دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ده نكته در مورد امنيت كامپيوتر شما



 

 

 

 

1- هيچ چيز را بدون دليل قبول نکنيد.مدتي را صرف آموختن در مورد امنيت سيستم خود کنيد.


2- از يک آنتي ويروس قابل اعتماد استفاده کنيد.آنتي ويروسي را انتخاب کنيد که کارنامه قابل قبولي داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترين آزمايشگاه هاي مستقلي هستند که در زمينه آنتي ويروس ها فعاليت مي کنند.


3- از يک ديواره آتش (Firewall) قابل اطمينان استفاده کنيد.نقدهاي مستقل بهترين راهنمايي براي شماست.برخي سيستم هاي عامل با يک ديواره آتش عرضه مي شوند که فقط ترافيک ورودي اطلاعات را کنترل مي کنند.از ديواره آتشي استفاده کنيد که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اينترنت را کنترل کند.

 

4- ايميل هايي را که از طرف منابع نامشخص يا غيرقابل اعتماد براي شما فرستاده مي شوند را باز نکنيد.بسياري از ويروس ها از طريق پيام هاي ايميل گسترش مي يابند در نتيجه اگر هرگونه شک و بدگماني داريد از فرستنده بخواهيد هويت خودش را مشخص کند.

 

5- پيوست ايميل هاي رسيده با موضوعات مشکوک و يا غيرقابل انتظار را باز نکنيد.در صورتي که مي خواهيد آنها را باز کنيد، ابتدا آنها را بر روي هارد ديسک ذخيره کنيد و سپس با يک برنامه آنتي ويروس بروز شده کنترل کنيد.

 

6- ايميل هاي ناخواسته را بدون اينکه باز کنيد ، پاک کنيد.آنها را براي فرستنده شان بازگشت ندهيد و همچنين به آنها جواب ندهيد.اينگونه از پيام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) مي نامند ، در غير اينصورت آدرس ايميل شما به عنوان يک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ايميل هاي نامطلوب و ناخواسته خواهيد بود.

 

 

7- برخي نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتي که نصب آنها ضرورتي ندارد ، بايد از نصب شان خودداري کرد.براي مثال مي توان از نرم افزارهاي کنترل کامپيوتر از راه دور ، برنامه هاي اشتراک فايل نام برد.

 

8- سيستم و نرم افزارهايتان را در اسرع وقت بروزرساني کنيد.برخي سيستم هاي عامل و برنامه ها مي توانند بصورت خودکار بروزرساني شوند.از اين امکان بصورت کامل استفاده کنيد.استفاده نکردن از بسته هاي اصلاحي مي تواند سيستم عامل شما را در برابر خطراتي که اصلاح پذير هستند آسيب پذير نمايد.

 

9- هيچ فايلي رو بر روي کامپيوتر خود کپي نکنيد مگر اينکه از پاک بودن خود فايل و منبع آن مطمئن باشيد.از بي خطر بودن فايلي که قصد کپي کردنش را داريد در همان محل اوليه با کمک يک آنتي ويروس مطمئن شويد.

 

10- از اطلاعات شخصي مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاوير و غيره) نسخه پشتيبان تهيه کنيد.آنها را بر روي حافظه هاي قابل انتقال مانند CD يا DVD ذخيره کنيد و آرشيو فايلهايتان را در بيشتر از يک کامپيوتر نگه داريد.

 

 


ویدیو مرتبط :
نكته ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نكته ی لازم در تربیت كودكان



 

¬ اهانت و تحقیر كودك، سرزنش های مداوم و انتقادهای بیجا و به كارگیری تعبیرات غیرمحترمانه از مهمترین عواملی هستند كه بذر كینه و نفرت را در دل كودك می پاشند.

 

 

¬نوزاد پس از تولد به ارتباط جسمی با مادر نیاز فراوان دارد؛ از این رو نباید ساعات طولانی از مادر جدا بماند. تحقیقات نشان داده است كه از شش ماهگی تا سه سالگی، حضور مادر نه تنها در رشد عاطفی كودك ، بلكه در رشد بدنی و عقلی او نیز تأثیر بسزایی دارد.

 

 

 

 

¬در مقایسه بین فرزندان، كودكی كه امتیاز نمی آورد دچار احساس خود كم بینی می شود و اعتمادش را نسبت به پدر و مادر از دست می دهد.

 

 

¬اگر بیش از حد ،سرعت فراگیری را در فرزندانمان تقویت كنیم، امكان باروری و تحكیم مفاهیم را در مراحل بعدی كاهش خواهد داد. سرعت اولیه و تشدید آهنگ رشد ، منجر به تأخیر قابل ملاحظه ای در مراحل بعدی می شود.

 

 

¬هرگز عیب فرزندتان را در رفتارها ، بزرگتر از آنچه هست جلوه ندهید و هرگز عیب هایش را نزد دیگران بازگو نكنید.

 

 

¬همبازی شدن با كودك علاوه بر این كه او را غرق لذت و شادی می كند و صمیمیت را افزایش می دهد، اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی را در كودك تقویت می كند.

 

 

 


¬تحقیقات نشان می دهد كه كودكان پرورش یافته در منزل نسبت به كودكان مهد كودك ، ماهانه از رشد قدی بیشتری برخوردارند.

 

 

¬تربیتی كه آزادی را به كلی در كودك نادیده بگیرد و انتخاب و میل قلبی را از وی سلب كند و تنها مبتنی بر ترس و آداب خشك و بی روح ظاهری باشد، نه تنها دوام نمی یابد بلكه در نهایتبه ركود وعصیان كودك می انجامد.

 

 

¬ یك كارشناس مسائل روانی كودكان در اتریش می گوید: چنانچه در روابط نوزاد با پدر ممنوعیتی ایجاد شود، نوزاد در حس وفاداری و دوستی دچار نقیصه می شود و در سال های آینده توانایی ارتباط سالم را نخواهد داشت.

 

 

¬كودكان باید با رنج ها و مشكلات طبیعی زندگی آشنا شوند تا افرادی شكننده، رفاه زده و پر توقع بار نیایند.

 

 

¬اگرچه جنبه های تخیلی داستان برای كودك لذت بخش و مفید است لكن نباید در آن افراط كرد؛ داستان نباید ترس آور باشد؛داستان باید الگوی صحیح و متناسب با سن كودك را ارائه كند، بیان زیبایی ها و نیكی ها، با روح لطیف كودك سازگاراست.