دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روباتی تیز هوش مخصوص دوستی با افسرده ها + تصاویر



"روبات درمانی" ، شیوه درمانی جدیدی است که در آن پزشکان با روبات‌های هوشمند، ناراحتی عصبی و روانی بیماران را درمان می کنند.

روباتی ژاپنی به نام Musio با قیمت تنها 99 دلار دارای الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی است که به او اجازه می‌دهد به سادگی با انسان‌ها ارتباط تعاملی برقرار کند و با انسان‌ها دوست شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,روبات‌های هوشمند

 
گفتنی است، این روبات می‌تواند به حمل و نقل لوازم خانگی، نظارت بر امنیت خانه، پاسخگویی به ایمیل و حتی آموزش کودکان بپردازد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روبات دارای سیستم عامل اندروید است و همچنین دارای قابلیت یادگیری در طول زمان و افزایش توان عملکردی است.

 

اخبار,اخبار علمی ,روبات‌های هوشمند

 
این روبات حتی می‌تواند کاربر انسانی خود را در آغوش بگیرد و به این ترتیب باعث کاهش تنش‌ها و استرس‌های روحی فرد شود.

از جمله ویژگی‌های قابل توجه این روبات ساخت آن توسط پرینتر‌های 3 بعدی است.

تیمی بین المللی از متخصصان علوم یادگیری زبان ماشین، زبان داده‌ها و زبان شناسان به مدت چندین سال بر روی توسعه این روبات فعالیت کرده‌اند.

این روبات این قابلیت را دارد که با افراد ارتباط تعاملی بر قرار می‌کند و افراد از همنشینی و مصاحبت با آن لذت ببرند.

از جمله دیگر قابلیت‌های این روبات انعطاف بدنی بالا برای حرکت اعضای بدن و حمل ونقل اشیاء و حرکت در کلیه جهات است.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
گوسفندای تیز هوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روباتی مخصوص یاد دادن برنامه نویسی به کودکان + تصاویر



اخبار علمی - روباتی مخصوص یاد دادن برنامه نویسی به کودکان + تصاویر

دانشمندان روبات‌های جدیدی برای کمک به کودکان خردسال برای آموختن برنامه نویسی طراحی کرده‌اند که می‌تواند مفاهیم برنامه نویسی با رایانه را از سینی کم به کودک بیاموزد و او را همانند یک مهندس نرم افزار پرورش دهد.

دانشمندان معتقد هستند که آموختن اصول برنامه نویسی کامپیوتری از سنین خردسالی در کودکان سبب رشد و توسعه مهارت‌های مغزی آن‌ها می‌شود.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات

 

گفتنی است، بر همین اساس پژوهشگران یک روبات کوچک طراحی کرده‌اند که می‌تواند به وسیله ترسیم اشکال مختلف و زیبا به وسیله چراغ‌های led تعبیه شده بر روی خود کد نویسی و برنامه نویسی کامپیوتری آسان را به خردسالان آموزش دهد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روبات طراح می‌تواند حتی در آینده به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در مدارس سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات

 

این روبات که در ابعاد ۱۱×۱۱ سانتی متر طراحی شده، دارای سنسورهای خاصی است که می‌تواند پس از نوشته شدن کد توسط کودک خردسال شکل مورد نظر را ایجاد کند و در عین حال از برخورد با موانع و یا سقوط از ارتفاع و آسیب به دستگاه جلوگیری نماید.

 

از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد این روبات دارا بودن یک کارت حافظه برای ضبط صدا است که می‌تواند فرامین کنترلی از طرف کودک خردسال را ضبط نموده متناسب با آن وضعیت حرکتی خود را تغییر بدهد.

 

اخبار , اخبار علمی , ساخت روبات


اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران