دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رابطه 47 میلیون ساله گلها و پرندگان فاش شد



اخبار ,اخبار علمی ,رابطه میان  گلها و پرندگان

 

اخبار علمی - با آنالیز قدیمی‌ترین فسیل یک پرنده گرده‌افشان

رابطه 47 میلیون ساله گلها و پرندگان فاش شد

دانشمندان موسسه تحقیقاتی «سنکنبرگ» (Senckenberg) فرانکفورت قدیمی‌ترین فسیل شناخته‌شده یک پرنده گرده‌افشان را توصیف کردند.

 محتواهای معده این پرنده که فسیل آن به خوبی حفظ شده‌، حاوی گرده گیاهان گل‌دهنده مختلف است. این موضوع نشان‌ می‌دهد رابطه بین پرندگان و گل‌ها به دست کم 47 میلیون سال پیش باز می‌گردد.

پرندگانی از این دست از گلی به گل دیگر می‌روند و با نوک‌های دراز و باریکشان گرده موردنیاز برای تولیدمثل گیاهان را منتقل می‌کنند.

دانشگاه آلمانی در محتواهای معده این پرنده فسیلی که در Messel Pit (یک معدن متروکه در 35 کیلومتری جنوب‌شرقی فرانکفورت) حفر شده، دانه‌های گرده فسیل‌شده را کشف کردند.

این کشف مهم نشان می‌دهد چناچه پرنده گرده‌افشانی 47 میلیون سال پیش زندگی کرده باشد، تعدادی از گیاهان پیش‌تر با این نوع گرده‌افشانی سازگار شده‌اند.

جزئیات این مطالعه در مجله Biology Letters منتشر شد.
اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مرد ۷۵ ساله به دلیل رابطه پنهانی




قتل مرد ۷۵ ساله به دلیل رابطه پنهانی

 

شب حادثه در تماس های تلفنی، بار دیگر نقشه قتل را مرور كردیم و قرار شد، مرد موردعلاقه ام نیمه شب در حالی كه من در ورودی منزل را باز گذاشته ام وارد خانه شود. او طبق برنامه پس از ورود به منزل با ضربات چاقو همسرم را به قتل رساند و بعد از اطمینان از مرگ وی متواری شد.

مردی بعد از برقراری رابطه با یك زن متاهل، برای ازدواج با او شوهرش را كشت.

این متهم اكنون فراری است و پلیس شهرستان كلاله واقع در استان گلستان تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری او آغاز كرده است.

ماموران پلیس بعد از اینكه از قتل یك مرد ۷۵ساله باخبر شدند به خانه او رفتند و در همان بدو تحقیقات با مشكوك شدن به همسر مقتول او را تحت بازجویی قرار دادند. این زن در اعترافات خود ضمن معرفی قاتل، از رابطه پنهانی اش با او پرده برداشت و گفت: مدتی پیش روی زمین های كشاورزی این فرد كارگری می كردم و به تدریج به او علاقه مند شدم و رابطه پنهانی با او را آغاز كردم.

این زن افزود: ما با گذشت مدتی از شروع این ارتباط، تصمیم به ازدواج گرفتیم. تنها مانع بر سر راه ما، همسرم بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را بكشیم.

وی در ادامه اعترافات خود گفت: شب حادثه در تماس های تلفنی، بار دیگر نقشه قتل را مرور كردیم و قرار شد، مرد موردعلاقه ام نیمه شب در حالی كه من در ورودی منزل را باز گذاشته ام وارد خانه شود. او طبق برنامه پس از ورود به منزل با ضربات چاقو همسرم را به قتل رساند و بعد از اطمینان از مرگ وی متواری شد.

این زن در ادامه اعترافات تكان دهنده خود ادامه داد: پس از خروج این مرد از منزل با من تماس گرفت و خواست بدون همراه بردن دو دختر ۹ و ۱۲ ساله ام، با وی فرار كنم ولی من حاضر به این كار نشدم.

این زن در ادامه، انگیزه خود را برای همكاری برای قتل همسرش و ارتباط پنهانی با قاتل، بی توجهی همسرش به او و پرداخت نكردن نفقه عنوان كرد. بنا بر این گزارش در حالی كه این زن در بازداشت به سر می برد پلیس در تعقیب همدست اوست..... / روزنامه شرق