دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رزماری، دوای درد زخم های کهنه و پوست های چروک



 

 

رزماری، دوای درد زخم های کهنه و پوست های چروک

 

 

کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی گفت: «رزماری» در درمان زخم های کهنه، پوست های چروک نما و پیر به صورت كمپرس و یا اسانس موثر است.

مهدی ایمانی در گفت وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا، اظهار كرد: «رزماری» یا «اکلیل کوهی» با نام علمی «Rusmarinus offcinalis» و از تیره «labiatae» است كه طی سالیان طولانی از آن در مراقبت از پوست و مو، پاکسازی و سم زدایی از پوست های چرب و مستعد به آکنه استفاده می شده است.

ایمانی با بیان این که این گیاه، به لحاظ داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی، شهرت جهانی دارد، خاطرنشان كرد: از این گیاه برای تامین سلامت موها و جلوگیری از ریزش بیش از حد معمول آنها استفاده می شود.

به گفته وی، این گیاه در برگرداندن رنگ مو به موهای خاکستری و حتی درمان طاسی مشهور است.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که برگ ها و سرشاخه گل دار، بهترین قسمت گیاه رزماری است، گفت: این گیاه در تقویت معده و برای مقابله با ضعف عمومی و خستگی مفرط نیز مفید است.

ایمانی توضیح داد: رزماری ضد تشنج و ضد روماتیسم بوده و در درمان نرمی استخوان و نارسایی کبد موثر است.

وی تصریح کرد: روغن رزماری، محرک سیستم اعصاب مرکزی است و از نظر رایحه و اثر، گرم و نافذ است.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی افزود: رزماری، گیاهی همیشه سبز و شاداب است و برگ دهی آن زمان مشخصی ندارد و دائما در حال تحول است.

به گفته ایمانی، سینئول، بورنئول، بورنیل استات، آلفاپینن و بتاپینن از مواد موثره موجود در این گیاه است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
زخم داغ توچون دوای دلم/روی این زخم جای مرهم نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رزماری؛ درمانگر پوست های چروک



رزماری,خواص رزماری

 

«رزماری» در درمان زخم های کهنه، پوست های چروک نما و پیر به صورت کمپرس و یا اسانس مؤثر است.

 

* از «رزماری» یا «اکلیل کوهی» طی سالیان طولانی در مراقبت از پوست و مو، پاکسازی و سم زدایی از پوست های چرب و مستعد به آکنه استفاده می شده است.

 

* این گیاه، به لحاظ داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی، شهرت جهانی دارد. از این گیاه برای تأمین سلامت موها و جلوگیری از ریزش بیش از حد معمول آنها استفاده می شود.

 

* این گیاه در برگرداندن رنگ مو به موهای خاکستری و حتی درمان طاسی مشهور است.

 

* برگ ها و سرشاخه گل دار، بهترین قسمت گیاه رزماری است. این گیاه در تقویت معده و برای مقابله با ضعف عمومی و خستگی مفرط نیز مفید است.

 

* رزماری ضدتشنج و ضدروماتیسم بوده و در درمان نرمی استخوان و نارسایی کبد مؤثر است.

 

* روغن رزماری، محرک سیستم اعصاب مرکزی است و ازنظر رایحه و اثر، گرم و نافذ است.

 

* رزماری، گیاهی همیشه سبز و شاداب است و برگ دهی آن زمان مشخصی ندارد و دائماً درحال تحول است.

 

منبع:روزنامه کیهان