترل Font Dialog

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفن‌ همراه عامل انتقال باکتری‌های بیماری‌زای خطرناک



 

تلفن‌ همراه عامل انتقال باکتری‌های بیماری‌زای خطرناک

 

بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید مشخص شد که تلفن‌های همراه می‌توانند حامل باکتری‌های بیماری‌زای فراوانی باشند که در این میان گوشی‌ بیماران بسیار آلوده‌تر از گوشی پزشکان و همکاران آن‌ها هستند و به همین خاطر در استفاده از این دستگاه الکترونیکی باید دقت بیشتری کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) طبق گزارش جدید منتشر شده در نسخه ژوئن نشریه بین‌المللی "کنترل بیماری‌های عفونی" دانشمندان یکی از دانشگاه‌های ترکیه در بررسی جدید خود احتمال وجود باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشی بیماران، همراهان آن‌ها و یا کارمندان مربوط به خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها را بررسی کردند. در این بررسی نمونه‌هایی از بخش‌های مختلف تلفن‌همراه از جمله صفحه‌کلید، میکروفون، گوشی و ... از گوشی‌های مربوط به 200 نفر جمع‌آوری شد.

این بررسی نشان داد که تلفن همراه بیماران ناقل باکتری‌های پاتوژنی عامل ابتلا به بیماری‌های عفونی خطرناک هستند. بر اساس آمار موجود در این بررسی، در حالی که 39.6 درصد موبایل‌های مربوط به بیماران این باکتری‌ها را روی خود جا داده‌اند، تنها گوشی مربوط به 20.6 درصد کارمندان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به این باکتری‌ها آلوده بوده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که بیماران باید به صورت مرتب گوشی خود را ضدعفونی کنند تا جلوی احتمال انتشار باکتری‌های خطرناک از طریق گوشی آن‌ها به دیگرافراد گرفته شود.... / تحلیل : عصر ایران