دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رشد 10 برابری تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030



 

رشد 10 برابری تقاضا برای انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030

 

تهران - آژانس بین المللی انرژی اعلام كرد كه انتظار می رود كه میزان انرژی تولیدی از باد ، زیست توده ، زمین گرمایی و خورشید تا سال 2030 ، رشد 10 برابری داشته باشد و به پنج هزار و 583 تراوات ساعت برسد.

 

به گزارش پارك علم و فناوری دانشگاه تهران ، آژانس بین المللی انرژی یادآور شد كه در این میان انرژی باد بیشترین رشد را خواهد داشت ، میزان انرژی الكتریكی حاصل از باد 13 برابر خواهد شد واز آن چشمگیرتر رشد انرژی الكتریكی حاصل از خورشید است كه انتظار می رود 140 برابر شود اما میزان آن در حال حاضر بسیار كم است .

بر اساس مطالعات شركت Clean Edgeكه در بخش بازاریابی انرژی و به طور خاص روی انرژی های پاك كار می كند ، فروش برق حاصل از سلول های خورشیدی و باد و زیست توده در سال 2018 به 325 میلیارد یورو خواهد رسید، در این میان سهم انرژی باد در سال 2018 برابر با 140 میلیارد یورو خواهد بود.

به رغم رشدی كه در بخش انرژی های تجدید پذیر شاهد آن خواهیم بود ، درسال 2030همچنان 54 درصد از انرژی از سوخت های فسیلی تامین خواهد شد ، برای حفظ محیط زیست و كاهش گازهای گلخانه ای باید بازده نیروگاه های رایج و یا به عبارت دیگر تبدیل مواد خام به الكتریسیته افزایش یابد ، باید فناوری به وجود آید كه دی اكسید كربن را قبل از سوختن جدا كند تا وارد اتمسفر نشود.... /  تحلیل : ایرنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
باتری که انرژی تجدید پذیر را در خود ذخیره کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف استفاده از انرژی هسته ای تا سال 2030 در ژاپن



توقف استفاده از انرژی هسته ای تا سال 2030 در ژاپن

روزنامه مینیچی Mainichi به نقل از منابع دولتی نامعلوم اعلام کرد دولت" یوشیهیکو نودا" نخست وزیر ژاپن قصد خود را برای تعطیلی دائمی رئاکتورهای این کشور تا سال 2030 اعلام خواهد کرد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، یک روزنامه ژاپنی امروز چهارشنبه نوشت ژاپن در چارچوب سیاست های جدید دولت این کشور استفاده از انرژی هسته ای را تا سه دهه آینده کنار خواهد گذاشت.

با این اقدام ژاپن نیز با کشور آلمان که اعلام کرده است تا سال 2022 انرژی هسته ای را کنار خواهد گذاشت همگام خواهد شد.

روزنامه مینیچی نوشت دولت ژاپن در نشستی که هفته آینده درباره انرژی و محیط زیست برگزار خواهد شد به طور رسمی تصمیم خود را برای متوقف ساختن استفاده از انرژی هسته ای اعلام خواهد کرد.به دنبال وقوع سونامی سال گذشته در ژاپن و وارد آمدن خسارت شدید به رئاکتورهای این کشور در نیروگاه فوکوشیما ، توکیو درصدد آن برآمد تا سیاست جدیدی را در زمینه انرژی اتخاذ کند.

حزب حاکم دموکراتیک ژاپن هفته گذشته سیاست های خود را در این زمینه اعلام کرد که خودداری از ساخت تاسیسات هسته ای جدید ، متوقف کردن فعالیت تاسیسات هسته ای قدیمی که چهل سال از احداث آنها می گذرد و راه اندازی تاسیساتی که ایمنی آنها به تایید رسیده است از جمله این سیاست ها محسوب می شود.

بر اساس این سیاست ها ژاپن به استفاده از انرژی های تجدید پذیر روی خواهد آورد و تدابیر لازم را در زمینه ذخیره انرژی بکار خواهد بست. ژاپن که منابع طبیعی چندانی در اختیار ندارد به شدت به نفتی وابسته است که از خاورمیانه وارد این کشور می شود و مجبور شده است برای تامین انرژی مورد نیاز خود در هجده ماه گذشته واردات نفت را افزایش دهد./باشگاه خبرنگاران