دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهنمای عملی خرید ‌هارد اکسترنال


‌هارد دیسک‌های اکسترنال دو دسته‌اند؛ ‌هاردهای آدابتوری و ‌هاردهای پاسپورتی. دسته اول با آدابتور تغذیه می‌شوند و به همین دلیل حمل و نقل‌شان سخت‌تر است با این حال معمولا ظرفیت بیشتری دارند.

هفت صبح: دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، دستگاه‌های ضبط صدا و موبایل‌ها هر روز فایل‌های تازه‌ای تولید می‌کنند که برای ما اهمیت دارند. عکس‌های گرفته شده در آخرین میهمانی خانوادگی، فیلم‌های ضبط شده عروسی، فایل‌های صوتی سخنرانی، متن‌های تایپ شده و چیزهایی از این دست را نمی‌توان دور ریخت. پس باید آنها را در جایی مطمئن آرشیو کرد. الهه تکنولوژی خودش دست به کار شده و یک راه چاره پیش پایمان گذاشته است؛ دیسک سخت‌های خارجی.





  معمولا در چنین مواقعی همه می‌پرسند «چی بخرم؟». بگذارید خیالتان را راحت کنم. تکنولوژی ساخت ‌هارد دیسک تنها در انحصار دو، سه شرکت بزرگ قرار دارد. بقیه تولیدکننده‌ها معمولا از همین سه شرکت خرید می‌کنند و در نهایت تنها قاب خودشان را با بسته‌بندی جذاب به بازار می‌فرستند.

 شما نصف بیشتر راه را آمده‌اید. حالا باید قدم بعدی را محکم بردارید. قبل از توجه به هیبت و ظاهر ‌هارد به شرکت گارانتی کننده دقت کنید. ارائه گارانتی حداقل در بازار لوازم کامپیوتری مسئله چندان دشواری نیست. تنها باید سلیقه به خرج بدهید و روی یک کارت خیلی معمولی چندتایی شماره تلفن بنویسید. محصولی بخرید که گارانتی‌کننده کارکرد آن را بین یك تا سه سال تضمین کرده است.

 ظرفیت ‌هارد به خودتان بستگی دارد. نیازهای خودتان را بسنجید و بعد خرید کنید. تا حد ممکن ‌هاردهای جدید که از قابلیت USB نسخه 3 پشتیبانی می‌کنند را در اولویت بگذارید. سرعت انتقال اطلاعات در این ‌هاردها بیشتر است البته به شرطی که کامپیوترتان از قابلیت USB 3 پشتیبانی می‌کند.



 گول تبلیغات را نخورید. چیزی به اسم ‌هارد «ضد ضربه» وجود ندارد. آنچه فروشنده‌ها می‌فروشند یک ‌هارد «آنتی‌شوک» است که در برابر ضربه‌های کوچک مقاومت دارد. این قابلیت با اینکه یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید اما از اطلاعات شما در برابر ضربات مهلک چکش یا هنگام سقوط از ارتفاع محافظت نخواهد کرد. در مورد محصولات ضد آب نیز دقیقا همین مسئله صادق است. همین حالا خود من صاحب ‌هارد دیسکی هستم که با عنوان «ضد ضربه» و «ضد آب» خریداری شده اما در برگه گارانتی‌اش با فونت درشت نوشته‌اند: «صدمات ناشی از ضرب خوردگی یا تماس با آب شامل گارانتی نمی‌باشد!»

 ‌هارد دیسک‌های اکسترنال دو دسته‌اند؛ ‌هاردهای آدابتوری و ‌هاردهای پاسپورتی. دسته اول با آدابتور تغذیه می‌شوند و به همین دلیل حمل و نقل‌شان سخت‌تر است با این حال معمولا ظرفیت بیشتری دارند. ‌هاردهای پاسپورتی را می‌توانید داخل جیب کت این طرف و آن طرف ببرید و به سادگی وصل کردن پورت USB استفاده کنید. دقیقا با همین دلیل ساده قیمت یک ‌هارد پاسپورتی گران‌تر است.


ویدیو مرتبط :
تعمیر هارد سوخته خراب اکسترنال wd هارد سیگیت 37839196

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای عملی خرید لپ تاپ به زبان ساده!


وقتی می خواهید این همه پول خرج کنید قبل از هر چیز باید تکلیف تان را با خودتان معین کنید. از لپ تاپ تان چه انتظاری دارید و قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید؟ پس کلید حل معما فقط پیش خودتان است.

هفت صبح: این ماجرا به یکی از برنامه های روزمره تبدیل شده است. دوستان، آشنایان و همکاران تقریبا هر روز از من درباره خرید لپ تاپ سوال می پرسند و می خواهند بدانند چطور می توانند یک «لپ تاپ خوب» بخرند. پاسخ همه این سوال ها یکی است. من به آنها می گویم حتی با وجود تمام تلاش هایی که چینی ها به کار می بندند هنوز از نظر فنی هیچ لپ تاپ بدی ساخته نشده است.

از نظرمن لپ تاپ بد یعنی شما پول تان را برای خرید چیزی هدر بدهید که به کارتان نمی آید. یعنی پول بی زبان را برای خرید لپ تاپ صورتی هدر بدهید، یعنی خرید لپ تاپ قسطی از یک فروشنده بی انصاف. پس بی خود وقت عزیزتان را صرف اسم و برند لپ تاپ نکنید.

وقتی می خواهید این همه پول خرج کنید قبل از هر چیز باید تکلیف تان را با خودتان معین کنید. از لپ تاپ تان چه انتظاری دارید و قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید؟ پس کلید حل معما فقط پیش خودتان است.