دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رهایی از ترافیک شهری با خودروی پرنده + تصاویر



اخبار,اخبار علمی,خودروی پرنده

خودروی پرنده PAL-V ترکیبی از بالگرد و خودرو است که امکان فرار از ترافیک شهری و پرواز در آسمان را امکانپذیر می‌کند.

این خودروی ترکیبی (هیبریدی) دو نفره دارای سه چرخ، یک ملخ تاشو مشابه ملخ بالگرد است که از قابلیت حرکت بر روی جاده و پرواز در آسمان برخوردار است.ملخ خودروی پرنده تنها با فشار دادن یک دکمه باز شده و خودرو ظرف مدت 10 دقیقه آماده پرواز می‌شود، برای برخاستن از زمین، خودرو باید مسافت 165 متری را روی آسفالت یا چمن طی کند.


این خودرو پرنده تا ارتفاع 1200 متری از زمین بلند شده و سرعت آن روی زمین یا در هوا به 180 کیلومتر در ساعت می‌رسد.خودرو PAL-V با موتور بنزینی می‌تواند مسیر 1200 کیلومتری روی زمین و 500 کیلومتری در آسمان را طی کند؛ محققان قصد دارند در آینده امکان استفاده از سوخت بیودیزل یا بیواتانول را در این خودرو فراهم کنند.
نمونه اولیه این خودرو در سال 2012 به پرواز درآمد و انتظار می‌رود که تا اوایل سال 2016 با قیمت حدود 400 هزار دلار به بازار عرضه شود.

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی پرنده

خودروی پرنده PAL-V

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی پرنده

خودروی پرنده PAL-V

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی پرنده

خودروی پرنده PAL-V

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی پرنده

خودروی پرنده PAL-V

 اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نقاشی شهری با موضوع ترافیک!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این چتر پرنده دیگر در ترافیک شهری معطل نمی‌شوید+ تصاویر



اخبار علمی - با این چتر پرنده دیگر در ترافیک شهری معطل نمی‌شوید+ تصاویر

در اختراعی باور نکردنی کار‌شناسان موفق به ساخت اولین پاراگلایدر سبک قابل حمل که حتی در چمدان جای می‌گیرد شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این پاراگلایدر متحرک با وزنی بسیار کم می‌تواند به مدت ۳ ساعت بدون توقف در آسمان پرواز کند هرچند که هنوز نیازمند مجوزهایی خاص برای اجازه پرواز با آن در شهرهایی مانند لندن است.

اخبار,اخبار علمی , پاراگلایدر


گفتنی است، این دستگاه ۱۲ هزار و ۸۰۰ پوند قیمت دارد و در آن از سیستم کنترلی اهرمی برای تنظیم جهت حرکت استفاده شده و با انرژی گاز حرکت می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی , پاراگلایدر

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه منحصربفرد می‌تواند تا ۱۰۰ مایل پرواز کند و از آن می‌توان برای رسیدن سر وقت به قرارهای کاری و دوری از ترافیک شهری با اتومبیل استفاده کرد. 
 
از جمله مزایای این دستگاه سادگی کار با آن است و همینطور برای موارد اضطراری مبتکران این دستگاه چتر نجات برای خلبان آن در نظر گرفته‌اند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران