دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رایانه چشم را ضعیف نمی کند



 

 

رایانه چشم را ضعیف نمی کند

 

یک متخصص چشم گفت: برای جلوگیری از خشکی چشم بعد از ۲۰ دقیقه کار با کامپیوتر به مدت ۲۰ ثانیه چشم ها را ببندید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بشارتی متخصص چشم گفت: با توجه به رایج شدن استفاده از کامپیوتر به ویژه در محیط های کاری، فرد مجبور است به مدت ۷ یا ۸ ساعت پشت دستگاه کامپیوتر بنشیند که رعایت نکاتی برای کمتر شدن عوارض در فرد الزامی است.

وی ادامه داد: عواملی مانند فاصله فرد به کامپیوتر، اکونومی صندلی فرد، فاصله چشم تا کامپیوتر، نور اطراف چشم، نور دستگاه کامپیوتر و نور محیط و سلامت چشم در این ارتباط دخالت دارند و اگر هریک از این فاکتورها دچار اشکال شود بطور قطع عوارضی بر روی چشم خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش درد و علائم چشمی باید کامپیوتر تقریبا به صورت مستقیم جلو فرد قرار گیرد و بهتر است از کامپیوترهای LCD استفاده شود. همچنین کامپیوتر باید به موازات با سر و مقداری پایین تر قرار گیرد و نور محیط کمتر از نور عادی باشد.

دکتر بشارتی با بیان اینکه استفاده مداوم و طولانی از کامپیوتر باعث خشکی چشم می شود، خاطرنشان کرد: خشکی چشم باعث حالت فشار بر چشم و قرمز شدن چشم می شود که بهتر است هر از چند گاهی فرد مرتب پلک بزند و گاهی مواقع از داروهای چشم هم استفاده شود.

وی تصریح کرد: استفاده از کامپیوتر معمولا باعث ضعیف شدن چشم یا بالاتر رفتن نمره چشم نمی شود و بالا رفتن نمره چشم یک روند طبیعی است و به فیزیولوژی خود فرد بر می گردد که چشم ضعیف می شود.... /  خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
ضعیف شدن چشم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محافظت از چشم‌ها در مقابل رایانه



 

 

 

چشم

 

 

 

جام جم آنلاین: امروز با كاربردهای متنوع و گسترده رایانه، جای تعجب نیست اگر كسی را با چشمانی خسته و قرمز ببینیم كه ناشی از كار زیاد با كامپیوتر است.

البته درست نیست همیشه هم كامپیوتر را مقصر بدانیم؛ تماشای بیش از حد تلویزیون، مطالعه بیش از حد و در محیطی نامناسب (نور ناكافی و فاصله نادرست كتاب یا مجله از چشم) هم می‌تواند سبب بروز چنین مشكلاتی شود. در هر صورت امروز استفاده از رایانه رو به افزایش است و بهتر است نكاتی را در رابطه با حفاظت از چشم‌ها در برابر صفحه نورانی آن بدانیم.

به چشمانتان استراحت دهید

متخصصان توصیه می‌كنند بیش از حد به چشمان خود فشار وارد نكنید و ساعت‌های زیاد و طولانی به صفحه نمایش كامپیوتر خیره نشوید. چون همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس كمی هم به فكر چشم‌هایتان باشید و به آنها استراحت دهید.

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده طولانی‌مدت از كامپیوتر هستید، این نكات را در نظر داشته باشید: پس از هر یك ساعت كار با كامپیوتر و نگاه كردن به صفحه نمایش، به چشم‌های خود استراحت بدهید. برای این كار بهتر است به نقطه‌ای در دور دست خیره شده یا به دورترین نقطه اتاق نگاه كنید. مطمئن باشید، نشستن و خیره شدن به صفحه نمایش برای ساعت‌های طولانی و پشت سر هم، می‌تواند در درازمدت تاثیرات و عوارضی نامطلوب برای چشمان شما داشته باشد. همچنین بهتر است هر چند دقیقه یك بار كمی جهت نگاه و تمركز خود را تغییر داده و به سمتی دیگر نگاه كنید.

از اشك مصنوعی استفاده كنید

هر وقت احساس كردید چشمانتان خشك یا قرمز شده، با استفاده از قطره‌های اشك مصنوعی برای بهبود قرمزی و خشكی چشم اقدام كنید. این نكته مهم را فراموش نكنید كه استفاده نامناسب از هر نوع دارو می‌تواند خطرناك باشد.

ورزش چشم را فراموش نكنید

كمی هم به چشمان خود ورزش دهید؛ چون چشم هم ورزش‌های خاص خود را دارد كه نیاز است پس از ساعت‌های طولانی كار با كامپیوتر انجام شود. می‌توانید چند بار پشت سر هم پلك‌ها را باز و بسته كنید. همچنین خوب است پلك‌ها را برای چند ثانیه بسته و سعی كنید چشم را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن بچرخانید تا فشار روی چشم كاهش یابد. البته این كارها را باید حداقل سه بار در طول مدت كار خود انجام دهید.

آب كافی بنوشید

آب كافی بنوشید تا به حفظ مقدار كافی آب بدن كمك كرده و بتواند رطوبت چشم‌ها را نیز نگه دارد.

حتماً در رژیم غذایی روزانه خود مواد غذایی مورد نیاز برای تقویت بینایی را نیز بگنجانید. اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز، منبع خوبی از كارتنوئید بوده و به حفاظت از چشم در برابر آفتاب كمك می‌كنند. سویا نیز سرشار از پروتئین و ویتامین E است كه برای سلامت چشم‌ها مفید است. سبزیجات زردرنگ مانند هویج و كدو نیز حاوی ویتامین A، C و E و بتاكاروتن بوده كه برای تقویت بینایی موثرند.

خیار روی چشم‌تان بگذارید

در پایان یك روز كاری خسته‌كننده كه بناچار چشم‌هایتان نیز خسته شده، بهتر است یك برش خیار روی چشم‌های خسته گذاشته و با این كار به آرامش آن كمك كنید. اگر خیار اندكی خنك باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

به خاطر بسپارید بینایی نعمت بزرگی است كه نباید به راحتی آن را از دست داد. چنانچه كار شما به استفاده دائمی از كامپیوتر وابسته است، بیشتر دقت كنید تا بتوانید همیشه با چشمانی سالم كار و زندگی‌تان را ادامه دهید..../تحلیل:عصرایران