دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روایتی عجیب از زندگی دوقلوهای به هم چسبیده!+تصاویر



سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

به عقیده پزشکان این نوزادان به هم چسبیده تنها 7 روز بیشتر زنده نمی ماندند،اما چه کسی تصور می کرد که اکنون،پس از گذشت 22 سال از آن روزها،عمر این دختران طعنه ای به نظر کارشناسانه پزشکان بزند و علم پزشکی را زیر سؤال ببرد!
 22 سال پیش، در یکی از شهرهای کوچک ایالت مینه سوتا آمریکا،دوقلوهایی عجیب به دنیا آمدند که در زمان خود موجب شگفتی پزشکان و مردم شهر شدند.
این خبر به سرعت در تمام دنیا پیچید و هزاران نفر را برای دیدن این شگفتی خلقت به بیمارستانی که آنها به دنیا آمده بودند، کشاند.دوقلوهایی به هم چسبیده که یک بدن و دو سر داشتند. این تولدی استثنائی بود.
در همان اولین دیدار پزشکان حازق قاره امریکا با این موجودات عجیب، تمامی آنها نظری یکسان درباره حیات آنها داشتند.
به عقیده پزشکان این نوزادان به هم چسبیده تنها 7 روز بیشتر زنده نمی ماندند،اما چه کسی تصور می کرد که اکنون،پس از گذشت 22 سال از آن روزها،عمر این دختران طعنه ای به نظر کارشناسانه پزشکان بزند و علم پزشکی را زیر سؤال ببرد.
پزشکان امروز معتقدند از هر 40.000 زایمان در دنیا،تنها یک مورد مشابه یافت میشود که احتمال زنده ماندن آنها نیز تنها 1% برآورد شده است.
اکنون پس از 22 سال از آن روزها،دوقلوهای هنسل زندگی را،نه آنطور که ما تصور می کنیم، که شاید راحت تر دیده و به آن رنگ حیات می بخشند. ابیگیل و بریتنی بعد از مرگ لاله و لادن -خواهران به هم چسبیده ایرانی- بزرگ ترین دوقلوهای به هم چسبیده جهان شناخته شدند و تلاش کردند با وجود محدودیت‌هایی که دارند برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایشان از تکاپو نایستند.
فارغ التحصیلی در دانشگاه مینه سوتا،سفرهای دسته جمعی با دوستان، جستجوی شغلی مناسب و ... همه و همه از جمله کارهائیست که ابیگیل و بریتنی را برای ادامه حیات ترغیب می کند.حتی آنها در 16 سالگی موفق به کسب گواهینامه رانندگی در مقطع ماشینهای سبک نیز شدند.
درست است که به ظاهر دارای یک تن بوده و سرهایی متفاوت دارند، اما در واقع آنها دارای دو قلب، دو معده، سه کلیه، دو کیسه صفرا، چهار ریه، یک کبد، یک سیستم گردش خون مشترک و سیستم عصبی که تا حدودی مشترک است.
به دلیل اشتراکی بودن سیستم عصبی شان، تا حدودی می توان گفت که هر کدام، نیمه ای از بدنشان را کنترل می کنند.
البته آنها تاکنون بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و خوشبختانه تمامی این اعمال جراحی با موفقیت انجام شده است ولی هیچ کدام در پی جدا شدن این دو موجود به هم متصل نبوده و تنها بر روی اندامهای رشدی انها کار شده تا در آینده و رشد این اندام،دچار مشکل نشوند.
این روزها، یکی از دغدغه های این خانواده،مسأله ازدواج آنهاست.گویا یکی از خواهران به تازگی به یکی از همکلاسی های دانشگاهشان دلبسته شده و تصمیم دارند که ازدواج کنند.اما چگونه؟!
با وجود مشترک بودن سیستم جنسی آنها،این کار از لحاظ منطقی محال محسوب شده ولی در کمال تعجب، پزشکان معتقدند که در صورت ازدواج یکی از آنها، به دلیل کامل بودن سیستم جنسی،بچه دار خواهند شد.
آنها مانند بسیاری دیگر از دوقلوها، آنها دارای دو شخصیت مختلف بوده و سلایقشان با یکدیگر متفاوت است.آنها معتقدند برخلاف تصور مردم،از زندگی شان بسیار راضی بوده و از اینکه همواره در کنارهم هستند،احساس لذت می کنند.

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

سرنوشت آدم ها , نوزادان به هم چسبیده

 منبع:روزگارنو

 


ویدیو مرتبط :
دوقلوهای بهم چسبیده یاد میگیرن جدا از هم زندگی کنن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی دوقلوهای به هم چسبیده+تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - زندگی دوقلوهای به هم چسبیده+تصاویر

دوقلوهای به هم چسبیده شکل نادری از دوقلوها هستند که در هر 40 هزار تولد، یک مورد از آنها متولد می‌شود.

دوقلوهای به هم چسبیده از آن دسته افرادی هستند که به دلیل شرایط ظاهری،زندگی بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنند.دوقلوهای به هم چسبیده شکل نادری از دوقلوها هستند که در هر 40 هزار تولد، یک مورد از آنها بروز می‌کند؛ اما تنها یک مورد از هر 200 هزار تولد زنده دوقلوی به هم چسبیده هستند.

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 
تولد دوقلوهای به هم چسبیده بسیار پرخطر است. درحدود 40 تا 60 درصد این تولدها به مرده زایی منجر می‌شود و حدود 35 درصد آنان فقط یک روز زنده می‌مانند؛ به طور کلی، شانس بقا در این دوقلوها 5 الی 25 درصد گزارش شده است.بر اساس اسناد تاریخی، از حدود 500 سال قبل تا کنون، بیش از 600 جفت دوقلوی به هم چسبیده در سراسر جهان به حیات خود ادامه داده‌اند؛ در حدود 70درصد از این دوقلوهای به هم چسبیده دختر بوده‌اند.


به طور کلی، می‌توان گفت نسبت زن به مرد در این دوقلوها سه به یک است؛ بیشترین تعداد دوقلوهای به هم چسبیده در آفریقا و هند و کمترین موارد از این نوع در چین و آمریکا مشاهده شده است.همچنین تاکنون هیچ گزارشی از تولد سه قلو یا چهارقلوی به هم چسبیده در جهان به دست نیامده است.چندین نوع مختلف از دوقلوهای به هم چسبیده در سراسر دنیا وجود دارند. پزشکان این افراد را به انواع متقارن و قرینه و نامتقارن و غیر قرینه تقسیم می‌کنند. در این طبقه‌بندی وجه افتراق دوقلوهای به هم چسبیده بر اساس محل اتصال آنها به یکدیگر است.


کرانیوپاگوس: واژه یونانی پاگوس به معنای اتصال یافته است؛ کرانیوم نیز به معنای قسمت فوقانی سر یا جمجمه است؛ این دوقلوها از ناحیه سر به هم اتصال یافته‌اند. فراوانی این موارد در حدود 2 درصد است.
جداسازی دوقلوهای کرانیوپاگوس یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی محسوب می‌شود؛ پیشرفت علم پزشکی باعث شده است که 35 جفت از این نوع دوقلوها با عمل جراحی از هم جدا شوند. مثال این قبیل دوقلوهای لیتوانی است که درسال 1989 با موفقیت از هم جدا شدند.


توراپاگوس: این گروه شایع‌ترین نوع اتصال در دوقلوهای به هم چسبیده است و حدود 35 تا 40 درصد موارد را شامل می‌شود.دوقلوهای توراپاگوس در قسمتی از قفسه سینه مشترک هستند؛ گاه ممکن است قلب یا عضوی دیگر نیز در آنها مشترک باشد.


پیگوپاگوس: در این نوع چسبندگی، دوقلوها پشت به پشت هم قرار می‌گیرند و معمولاً از ناحیه باسن به هم می‌چسبند؛ این گروه درحدود 20 درصد از موارد دوقلوهای به هم چسبیده را شامل می‌شود.
ایسکیوپاگوس: حدود 6 درصد از دوقلوهای به هم چسبیده در این گروه قرار دارند. این دوقلوها از ناحیه تحتانی ستون مهره‌ها به یکدیگر چسبیده‌اند.
امفالوپاگوس: این گروه 34 درصد موارد را تشکیل می‌دهد؛ دوقلوهای دی سفالوس: این دوقلوها یک بدن و دوسر و گردن دارند.

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار,اخبار علمی,دوقلوهای به هم چسبیده

 

اخبار علمی و آموزشی - فارس