دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رایانه‌ها احساسات را درک می‌کنند



اخبار ,اخبار علمی,محاسبات ادراکی

 

اخبار علمی - رایانه‌ها احساسات را درک می‌کنند

اگر قرار است قدم بعدی در پیشرفت تکنولوژی، درک حرکات و احساس‌های انسان‌ها باشد بدون شک شرکت اینتل در این زمینه پیشتاز خواهد بود چراکه این شرکت درحال کار برروی سیستمی است که می‌تواند حرکت‌، احساسات و اشاره‌های انسان را تحلیل کرده و سپس به آن‌ها پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، اینتل پرچمدار رایانه‌های شخصی است و توانسته چیزی حدود 80 درصد این بازار را نصیب خود کند. اگرچه این شرکت در زمینه فروش قطعات کامپیوتری پیشتاز بوده اما نتوانسته در زمینه اختراعات جدید چندان قوی عمل کند.

حال این شرکت آمریکایی درحال توسعه تکنولوژی است که می‌تواند حرکات انسان را بررسی کند. این فناوری که محاسبات ادراکی نام‌ گرفته در ابتدا یک فاز نرم‌افزاری خواهد داشت و سپس مردم را با این سیستم بیشتر آشنا خواهد کرد.

در مرحله بعد این تکنولوژی به سخت‌افزار نفوذ کرده و بوسیله یک دوربین که مجهز به تکنولوژی سه بعدی است حرکات بدن، صورت و صدا‌ها را تحلیل می‌کند. درحقیقت شرکت اینتل برای جذب برنامه‌نویسان به این پروژه فاز نرم‌افزاری این تکنولوژی را سال پیش با برنامه‌ای به نام SDK روانه بازار کرد.

اینتل در رابطه با توسعه تکنولوژی محاسبات ادراکی برای جذب توسعه‌دهندگان برنامه‌ها چیزی در حدود 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت اعتقاد دارد که درحال حاضر قدرت پردازنده‌های کامپیوتر به جایی رسیده که می‌تواند فاز سخت‌افزاری این موضوع را اجرا کرد. البته برای به تحقق رسیدن چنین هدفی باید از حداکثر توان سایر بخش‌های کامپیوتر نیز استفاده شود.

سایت cnet به نقل از یکی از مسوولان شرکت اینتل در ای رابطه نوشته است: اگر ما بتوانیم به کامپیوترها توانایی درک عمق و حرکات را دهیم می‌توان کارهای شگفت‌انگیز زیادی انجام داد.

البته قسمتی از این تکنولوژی در Kinect که مایکروسافت برای کنسول بازی خود Xbox 360 و xbox one به کاربران نمایش داده شد. درحقیقت Kinect با استفاده از دوربینی که روی خود دارد، حرکت بازیکن را تحلیل می‌کند و به کاراکتر درون بازی انتقال می‌دهد تا او نیز حرکتی مشابه انجام دهد. اما شرکت اینتل می‌خواهد این تکنولوژی را بیش از این توسعه دهد.

این تکنولوژی قرار است در نیمه دوم سال 2014 بطور کامل رونمایی شود و در فازهای بعدی به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز انتقال پیدا کند.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ربات Pepper احساسات انسانها را درک می کند !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الگوریتمی که رایانه‌ها را قادر به درک جنسیت می‌کند



اخبار ,اخبار علمی ,درک جنسیت

 

اخبار علمی - الگوریتمی که رایانه‌ها را قادر به درک جنسیت می‌کند

دانشمندان دانشگاه وسترن استرالیا برای نخستین بار مدلی ریاضیاتی ارائه داده‌اند که مبتنی بر اسکن‌های سه‌بعدی چهره بوده و رایانه‌ها را قادر به درک عینی جنسیت می‌کند.

 گفته می‌شود این رایانه می‌تواند درک انسان از جنسیت را تقلید کند.

به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی، این مدل در ارزیابی سریع و دقیق نمرات جنسیتی و در تحقیقاتی با عنوان بررسی رابطه بین مونث و مذکربودن و بهداشت و همچنین ارزیابی جراحی پلاستیک صورت از لحاظ جذابیت در پیش و پس از عمل، کارآمد خواهد بود.

جزئیات این مدل ریاضیاتی در مجله PLOS One منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا