دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!



تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید.

 سقوط هواپیما یکی از بزرگترین ترس‌های هر مسافری پیش از سوار شدن بر آن است. حال اختراعی جدید صورت گرفته که این نگرانی را کاملا برطرف می‌کند.
 
به گزارش ایندیپندنت، تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه انجام عملیات خودکار نجات را مشاهده کنید.  

اخبار,اخبار علمی,سقوط هواپیما,پیشگیری از سقوط هواپیما

 کابین جدا شونده در تمام حالت‌های پرواز قابلیت جدایی دارد و مسافران را در سلامت کامل بر روی زمین می‌نشاند. این اتفاق توسط چترهای متصل به کابین ممکن می‌شود، زیرا چترها به صورت کاملا خودکار باز شده و جای نگرانی برای مسافران باقی نمی‌گذارد.
 
از آنجایی که تمام وسایل مسافران در زیر این کابین نگهداری می‌شود، هیچ کس نگران از بین رفتن چمدان‌هایش نخواهد بود.
 
بسیاری از این طرح استقبال کرده و برخی دیگر نیز عملیاتی بودن آن را زیر سوال برده‌اند. همچنین پرسش‌های در مورد سرنوشت خلبانان نیز  مطرح شده است. حتی احتمال برخورد کابین جدا شونده پیش از شروع عملیات نجات خودکار نیز از دیگر پرسش‌های مطرح شده بوده است.
 
ایسادورا کالی آن سنی، یکی از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «سالانه میلیون‌ها پرواز در سراسر جهان صورت می‌گیرد، اما تنها 500 نفر جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین این همه هزینه ارزشش را ندارد.»

اخبار,اخبار علمی,سقوط هواپیما,پیشگیری از سقوط هواپیما

 آینده پرواز در حال تغییر است
با این حال، در نظرسنجی صورت گرفته توسط تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ، مخترع طرح، مشخص شد که 95 درصد شرکت کنندگان مایل‌اند برای استفاده از هواپیماهای مجهز به کابین جدا شونده و تامین امنیت جانی مسافران، برای بلیت‌های گران‌تر هزینه کنند.

 

اخبار علمی - فرادید


ویدیو مرتبط :
نگران قضاوت مردم نباشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما



 

 

كودك ۹ ساله، تنها بازمانده سقوط هواپیما

 

یك فروند هواپیمای مسافربری لیبی با ۱۰۵ مسافر سقوط كرد كه در پی این حادثه ۱۰۴ مسافر جان باختند و یك كودك ۹ ساله به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.



این هواپیما صبح دیروز در مسیر آفریقای جنوبی به تریپولی هنگام فرود در فرودگاه پایتخت لیبی سقوط كرد و همه مسافران و خدمه هواپیما به غیر از یك كودك ۹ ساله كه تابعیت هلندی دارد، جان خود را از دست دادند.



پس از سقوط این هواپیما در نزدیكی فرودگاه طرابلس، نیروهای امدادی عازم محل حادثه شدند. با سقوط هواپیمای مسافربری لیبی، وزیر حمل و نقل لیبی فرضیه تروریستی بودن سانحه هواپیمای ایرباس خطوط هوایی این كشور را رد كرد.

 


وزیر حمل و نقل لیبی ساعتی پس از سقوط این هواپیما در یك كنفرانس خبری گفت: ما این فرضیه را كه سقوط هواپیمای ایرباس ناشی از اقدام تروریستی بوده، بشدت ردمی‌كنیم.



گزارش حاكی است، چند ساعت پس از سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس در اطراف فرودگاه طرابلس، مقامات لیبیایی اعلام كردند ماموران امدادی از میان آهن‌پاره های متلاشی‌شده این هواپیما موفق به كشف جعبه سیاه شدند.



گزارش خبرگزاری جانا «خبرگزاری دولتی لیبی» حاكی است، تاكنون جسد ۹۶ نفر از كشته‌شدگان حادثه پیدا شده و یك دختر ۹ ساله هلندی تنها بازمانده پرواز مرگ است.



در این حادثه علاوه بر مسافران ۱۱ نفر از خدمه نیز جان خود را از دست دادند. آخرین خبر حاكی است، پس از سقوط هواپیمای لیبیایی، یك تیم كارشناسی از مسوولان سازمان هواپیمایی، تحقیق درخصوص علت این حادثه را آغاز كرده‌اند..../ جام‌جم آنلاین