دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات‌هایی که توسط WIFI هدایت می‌شوند



اخبار,اخبارعلمی,دستگاه رباتیک

اخبارعلمی - ربات‌هایی که توسط WIFI هدایت می‌شوند+تصاویر

محققان دانشگاهی در کالیفرنیا رباتی ساخته‌اند که قادر است از طریق WIFI سیگنال‌ها را دریافت و حرکت کند.

محققان دانشگاهی در کالیفرنیا رباتی ساخته‌اند که قادر است از طریق WIFI سیگنال‌ها را دریافت و حرکت کند.

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه رباتیک

به زودی ربات‌ها مجهز به اشعه ایکس می‌شوند؛ در این زمینه محققان دانشگاه کالیفرنیا – سانتانا باربارا، رباتی ساخته‌اند که قادر است از طریق WIFI حتی از پشت دیوار، سیگنال‌ها را دریافت کرده و حرکت کند.

این ربات از دو دستگاه رباتیک بر روی چهار چرخ ساخته شده است تا بتواند به دور ساختمان حرکت کند؛ این ربات تفاوت بین شی و انسان را درک می‌کند و توسط یک الگوریتم نقشه برداری می‌تواند یک تصویر 2بعدی ایجاد کند و قادر به تشخیص فلز، چوب یا بدن انسان است.

در آینده این فناوری می‌تواند برای هواپیماهای بدون سرنشین به کار رود؛ همچنین می‌تواند برای ساختمان‌های عامل شبکه WIFI مفید باشد؛ برنامه‌های دیگر این ربات برای نجات و تحقیقات باستان شناسی است.

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه رباتیک

اخبارعلمی - خبرگزاری فارس

 


ویدیو مرتبط :
واکنش های سریع ربات MIT با استفاده از هدایت گر انسانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدایت نابینایان با ربات سگ!



اختلال بینایی ,ربات شبیه سگ

هدایت نابینایان با ربات سگ!

ژاپنی‌ها موفق به ابداع ربات کارآمدی شبیه سگ با هدف هدایت افراد مبتلا به اختلالات بینایی شدند.

در سال 2007، اختلال بینایی بر بیش از 1.64 میلیون نفر در ژاپن اثر گذاشته و بیش از 72.8 میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور هزینه به دنبال داشته است.

با توجه به این نکته که ژاپنی‌ها دارای بالاترین طول عمر در جهان هستند، توسعه ربات‌های راهنما برای افراد مبتلا به این اختلال حائز اهمیت است.

اکنون یک شرکت ژاپنی NSK رباتی به ابعاد 360*450 میلی‌متر را برای هدایت اشخاص مبتلا به اختلال بینایی ابداع کرده که 15 کیلوگرم وزن دارد.

این ربات شبه سگ، قادر به هدایت این اشخاص در دو بعد (نه بر روی پله‌ها) و در محیط‌هایی مانند بیمارستان، خانه سالمندان یا مراکز توانبخشی است.

نسخه‌ دیگری از Lighbot به ابعاد 320*540 میلی‌متر و وزن 10 کیلوگرم نیز در نمایشگاه IREX 2013 به نمایش درآمد.

کاهش وزن هر دو نسخه این ربات در سال 2013 نسبت به دیگر رباتی‌هایی که پیش‌تر عرضه شده‌ بودند، با استفاده از مزایای درایو چرخ و استفاده از بدنی پلاستیکی تقویت‌شده فیبرکربنی حاصل شده است.

کاهش وزن بیشتر سیستم معرفی شده با اعمال نفوذ درایو چرخ‌های جلویی و استفاده از یک ساختار تثبیت‌کننده عقبی سبک‌تر و ساده‌شده حاصل خواهد شد.

ربات ابداعی دارای قابلیت‌های ارتقایافته اجتناب از موانع، تشخیص پله‌ها و افزایش قابلیت‌های ثبات‌پذیری است.

/ایسنا