دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رازهای مخفی و کاربردی گوشی اندروید



 

گوگل در اندروید محبوبش امکانات و منو های فراروانی قرار داده تا بتواند با تمامی آنها نیاز های شما را به طور کامل پاسخگو باشد. اما مقدار کمی از امکانات را محدود کرده و تنها به توسعه دهندگان و کسانی که کمی حرفه ای تر هستند پیشنهاد و امکان استفاده را می دهد، به نظر ما و بسیاری حتی اگر شما دانش برنامه نویسی نداشته باشید می توانید از این منو که با نام developer options یاد می شود استفاده کنید.

 

چگونه DEVELOPER OPTIONS را فعال کنیم ؟
علت اینکه بسیاری از این منو اطلاعی ندارند و امکانات و توانایی آن را نمی شناسند غیر فعال بودن آن برای همه هست و باید بدانیم به صورت پیشفرض این امکان غیر فعال است و اگر در گوشی شما این منو باز است مسلما کسی قبل از شما آن را فعال کرده است!

 

فعال کردن دولوپرز آپشن, صفحه نمایش گوشی

 

برای فعال کردن دولوپرز آپشن کافی است به Settings > About device > Build number. بروید و Build number را چندین مرتبه فشار دهید (بین ۷ الی ۸ مرتبه به صورت پیاپی تپ کنید). بلافاصله سیستم به شما پیام خواهد داد که you’re now a developer و شما اکنون به developer options دسترسی دارید! اکنون در لیست setting در بین موارد انتهایی می توانید این گزینه را مشاهده کنید.

 

چگونه صفحه نمایش گوشی را همیشه روشن نگاه داریم ؟
گاهی اوقات پیش می آید که نیاز به این داریم که صفحه نمایش گوشی تمام مدت روشن باشد و تا ما با دکمه پاور فرمان نداده ایم خاموش نشود، در تنظیمات گوشی این مورد حداقلی دارد، مثلا ۳۰ یا ۱۵ ثانیه. شما با دسترسی داشتن به developer options می توانید در زمان شارژ صفحه نمایش خودتان را کاملا روشن نگاه دارید، در developer options به دنبال Stay awake بگردید و آن را فعال کنید.

 

نظارت کامل در مصرف برنامه های اندرویدی از منابع
نیازی نیست که شما یک توسعه دهنده یا برنامه نویس اندرویدی باشید تا بتوانید منابع سیستم را به طور کامل کنترل کنید. با دسترسی داشتن به بخش دولوپرز آپشن به راحتی می توانید کنترل کنید و ببینید که کدام اپ از منابعی نظیر wifi، حافظه و دیتا و خیلی چیز های دیگر استفاده می کند. با این امکان می توانید متوجه شوید کدام برنامه باعث پر شدن حافظه RAM شما شده و گوشی شما را کند می کند.

 

صفحه نمایش گوشی, برنامه نویس اندروید

 

تعامل بهتر گوشی اندروید و PC
شاید شما هم تا کنون نام USB debugging را شنیده باشید، اگر اهل روت کردن گوشی های اندرویدی هستید حتما با این گزینه آشنایی دارید. با فعال کردن این گزینه می توانید با یک کابل USB  به برنامه و فایل های سیستمی گوشی تلفن همراه خودتان از طریق PC دسترسی داشته باشید.

 

این گزینه بسیار مفید هست مخصوصا زمانی که رام روی گوشی از کار افتاده باشد و یا قصد بک آپ گرفتن از اطلاعات گوشی را را وقتی گوشی آسیب دیده باشد را داشته باشید.

 

محدود کردن برنامه ها برای اجرا در پس زمینه!
مسلما شما می دانید که بسیاری از برنامه ها پس از نصب در پس زمینه به صورت مداوم در حال اجرا هستند و بدون اجازه ما باعث مصرف باتری می شوند! برای کنترل برنامه ها برای اجرای خودکار در بخش دولوپرز آپشن دنبال Limit background processes بگردید و برنامه هایی که دوست ندارید در پس زمینه و بدون فرمان شما اجر شوند را متوقف کنید.

 

ترفندهای گوشی اندروید, تنظیمات گوشی اندروید

 

بهبود گرافیک در بازی های ۳بعدی در گوشی های اندرویدی
شاید برای شمایی که مبلغ زیادی برای خرید گوشی با ابعاد صفحه بزرگ هزینه کرده اید سوال باشد که چرا گوشی شما در اجرای بسیاری از بازی ها دچار ضعف هست و یا شاید همراه با لگ بازی ها را اجرا می کند! با فعال کردن ۴xMSAA می توانید تجربه بهتری در پردازش تصاویر بازی های با گرافیک بالا داشته باشید و بدون لگ آنها را تجربه کنید!

 

سرعت اجرای انیمیشن ها و افکت های نمایشی را افزایش دهید
شاید دوست دارید کمتر افکت های نمایشی و حرکت منو ها را ببنید، برای کنترل سرعت افکت ها و جلوه های نمایشی کافی است دنبال window animation scale و transition animation scale و Animator duration scale بگردید، شما می توانید سریعترین حالت را ۰٫۵x داشته باشید. پیشنهاد می کنم این مورد را حتما امتحان کنید!

 

موارد بیشتری نیز از منوی developer options قابل بررسی است اما امکان آسیب رسیدن به گوشی را بسیار بالا خواهد برد، امیدواریم از موارد بالا لذت برده باشید
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
برنامه کاربردی گارمین Viago برای گوش های اندروید دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج راز مخفی درباره دکمه‌های گوشی اندروید شما



 

هیچ اهمیتی ندارد که چقدر گوشی اندروید خود را دوست دارید، اما همیشه این احتمال هست که گوشی شما قابلیت‌هایی داشته باشد که شما از آن‌ها آگاه نباشید؛ مثلا ‌‌چقدر از دکمه‌های گوشی اندروید خود ‌می‌دانید؟ آیا می‌دانستید این دکمه‌ها پنج کارایی اساسی دارند که همه از آن‌ها با خبر نیستند؟!

 

این روز‌ها که بیشتر گوشی‌های هوشمند اندروید از صفحه نمایش‌های به اصطلاح «لبه تا لبه» یا Edge-to-Edge برخوردارند، دکمه‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند؛ اما هنوز چند تایی از این دکمه‌ها را می‌توان در هوشمند‌های اندروید یافت.

 

مسلما قرار نیست به دوران گوشی‌های BlackBerry بازگردیم و یک صفحه کلید Qwerty در پایین صفحه نمایش را تصور کنیم، ولی دکمه‌ها بخشی جدایی ناپذیر از گوشی‌های هوشمند هستند‌ و این بسیار عالی است، زیرا دکمه‌های گوشی شما می‌توانند برخی کارها را انجام دهند که در جای خود بسیار کاربردی است.

 

هر گوشی اندروید، دکمه‌های Power و تنظیم صدا را به شکل فیزیکی داراست و افزون بر آن، دکمه‌های اصلی اندروید معمولا به شکل Capacitive یا خازنی در پایین گوشی قرار گرفته‌اند. این دکمه‌ها از فن‌آوری متفاوتی با صفحه نمایش گوشی استفاده می‌کنند.

 

در مجموع این شش دکمه، به همراه یکدیگر می‌توانند قابلیت‌هایی را در گوشی شما فعال کنند که شاید از وجود آن‌ها هم خبر نداشتید. ما در اینجا پنج راز مخفی در پشت این دکمه‌های به ظاهر ساده را برای شما آشکار می‌سازیم.

 

گوشی‌های هوشمند اندروید, صفحه نمایش گوشی

 

۱– عکاسی از صفحه نمایش گوشی
بدون ‌هیچ ابزار یا App جانبی می‌توانید ‌آنچه ‌روی صفحه نمایش شما دیده می‌شود، عکاسی کنید یا به اصطلاح Screenshot بگیرید. ترکیبی از دکمه‌ها از صفحه نمایش شما عکاسی و آن را در گالری ذخیره می‌کند.

 

برای این کار کافی است، ‌دکمه‌های Power و صدای پایین را همزمان فشار داده و برای یک یا دو ثانیه نگه دارید.

 

گوشی‌های هوشمند اندروید, صفحه نمایش گوشی

 

۲– انجام یک Reboot یا راه‌اندازی دوباره گوشی
مراقب باشید ‌زمانی که از صفحه نمایش خود Screenshot می‌گیرید، دکمه‌ها را بیش از حد نگه ندارید. تنها تفاوت بین گرفتن عکس از صفحه نمایش گوشی و Reboot کردن آن، زمان است. همین ترکیب برای راه‌اندازی دوباره گوشی اندروید به کار می‌رود، تنها لازم است که دکمه‌های Power و صدای پایین را برای مدت زمان حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید.

 

۳ ـ قطع سریع تماس
شما به سادگی می‌توانید یک تماس را با فشار دادن دکمه Power پایان دهید، یا آن را بدون جواب دادن رد کنید. این کار از آنچه که فکر می‌کنید، بیشتر به درد می‌خورد. تصور کنید در یک جلسه مهم هستید و فراموش کرده‌اید تا گوشی هوشمندتان را که در جیب شماست، در حال ساکت قرار دهید.

 

در این هنگام اگر کسی با شما تماس بگیرد، تنها کافی است، دست در جیب خود ببرید و دکمه Power را فشار دهید؛ اما پیش از این کار، باید تنظیمات مربوطه را در گوشی خود فعال کنید. به تنظیمات گوشی خود بروید و در بخش Accessibility گزینه Power button ends call را علامت بزنید.

 

۴ ـ دسترسی سریع به Google Now
آیا از Google Now استفاده می‌کنید؟ اگر نمی‌کنید، حرف ما این است که هرگز این اشتباه را نکنید! مگر می‌شود گوشی اندروید داشت و از Google Now با همه قابلیت‌های جالب آن صرف‌نظر کرد؟ اگر کمی با این ابزار سر و کله بزنید، متوجه می‌شوید که تا چه میزان می‌تواند کارهای روزمره شما را با گوشی، سهولت بخشیده و سر و سامان دهد. به هر حال این منشی مجازی گوگل، نسخه پیشرفته‌تر Siri در iOS است.

 

اما برای دسترسی سریع به این منشی مجازی خوب، یک راه سریع هم وجود دارد. برای دسترسی به این ابزار دکمه Home را فشار داده و نگه دارید و پس از نمایش آیکون‌های popup بدون برداشتن انگشت خود، آن را به سمت آیکون Google بکشید و‌‌ رها کنید.

 

گوشی‌های هوشمند اندروید, صفحه نمایش گوشی

 

۵– استفاده از دکمه Home به عنوان میانبر
بگذارید تصور کنیم ‌شما نمی‌خواهید وقتی دکمه Home را فشار می‌دهید، به صفحه Home بروید؛ برای نمونه، شاید شما از گوشی خود تنها به عنوان وسیله تماس استفاده می‌کنید ـ‌ فکرش را بکنید! ـ و نیاز دارید از دکمه Home برای رفتن به بخش تماس بهره بگیرید‌، یا آنکه به سادگی با دکمه Home مرورگر خود را باز کنید.

 

خوشبختانه این امکان نیز هست که با دو بار ضربه پشت سر هم ‌روی دکمه Home یکی از هشت کارکرد اصلی را که از پیش تعریف شده، ‌اجرا کنید. برای این کار دوباره به تنظیمات گوشی رفته و در‌‌ همان بخش Accessibility گزینه مربوط به Double tap home launch را تعیین کنید.

 

این‌ها تنها چند نمونه از ترفند‌هایی بود که با ‌این دکمه‌های ساده می‌توان به کار برد. اندروید پر از این ترفند‌ها و نکته‌های مخفی است.

منبع:tabnak.ir