دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راه هایی برای زنده ماندن تا یک قرن !!



عمر,طول عمر

متخصصان قلب معتقدند ۷ روش ساده زندگی می‌تواند طول عمر افراد تا بیش از ۱۰۰ سال را تا حدود ۹۰ درصد افزایش دهد.

افراد می‌توانند با پیروی از این مراحل هفت‌گانه احتمال تعویق در ابتلا به بیماری‌های کشنده و حفظ کیفیت زندگی را افزایش دهند.

۱ - فعال باشید. کم‌تحرکی می‌تواند ۴ سال از دوره زندگی یک فرد بکاهد.

۲ - سطوح کلسترول خود را کنترل کنید.

۳ - از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

۴ - فشارخون را کنترل کنید. فشارخون منظم خطر سکته را تا ۴۰ درصد و خطر حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

۵ - وزن مناسب داشته باشید و آن را حفظ کنید. چاقی می‌تواند تا ۴ سال از عمر شما بکاهد.

۶ - دیابت را کنترل کنید. دیابت؛ خطر فشارخون بالا، تصلب شرایین، تنگی عروق، بیماری تصلب عروق و سکته را افزایش دهد.

۷ - از تنباکو دوری کنید. به محض این‌که از مصرف سیگار خودداری کنید، خطر بیماری قلبی و سکته کاهش می‌یابد.

منبع : برنا نیوز



ویدیو مرتبط :
زنده ماندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکات امنیتی برای زنده ماندن در قرن 21!


اینها موارد بسیار ساده و ابتدایی برای حفظ امنیتی شما هستند. رعایت نکردن اینها مثل این است که اطلاعات شخصی خود را در اختیار همه قرار دهید.







 برترین ها:  این مقاله برای افرادی است که آی پدشان رمز عبور ندارد یا با کامپیوتر فرد دیگری به جی میل خود وارد می شوند و ساین اوت نمی کنند. در این مطلب مواردی ساده و ابتدایی را که رعایت آنها برای حفظ امنیت و حریم شخصی هر کاربری ضروری است، ذکر کرده ایم.

8 روش امنیتی ساده برای حفظ حریم شخصی

1.    برای موبایل، کامپیوتر و تبلت خود رمز عبور تعیین کنید

بعضی از افراد معتقدند صرف چند ثانیه برای وارد کردن رمز عبور پیش از استفاده از دستگاه های الکترونیک کار سختی است. اما این افراد باید بدانند نداشتن رمز برای وسایل دیجیتال مثل این است که در خانه یا اتومبیل خود را هنگام بیرون رفتن، قفل نکنید. شاید شانس داشته باشید و تاکنون هیچ مشکلی برایتان به وجود نیامده باشد. اما برعکسش نیز ممکن است و شاید اطلاعات شخصی شما به یغما برود. رمزدار کردن اسمارت فون حتی در حفظ رابطه های دوستانه و خانوادگی نیز نقش مهمی دارد زیرا طرف مقابلتان نمی تواند پیامک ها و ایمیل هایتان را یواشکی بخواند.

2.    از اکانت خود خارج شوید


پس از استفاده از ایمیل، فیس بوک، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی، از اکانت خود خارج شوید. این کار نه تنها باعث کاهش احتمال ردیابی شما توسط هکرها هنگام وب گردی می شود، بلکه اگر فردی پس از شما از کامپیوتر یا تبلتتان استفاده کند، نمی تواند وارد این حساب ها شود. رعایت این مساله وقتی از کامپیوتر فرد دیگری  استفاده می کنید، بسیار لازم و ضروری است. فراموش کردن این کار می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد.  

3.    آدرس ایمیل، شماره تلفن و کدشهر خود را به هرکسی ندهید


اگر در کافه، اتوبوس یا پارک با فردی آشنا شدید و از شما شماره تلفن خواست، بدون تعارف بگویید نه! شما نباید جز در موارد مشخص شماره تلفن یا نشانی ایمیل خود را به دیگران بدهید زیرا می تواند برای امنیتتان خطر داشته باشد.

4.    کامپیوتر خود را رمزگذاری کنید


رمزدار کردن کامپیوتر بسیار آسان است. اگر کسی رمز عبور کامپیوتر شما را بداند، می تواند به راحتی به اطلاعات هارددرایو آن نیز دسترسی پیدا کند. برای رمزدار کردن کامپیوترهای مک، به بخش Security and Privacy بروید، گزینه فعال کردن FileVault را انتخاب کنید. افرادی که از ویندوز استفاده می کنند نیز باید از Bitlocker استفاده کنند.

5.    تایید دو مرحله ای جی میل را فعال کنید


اگر تایید دو مرحله ای جی میل را هنگام ورود به حساب خود فعال کنید، احتمال هک شدن حساب خود را کاهش داده اید. این کار بسیار آسان می تواند امنیت موبایل شما – وقتی از طریق تلفن وارد حساب کاربری جی میل خود می شوید – را تضمین می کند. در نتیجه این کار، اگر به هر دلیلی گوشی موبایل شما گم یا دزدیده شد، کسی نمی تواند از طریق آن وارد حساب کاربری شما بشود. گوگل به همه کاربران خود پیشنهاد می کند از این ابزار استفاده کنند. البته این مرحله امنیتی ایراداتی نیز دارد. به طور مثال، هنگامی که باتری گوشی شما در حال تمام شدن است و دسترسی به پریز برق ندارید، این قابلیت بسیار آزار دهنده است. زیرا باتری زیادی مصرف می کند. البته می توانید آن را غیرفعال کنید اما تصمیم با خودتان است زیرا شما همیشه در خطر هک شدن قرار دارید.

8 روش امنیتی ساده برای حفظ حریم شخصی

6.    تنظیمات فیس بوک خود را به گزینه Friends Only تغییر دهید

برای امنیت بیشتر حساب کاربری فیس بوک خود بهترین کار تغییر تنظیمات آن است. سعی کنید این تنظیمات را از حالت پیش فرض خارج و آنها را روی «فقط دوستان» تنظیم کنید. به این ترتیب هرکسی نمی تواند پست ها، عکس ها و ویدئوهایی که به اشتراک می گذارید را ببیند.

7.    به طور مرتب، تاریخچه مرورگر و کوکی های خود را پاک کنید


آخرین باری که تاریخچه مرورگر و کوکی های خود را پاک کرده اید، چه زمانی بوده است؟ اگر این کار برایتان سخت است یا فراموش می کنید، تنظیمات مرورگر را طوری تغییر دهید که در فاصله زمانی کوتاه، خودش به طور خودکار تاریخچه و کوکی ها را پاک کند. برای این کار به قسمت tools، سپس Options بروید و گزینه تنظیمات privacy را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه never remember your history را فعال کنید. این کار باعث می شود تا کمتر مورد ردیابی هکرها قرار بگیرید.

8.    از پروکسی استفاده کنید


اگر از یک وب سایت دیدن کنید، ردپای شما در آنجا باقی می ماند. این ردپا در واقع همان اطلاعات آی پی شماست. اگر می خواهید از وبلاگ کسی دیدن کنید و نمی خواهید او متوجه این مساله بشود، باید از روش هایی که آدرس آی پی شما را مخفی می کند، استفاده کنید. به طور مثال، از VPN یا پروکسی استفاده کنید تا برای مخاطب، آدرس آی پی جعلی نمایش داده شود.

اینها موارد بسیار ساده و ابتدایی برای حفظ امنیتی شما هستند. رعایت نکردن اینها مثل این است که اطلاعات شخصی خود را در اختیار همه قرار دهید.