دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رایتل اپراتور سوم تلفن همراه



رایتل اپراتور سوم تلفن همراه

رایتل-شرکت تامین تلکام وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سیم کارت های نسل سوم را با نام تجاری "رایتل" ارایه میکند برای نخستین بار نام تجاری انتخابی برای سیم کارت های اپراتور سوم تلفن همراه کشور منتشر شد.

دلیل نامگذاری رایتل اپراتور سوم تلفن همراه چیست؟


رایتل به معنای “رای” یعنی خرد و تل مخفف تلفن که تلفن خردمند و یا هوشمند اعلام شده است.

رایتل، به عنوان اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه کشور، طیف وسیعی از خدمات را به مشترکین خود عرضه می دارد. از جمله تماس تصویری که برای اولین بار در کشور ارائه می­ شود و تجربه ای جدید را برای مشترکین رایتل به همراه دارد.

فن­آوری رایتل نسل سوم تلفن همراه (3G) :


این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعتهای چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارائه می گردد و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است.

در مرحله راه اندازی اولیه رایتل اپراتور سوم تلفن همراه خدمات زیر به مشترکین ارائه خواهد شد:

*ارسال و دریافت تماس صوتی

*ارسال و دریافت تماس تصویری

*ارسال و دریافت پیام کوتاه

*ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای

*اینترنت پرسرعت نسل سوم (HSPA)

مهمترین خدمات نسل سوم تلفن همراه :

خدماتی که از طریق فناوری نسل سوم قابل ارائه می باشد به شرح زیر می باشند:

*اتصال به شبکه اینترنت با سرعت بالا و درحین حرکت

*برقراری تماس تصویری

*دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ­های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه

*امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه

*ارائه انواع محتوای دیجیتال بر بستر تلفن شبکه تلفن همراه

مهمترین ویژگیهای فنی رایتل نسل سوم :



*افزایش امنیت ارتباطی نسبت به نسل های قبلی


*استفاده بهینه از طیف فرکانسی


*افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه


*افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران


*کاهش تاخیر ارتباطی

خدمت تماس تصویری رایتل :

تماس تصویری خدمتی جدید و مختص شبکه رایتل است که شما را قادر می سازد در زمان تماس از طریق تلفن همراه، علاوه بر تبادل صدا، تصویر مخاطب را نیز بصورت همزمان بر روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود مشاهده نمایید.

برای استفاده از خدمات ارتباط تصویری تنها کافیست از دستگاه تلفنی استفاده نمایید که قابلیت برقراری تماس تصویری را داشته باشد. همچنین مخاطبی که با وی قصد برقراری تماس تصویری را دارید نیز باید همین امکانات را در اختیار داشته باشد.

برقراری تماس تصویری بسادگی برقراری یک تماس صوتی است. بدین صورت که پس از وارد کردن شماره تلفن مخاطب، به جای گزینه تماس (Call)، گزینه تماس تصویری (Video Call) را انتخاب کرده و تماس برقرار خواهد شد.


سیم کارت­ های رایتل:

سیم کارت های رایتل در سه نوع دائمی با پیش شماره ۰۹۲۰ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و اعتباری و دیتاسیم با پیش شماره ۰۹۲۱ و قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می شوند.


اینترنت پرسرعت نسل سوم بر پایه HSPA+:


مشترکین سیم­ کارت های دایمی رایتل می­ توانند اینترنت پرسرعت نسل سوم (3G) را بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت نمایند که تجربه ای متفاوت از اینترنت همراه می باشد.

مهم ترین ویژگی اینترنت نسل سوم در مقایسه با سایر فناوری های مخابراتی، ارائه خدمات پیوسته دیتا، همراه با سرعت بالا در حین حرکت است.

براساس اعلام مدیران رایتل، تا صدور مجوزهای مربوطه اینترنت سیم کارت های رایتل با سرعت حداکثر ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه عرضه خواهد شد.

سیم کارت دیتای رایتل اپراتور سوم

سیم کارت دیتای رایتل، ویژه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات انتقال داده می باشد. شما می توانید با استفاده از این سیم­ کارت از اینترنت پرسرعت مبتنی بر فنآوری نوین HSPA+ در انواع مودم­ های نسل سوم و رایانه­ های شخصی و قابل حمل حتی در حین حرکت نیز استفاده نمایید.

این نوع سیم­ کارت می­ تواند تجربه سرعتی حداکثر تا 21 مگابیت بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان آورد که تقریباً 100 برابر بیشتر از نسل ­های پیشین است. البته فعلا سرعتی بیشتر از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ارائه نمیشود.


ویدیو مرتبط :
تبلیغ یک اپراتور تلفن همراه خارجی ! DTAC

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی برترین اپراتور تلفن همراه ایران



همراه اول,همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه ایران

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه ایران
رگولاتوری: همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه كشور است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه كشور بوده و رتبه اول را كسب كرده است.

به گزارش اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مهندس حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در گفت و گو با وب سایت این سازمان با اعلام خبر برگزیده شدن همراه اول به عنوان برترین اپراتور تلفن همراه كشور اظهار داشت: در این دوره از ارزیابی سالانه، ۱۵۰ اپراتور مورد ارزیابی قرار گرفته اند كه در بخش اپراتورهای سیار سراسری، شركت ارتباطات سیار ایران رتبه اول ، شركت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه دوم، شرکت رایتل رتبه سوم و شرکت تالیا رتبه چهارم  را بدست آورده اند.


رضوانی درباره نتایج ارزیابی اپراتورهای سرویس های ارتباطی عنوان كرد: ارزیابی سالانه اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در ۷ معیار رهبری و مدیریت، فرایندهای سازمانی، منابع و مشاركت ها، منابع انسانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و نتایج كلیدی عملكرد، در ۲۱ زیر معیار انجام شده است.


اپراتور اول با انتخاب شعار «با شما همیشه اول هستیم»، كسب این موفقیت را به خانواده بزرگ همراه اول تبریك گفته و از همراهی آنها قدردانی كرده است.