دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رصد طلوع زمین مرمری از منظر ماه + تصویر



اخبار ,اخبار علمی ,طلوع زمین مرمری از منظر ماه

 

اخبار علمی - رصد طلوع زمین مرمری از منظر ماه + تصویر

مدارگرد اکتشافی ماه (LRO) ناسا تصویر دیدنی از طلوع مرمر آبی رنگ در زمین از منظر ماه تهیه کرده است.

مدارگرد اکتشافی ماه ناسا بیشتر زمان را صرف بررسی سطح ماه برای یافتن نشانه‌هایی از آب یا یخ در دهانه‌های برخوردی سایه‌دار می‌کند.

اما این فضاپیما گاهی اوقات از اگزوسفر ماه - لایه نازک شبیه جو در اطراف ماه - یا سیاره زمین نیز عکسبرداری می‌کند که تصویر طلوع زمین از منظر ماه یکی از همین مجموعه تصاویر است.

دوربین زاویه گسترده مدارگرد اکتشافی ماه (LRO) ناسا تصاویر را در شیوه‌ای متفاوت از اغلب دوربین‌های دیجیتال تهیه می‌کند؛ یک دوربین معمولی تلفن‌همراه بیش از 5 میلیون پیکسل دارد، اما یک فریم از دوربین LRO کمتر از 10 هزار پیکسل دارد.

با چرخش مداوم فضاپیما در طول یک ماه، دوربین مدارگرد، تصاویر کافی برای پوشش کامل ماه را جمع‌آوری می‌کند؛ از این طریق تصویر بزرگتری ساخته می‌شود که تصویرسازی Push-frame نامیده می‌شود.

مدارگرد اکتشافی ماه (LRO) با استفاده از دوربین زاویه گسترده، نمای زیبایی از طلوع زمین بر فراز دهانه برخوردی Rozhdestvenskiy به پهنای بیش از 180 کیلومتر تهیه کرده است.

در این تصویر زیبا، مرمر درخشان زمین در ترکیب رنگ‌های آبی، سبز و قرمز دیده می‌شود. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
طلوع زمین از ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر بلندترین قله زمین از منظر فضا





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تصویر بلندترین قله زمین از منظر فضا

قله اورست از ارتفاع 370 کیلومتری بالای زمین و از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی چندان عظیم و دست نیافتنی به نظر نمی‌رسد.

در بین قله‌ها و رشته کوه‌های معروف جهان که جزو اهداف اصلی کوهنوردان محسوب می شوند، قله اورست بیشتر مورد توجه فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ قرار می گیرد.

«یوری مالنچنکو» کیهان نورد روس، از ارتفاع 370 کیلومتری بالای زمین تصویر زیبایی از بلندترین قله جهان تهیه کرده که در آن قله اورست پوشیده از برف در بین سایر قلل رشته کوه هیمالیا بخوبی دیده می شود.

در حال حاضر یک فضانورد ناسا و دو کیهان نورد روس در ISS‌ مستقر هستند و سه خدمه جدید نیز با کپسول فضایی سایوز در تاریخ 19 دسامبر ( 29 آذر) به این گروه ملحق می‌شود./ایسنا