دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رصدخانه‌های مهم جهان تشکیل یک شبکه داده‌ای می‌دهند + عکس




اخبار علمی - رصدخانه‌های مهم جهان تشکیل یک شبکه داده‌ای می‌دهند + عکس

شبکهٔ رصدخانهٔ پیام‌رسان چندگانهٔ اخترفیزیکی۱ با هدف بررسی هم‌زمان داده‌های دریافتی از رصد خانه‌ها و آشکار ساز‌های ذرات پیام رسان به ما کمک خواهند کرد که به برخی از سؤالات بنیادی اخترفیزیک پاسخ دهیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، روزانه ذرات و امواج مختلفی از فضای کیهانی به زمین می‌رسند که دانشمندان با آشکار سازی آن‌ها می‌توانند به اطلاعات ارزشمندی پیرامون پدیده‌های هستی بدست آورند.

 

اخبار,اخبار علمی,رصدخانه‌های مهم جهان



این ذرات و امواج ممکن است از جنس نوترینو، پرتو‌های کیهانی، امواج گرانشی یا پرتو‌های گاما باشند که به آن‌ها ذرات پیام رسان می‌گویند.

آزاده کیوانی، پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا و عضو تیم تحقیقاتی این دانشگاه در یادداشت خود در این باره نوشته است: مجموعهٔ این رصد‌ها به ما کمک خواهند کرد که به برخی از سؤالات بنیادی اخترفیزیک از جمله، منبع پرتوهای کیهانی پرانرژی و تشکیل و تحول سیاهچاله‌ها، پاسخ دهیم.

 «شبکهٔ رصدخانهٔ پیام‌رسان چندگانهٔ اخترفیزیکی۱» با هدف بررسی هم‌زمان داده‌های دریافتی از رصد خانه‌ها و آشکار ساز‌های این ذرات پیام رسان، شکل گرفته است.

این پژوهشگر ایرانی در ادامه آورده است: این پروژه به اختصار AMON نام دارد و قادر است به طور تقریبا هم‌زمان، سیگنال‌های رسیده از هر رصدخانه‌ای را بررسی کرده و اطلاعات لازم را به رصدگران برساند. من و همکارانم در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در حال توسعهٔ نرم‌افزار و ابزار لازم برای رصدخانهٔ مجازی AMON هستیم.

وی اضافه کرده است: این بررسی‌ها در مرحلهٔ مقدماتی خود هستند و امیدواریم که نتایج اولیه را تا پایان سال ۲۰۱۴ به‌دست آوریم.

 

 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پاورپوینت رصدخانه های جهان اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس های برتر خبری جهان در امروز