دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رقیب جدید اهرام مصر، مجسمه غول پیکر با هزاران بشکه نفت!



رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

رقیب جدید اهرام مصر یک سازه هرم مانند است که با استفاده از هزاران بشکه نفت در قلب بیابان ابوظبی ساخته می‌شود.
به گزارش ایسنا «کریستو» معمار سرشناس بلغاری که در طراحی سازه های بلند و پل ها شهرت دارد، طرح ساخت بزرگترین مجسمه جهان را 30 سال پیش ارائه کرد.
بزرگترین مجسمه جهان، سازه هرمی شکل به نام Mastaba است که در ساخت آن از 400 هزار بشکه نفتی رنگارنگ استفاده می شود و بشکه های نفت در تلفیق به شن و ماسه های رنگی صحرای جنوب شرق ابوظبی، ترکیب دیدنی ایجاد می کند.
این سازه پس از تکمیل 149 متر ارتفاع داشته و بزرگترین مجسمه دائمی جهان محسوب می شود که بلندتر از هرم بزرگ جیزه مصر و سه برابر ستون نلسون در لندن خواهد بود.
کار ساخت بزرگترین مجسمه جهان با هزینه ای بالغ بر340 میلیون دلار به زودی آغاز شده و 30 ماه به طول می انجامد و تأمین بشکه های نفتی توسط یک شرکت آلمانی انجام می شود.
در کنار این مجسمه عظیم یک هتل و رستوران لوکس نیز برای پذیرایی از دو میلیون گردشگر در سال احداث می شود.... / ایسنا

 

رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

 مجسمه Mastaba بلندتر از هرم جیزه مصر

رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

 استفاده از 400 هزار بشکه نفت رنگارنگ

رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

 بزرگترین مجسمه جهان در صحرای جنوب شرق ابوظبی

رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

 «کریستو» معمار و طراح مجسمه بشکه ای Mastaba

رقیب جدید اهرام مصر,اخبار,اخبار علمی,اهرام مصر

 سقف مسطح سازه بشکه ای Mastaba


ویدیو مرتبط :
مجسمه السا در اهرام مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویراسکلت غول پیکر در مصر واقعی است؟ + عکس



 

 

تصاویر,تصاویر واقعی,اسکلت

 

 

 

 

 

در این تصاویر، اسکلت های غول پیکری را می بینید که بر اساس شواهد موجود در بیابان های مصرمدفون شده اند و باستان شناسان در کاوش هایی که در شمال شرق این کشور ترتیب دادند، موفق به کشف آنها شدند. فکر می کنید این تصاویر واقعی هستند یا صرفا یک شوخی تصویری به شمار می آیند؟

 

 

  

این عکس ها از ۸ سال قبل تا به حال در ایمیل ها و سایت های اینترنتی دست به دست می شوند و خیلی از روزنامه های دنیا آنها را به چاپ رسانده اند. اما جالب است بدانید که پنج سال پس از انتشار این تصاویر، سایت نشنال جئوگرافیک اعلام کرد این عکس ها واقعی نیستند و یک شوخی فتوشاپی به حساب می آیند!  

 

 

بر اساس اعلام نشنال جئوگرافیک، این تصاویر در سال ۲۰۰۲ توسط یک هنرمند کانادایی کلاژ شده و در مسابقه برترین تصویرسازی های فتوشاپی شرکت داده شده اند. اما طولی نکشید که سر از وبلاگ ها و ایمیل ها درآوردند و یک بار دیگر، افسانه های مربوط به زندگی انسان های فراطبیعی در دوران های گذشته را زنده کردند. پس از آن سیل ایمیل ها از گوشه و کنار دنیا به سایت نشنال جئوگرافی روانه شد که همگی در یک سوال مشترک بودند: «آیا این تصاویر واقعیست؟» سوالی که پاسخ آن یک نه قاطع بود!  /خبر آنلاین