دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR


هنگام خرید دوربین DSLR نمی توان به راحتی روی گزینه ای دست گذارد و آن را به عنوان بهترین دوربین بازار معرفی کرد. بلکه همه چیز بستگی به خریدار آن دارد که کجا و چطور می خواهد از آن استفاده کند.

نارنجی: وقتی که به دنبال خرید یک دوربین DSLR هستید، باید مراقب باشید که پول عزیزتان را کجا و چگونه هزینه کنید و اطمینان باشید بهترین دوربین ممکن را خریده باشید. اما هنگام خرید دوربین DSLR نمی توان به راحتی روی گزینه ای دست گذارد و آن را به عنوان بهترین دوربین بازار معرفی کرد. بلکه همه چیز بستگی به خریدار آن دارد که کجا و چطور می خواهد از آن استفاده کند.

بهترین دوربین فول فریم DSLR

۳۲۰۰ دلار - نیکون D800

البته می توانید مدل های بسیار مجهزتری را با قیمت های بسیار بالاتر در بازار بیابید، اما با اطمینان می توان گفت که در بازار فعلی هیچ دوربین full-frame DSLR بهتر از نیکون دی ۸۰۰ نمی توان یافت. سنسور 36.6 مگاپیکسلی آن جهشی بزرگ نسبت به D700 است. میزان جزئیات تصویری که این دوربین ثبت می کند، دست عکاس را در استفاده های خلاقانه از آن کاملا باز می گذارد. عکاسی در نور کم این دوربین بسیار متحیر کننده است. البته مقدار کمی نویز ممکن است در این حالت مشاهده شود. عکس های ثبت شده با ISO بالا تا ۳۶۰۰ هم به خوبی قابل استفاده اند.

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR

فیلمبرداری این دوربین هم شما را محو خود می کند. شاید شبکه های تلویزیونی برای ضبط برنامه سراغ این دوربین نیایند، اما برای فیلمسازان تجربی با بودجه کم، یا حرفه ای هایی که دنبال ابزاری ارزان و کارا با قابلیت کار با لنزهای مختلف هستند، بسیار جذاب است. البته تنها مشکل جدی این دوربین، بافر پایین آن است که باعث می شود ذخیره عکس های ۳۶ مگاپیکسلی بر روی کارت های SD یا CF قدری طول بکشد. لذا شاید برای عکاسان ورزشی چندان مناسب نباشد.



بهترین DSLR قرص و محکم

۹۶۰ دلار - پنتاکس K-5

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR
درست است که شرکت های زیادی مدل های مختلفی از دوربین های سخت جان را عرضه کرده اند، اما پنتاکس K-5 هنوز بهترین گزینه است. به لطف بدنه قرص و محکم تشکیل شده از ۷۷ تکه مجزا، این دوربین ضد آب، ضد یخزدگی و ضد گرد و غبار است. پنتاکس کی ۵ در کنار فیلمبرداری HD، با سرعت ۷ فریم بر ثانیه عکس برداری می کند.

سنسور ۱۶ مگاپیکسلی خارق العاده آن در کنار موتور پردازش تصویر ویژه پنتاکس، به خوبی باعث کاهش نویز در عکاسی با نور کم یا ISO بالا می شود. سیستم فوکوس خودکار ۱۱ نقطه ای آن هم عکس های شفاف و واضح را برای تان فراهم می آورد. و البته مهمتر از همه کاهش قیمت ۵۰ درصدی آن نسبت به زمان عرضه است، که توانسته آن را تا حد فراوانی بی رقیب گرداند.



بهترین DSLR برای فیلمبرداری

۱۲۸۰ دلار - سونی آلفا A77

اگر از نقطه نظر تکنیکی و فنی به داستان نگاه کنید، سونی آلفا A77 به جای DSLR، یک دوربین SLT است، اما نتیجه نهایی تقریبا یکسان است. جدا از مکانیسم ثبت نور پشت این سیستم، آلفا A77 فعلا بهترین دوربین فیلمبرداری برای کاربر نهایی است. سرعت خارق العاده و فوکوس نقطه ای جادویی SLT به خوبی از پس کارهای شما بر می آید.

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR

این دوربین می تواند با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه به ضبط تصاویر بپردازد و فیلم های تان را با سرعت ۲۸ مگابیت بر ثانیه به ابزار ذخیره سازی انتقال دهد. سنسور ثبت عکس این دوربین هم ۲۴ مگاپیکسلی است. البته اگر به نمونه ای حرفه ای تر و البته گرانتر نیاز دارید، بهتر است سراغ کانن EOS 5D mkIII بروید که تقریبا ۲۴۰۰ دلار خرج روی دست تان می گذارد.



بهترین DSLR با حداقل امکانات

۵۹۰ دلار - پنتاکس K-30

این دوربین به شما نشان می دهد که چطور می توان بدون هدر دادن پول تان، یک دوربین DSLR خوب داشت. اما این بدان معنی نیست که دوربین تان در خصوص قابلیت هایش خست به خرج داده است. بدنه مقاوم در برابر آب و هوا بهترین برگ برنده آن است. اما این امکان که بیشتر در دوربین های گرانقیمت دیده می شود، باعث نشده که کی ۳۰ پنتاکس از نظر کیفیت تصویر چیزی کم بگذارد.

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR

این دوربین با سرعت ۶ فریم بر ثانیه به عکس برداری متوالی می پردازد و به لطف بافر قوی، به خوبی از پس عکاسی متوالی در کنار فوکوس خودکار بر می آید. سنسور عکس این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و از نوع APS-C است.



بهترین DSLR زیر ۱۶۰۰ دلار

۱۱۰۰دلار - کانن EOS 60D

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR

بخش میانی بازار دوربین های DSLR همیشه محل رقابت مارک ها و شرکت های مختلف بوده است. اما کانن همیشه در این میان حرفی برای گفتن داشته. کانن EOS 60D در میان-قیمت ها گزینه ای کاملا مناسب است. اما اگر بخواهید کیت کامل آن را با حدود قیمت ۱۶۵۰ دلار خریداری کنید، بهتر است به سراغ محصولی مانند EOS 7D بروید.

60D کانن یک انتخاب پرطرفدار در این بازه قیمتی است. به لطف نمایشگر LCD شما زاویه دید کاملا بازی داشته و همچنین با یک دوربین کاملا خوش دست سر و کار دارید. عکس هایش عالی هستند و کیفیت ویدیوی HD آن شما را غافلگیر می کند. در یک کلام یک دوربین سریع و بسیار خوب در اختیار دارید.



بهترین خرید تجملاتی


۷۰۳۲ دلار - نیکون D4

راهنمای خرید دوربین دیجیتال DSLR

نیکون D4 یک دوربین بسیار جذاب است و برانگیزاننده است. در حقیقت شما با یک دوربین شگفت انگیز سر و کار دارید که تاثیر گذارترین عکس های ممکن را در اختیارتان می گذارد. این محصول از نظر کیفیت عکس شاید چندان برتر از نیکون D3S نباشد، اما سیستم فوکوس خودکار آن اگر نه منحصر به فرد، یکی از بهترین سیستم های فوکوس موجود در دوربین های دیجیتال دنیا است.

طراحی خارق العاده، عکس برداری دنباله دار بدون هیچ گونه تاخیر و قابلیت های جدید فیلمبرداری، این دوربین را به یک انتخاب برتر تبدیل می کند. نیکون D4 یک دوربین حماسی و قدرتمند است، اما برای استفاده های روزمره تان، شما یک Ferrari خریده اید: از نظر قیمت و استفاده واقعی، یک محصول دور از دسترس. برای یک حرفه ای، ابزاری بی همتا و برای یک طرفدار دو آتشه نیکون محصولی خواستنی!

انتخاب شما کدامیک از این دوربین های زیبا و کاربردی است؟ یا شاید مدل های دیگری را ترجیج می دهید؟ نظر خود را با ما و خوانندگان نارنجی در میان بگذارید.


ویدیو مرتبط :
راهنمای لوازم جانبی دوربین های DSLR

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید دوربین‌های DSLR


ما در این مطلب انواع DSLR را به صورت خلاصه معرفی و قیمت برخی از آنها را ذکر کرده اید. امید که برایتان مفید باشد.